Aston Martin Vanquish S: Vlajková loď priostrila. Našťastie bez turba

Na autosalóne v Los Angeles predstavil britský Aston Martin vrcholovú verziu vlajkovej lode Vanqish. Má prívlastok S a pod kapotou revidovaný atmosférický 12-valec s výkonom 600 koní. Odporcovia turba tak môžu ostať zatiaľ pokojní. Preplňovaný agregát sa pod jeho kapotu dostane až v nasledujúcej generácii.

19.12.2016 12:00
debata (1)
Nádherné britské kupé dostalo navyše predný... Foto: Aston Martin
Aston Martin Vanquish S - 2017 Nádherné britské kupé dostalo navyše predný karbónový splitter a 20-palcové 5-lúčové disky kolies.

Vo svete superšportov je atmosférický motor pomaly raritou. Turbá dostali nové modely Ferrari, Porsche či McLaren. Výnimky tu však predsa len sú. Klasike ostáva verné Lamborghini a zatiaľ Aston Martin. Teda aspoň vo vlajkovej lodi Vanquish. Lacnejšie DBS už totiž preplňovaný motor má. A keďže čosi podobné „hrozí“ aj veľkému Astonu v tretej generácii, je tu posledná príležitosť, ako si dopriať čaro harmonického záťahu zamatového 12-valca. O to viac, že do Los Angeles priviezol Aston Martin novú výkonnejšiu verziu Vanquish S.

Interiér je stále prepychový. Zvlášť v... Foto: Aston Martin
Aston Martin Vanquish S - 2017 Interiér je stále prepychový. Zvlášť v kombinácii s koženým čalúnením od spoločnosti Bridge of Weire a obkladom palubnej dosky zo saténového karbónu.

Pod jej kapotou pracuje pravé atmosférické srdce – 5,9 litrový 12-valec. Ten dával doteraz 421 kW, teda 573 koní, lenže prepracovaním sania a výfukových zvodov dokázali páni z Gaydonu vyžmýkať z toho istého objemu ďalších 27 „koníkov“ a výkon zaokrúhliť na rovných 600, čo je 441 kilowattov. Britský výrobca zároveň sľubuje v kombinácii s upraveným 8-stupňovým automatom Touchtronic III, ktorý radí rýchlejšie, „noblesné“ reakcie na stlačenie plynového pedálu už od nízkych otáčok.

Vzadu prisáva Vanquish S k asfaltu zväčšený... Foto: Aston Martin
Aston Martin Vanquish S - 2017 Vzadu prisáva Vanquish S k asfaltu zväčšený karbónový difúzor. Špecifikom sú aj štyri koncovky výfukov.

Pre luxusný superšport to znamená šprint na stovku za úžasných 3,5 sekundy, čo je o šesť desatín kratšie než doteraz. Stúpla aj maximálna rýchlosť. Konkrétne z 295 na 323 km/h. Mala by to byť jazdecká nirvána. To všetko sprevádzajú zmeny na podvozku. Nové je naladenie pružín, tlmičov aj skrutného stabilizátora. A vraj bez negatívneho vplyvu na komfort. O ten sa stará nielen adaptívne pruženie, ale aj luxusné kožené čalúnenie dodávané spoločnosťou Bridge of Weire či obklad palubnej dosky zo saténového karbónu (Satin Chopped Carbon Fiber).

Najvýkonnejšiu verziu spoznáte ľahko vďaka nárazníku s karbónovým „splitterom“, ktorý zredukoval zdvih prednej nápravy. O prítlak zadnej často sa zas stará zväčšený difúzor vyrobený z toho istého materiálu. Zasadené sú doň dva páry koncoviek výfukov. Za príplatok si môžete dopriať 20-palcové 5-lúčové disky kolies alebo karbónové žalúzie na prednej kapote. Rovnaké zmeny sa týkajú aj otvorenej verzie Vanquish S Volante. K prvým majiteľom sa britská atmosférická klasika dostane ešte v decembri. Nebude to však lacná hračka. Ceny začínajú na 312 950 eurách.

Aston Martin Vanquish S - 2017
Aston Martin Vanquish S - 2017
+11Aston Martin Vanquish S - 2017

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Aston Martin #Aston Martin Vanquish #autosalón Los Angeles 2016 #Aston Martin Vanquish S
Články podľa značiek