Renault Mégane GT: Jazdiť už môže aj na naftu

Móda dieselových hot-hatchov neobišla ani Renault. Zatiaľ najostrejšia verzia Mégane GT môže odteraz tankovať naftu. Pod kapotou má dve turbodúchadlá a 160 koní. V zákrutách pomôže riadenie oboch náprav 4Control.

14.12.2016 00:00
debata (1)
Mégane GT dáva najavo svoj potenciál... Foto: Renault
Renault Mégane Grandtour - 2016 Mégane GT dáva najavo svoj potenciál špecifickým výpletom masky a zväčšenými sacími otvormi v nárazníkmi. V sérii sú full LED svetlá Pure Vision.

Na nový ostrý Mégane RS si budeme musieť počkať až do budúceho roka. Zatiaľ tu má Renault náhradu v podobe Mégane GT. A hoci výkonom 205 koní neomráči, rozhodne nejde len o hru na športové náradie. GT si totiž vzalo do parády priamo oddelenie Renault Sport, takže tento hatchback a kombi sa môžu pochváliť nielen vizuálnym tuningom, ale aj zásadnými úpravami podvozku, 17-palcovými diskami, a najmä riadením oboch náprav 4Control, ktoré nie je pre bežné Mégane dostupné ani za príplatok. A tieto výhody si bude možné odteraz užívať aj v spojení s naftovým motorom. Renault totiž rozširuje ponuku GT o verziu dCi 165 EDC.

Agregát s objemom 1,6 litra, známy napríklad z veľkého Espace či Talismanu, dáva za pomoci dvoch turbodúchadiel výkon 121 kW. Aby sa nepovedalo, je to aspoň o symbolické tri kilowatty viac než v prípade doterajšej verzie 1,6 dCi Energy 160. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 380 Nm pri 1 750 otáčkach, ktorý spracúva výlučne 6-stupňová dvojspojková prevodovka EDC. Bohužiaľ, dynamické parametre Renault zatiaľ neprezradil. Vieme len to, že športové jazdné vlastnosti spojí Mégane GT 165 dCi s nízkou spotrebou – len 4,6 litra nafty v prípade hatchbacku a o deci viac, ak sa rozhodnete pre praktickú verziu GT Grandtour.

V sérii obúva Mégane 17-palcové hliníkové... Foto: Renault
Renault Mégane - 2016 V sérii obúva Mégane 17-palcové hliníkové disky. Vzadu nechýba strešný spojler, difúzor ani dve chrómové koncovky výfukov. Špecifický je aj modrý lak Iron Blue.

Podstatné však je, že napriek nižšiemu výkonu v porovnaní s benzínovým GT ostali naftovej verzii všetky jeho tromfy. Exteriérový paket reprezentuje predný nárazník so zväčšenými vstupmi vzduchu. Maska dostala nielen logo GT, ale miesto bežných lamiel aj špecifický čierny výplet. V sérii sú LED svetlá PureVision a 17-palcové disky s nízkoprofilovými pneumatikami 225/45 R17. Voliť však môžete aj väčšie dvojfarebné osemnástky Magny-Cours s „diamantovým rezom“. A vzadu nechýba difúzor inšpirovaný monopostmi F1, dve chrómové koncovky výfukov či strešný spojler. Celé to dotvárajú matné hliníkové kryty zrkadiel a modrý lak Iron Blue.

Interiér je vyšperkovaný modrými dekoráciami,... Foto: Renault
Renault Mégane - 2016 Interiér je vyšperkovaný modrými dekoráciami, anatomickými sedadlami a špecifickou grafikou prístrojov.

Podobne je to v interiéri. Ten dostal anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv, hliníkové pedále a hlavicu radiacej páky. Nechýba modré logo GT na trojramennom volante a modré akcenty na palubnej doske a dverách. Odlišná je aj grafika rozhrania R-Link 2 s červeným podsvietením v režime Sport. Na výber je látkové alebo kožené čalúnenie vrátane Alcantary. V sérii nájdete dvojzónovú klimatizáciu či audio Bose. Z asistenčných systémov spomeňme adaptívny tempomat, autonómne brzdy, monitorovanie jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel, čítačku dopravných značiek alebo automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.

Pod prednou kapotou pracuje 4-valec 1,6 dCi s... Foto: Renault
Renault Mégane GT Pod prednou kapotou pracuje 4-valec 1,6 dCi s dvojicou turbodúchadiel, ktorý dáva výkon 121 kW. To je ešte o tri kilowatty viac ako v Talismane či Espace.

Zábavu za volantom si však najviac užijete vďaka systému 4Control. Táto „horúca“ naftová predokolka má totiž riadenie zadných kolies. Systém upravuje natáčanie zadných kolies na základe údajov o natočení predných a tiež v závislosti od okamžitej rýchlosti a pokynov ESP. Dodávka relevantných údajov prebieha stokrát za sekundu, takže reakcie sú bleskové. Do rýchlosti 60 km/h natáča hydraulický systém zadné kolesá protismerne (2,7°), v režime Sport až do 80 km/h, potom je smer súhlasný s tými prednými. Takže na kľukatých cestičkách sa spolu s elektronickým „samosvorom“, zlepšujúcim prenos výkonu na asfalt, cíti Mégane GT ako doma.

K dispozícii bude hatchback aj kombi GrandTour. Foto: Renault
Renault Mégane Grandtour - 2016 K dispozícii bude hatchback aj kombi GrandTour.

Jeho horúcu krv krotí posilnená brzdová sústava. Priemer predných ventilovaných kotúčov narástol o 30 mm na konečných 320 a vzadu 290 mm. Decelerácii môže však na okruhu pomôcť aj funkcia Multichangedown. Stačí držať počas brzdenia ľavú páčku ovládania manuálneho režimu prevodovky a tá podraďuje automaticky s cieľom maximalizovať brzdný moment motora. Naopak, pri akcelerácii z miesta je tu Launch Control, ktorý maximalizuje výkon aj trakciu. Atmosféru na palube dotvára softvérová úprava zvuku, to však len v režime Sport, ktorý volíte cez rozhranie R-Link 2.

Nový naftový Renault Mégane GT bude dostupný od januára budúceho roka. Cenou štartuje na 24 490 eurách. Paradoxne je o 2 500 eur drahší ako o 50 koní výkonnejšia benzínová verzia GT. Za kombi GT Grandtour si priplatíte ďalších 1 200 eur.

Renault Mégane - 2016
Renault Mégane - 2016
+8Renault Mégane - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane #Renault Mégane GT
Články podľa značiek