Volkswagen skončí s dieselmi. Už o tri roky!

Nie, nebojte sa. Týka sa to len malých áut koncernu VW. V budúcnosti už naftové motory nedostanú. Nahradia ich benzínové agregáty s mikrohybridnou technológiou a 48-voltovou elektrickou sústavou. Diesel tak zmizne z Fabie, Pola či Audi A2.

21.12.2016 12:00
Škoda Fabia 1,2 TDI - motor Foto:
Dieselovú Fabiu či Polo už na konci dekády v cenníkoch nenájdete. Prednosť dostane 48-voltová sústava spojená s mikrohybridným systémom, vypínaním valcov, štart-stop systémom a „plachtením“.
debata
Budúcnosť naftových motorov nie je ružová. Nové emisné normy znamenajú, že úprava ich výfukových plynov sa stane extrémne drahá. Taká drahá, že lacnejšie bude vyrobiť hybridné technológie. Vie to aj koncern Volkswagen, zmietaný kauzou Dieselgate. S naftou sa preto plánuje rozlúčiť skôr, ako by ste to tipovali – do dvoch až troch rokov. Nie však plošne. Týkať sa to má len modelov nižšej triedy, ako Fabie, Pola, Ibizy či Audi A2. Pri malých autách by bol totiž nárast ceny vplyvom použitia naftového motora takmer neakceptovateľný.

A nejde o hypotézu. Tento zámer potvrdil sám šéf výskumu a vývoja koncernu VW Frank Welsch. „Na autá, akými sú dieselové Polo alebo Fabia, máme stále dosť zákazníkov, ale nemusí to byť navždy,“ tvrdí. Podľa neho nahradia diesely už do dvoch-troch rokov mild-hybridy používajúce 48V elektrickú sústavu. Výkonný reverzibilný alternátor, ktorý sa postará o účinnú rekuperáciu pri brzdení a zároveň sa bude podieľať na akcelerácii, dokáže priniesť zaujímavé výsledky spotreby v reálnej premávke. To všetko chce Volkswagen spojiť s funkciou „plachtenia“. Bonusom má byť aj tichý chod a prakticky nepostrehnuteľná práca štart-stop systému.

Welsch verí, že takéto riešenie prinesie zákazníkom podobne nízku spotrebu paliva ako pri naftových motoroch, a pritom bude lacnejšie. „Dnes sú diesely drahšie ako benzínové agregáty a tieto nožničky sa budú stále otvárať s tým, ako budeme musieť dosahovať tvrdšie emisné limity. Stále menej zákazníkov bude ochotných akceptovať v malých autách príplatok za naftu,“ hovorí. Takže je zbytočné do nich investovať. Nafta ostane doménou vyšších segmentov, kde vie ponúknuť svoje výhody a na celkovej cene vozidla nebude tvoriť taký výrazný podiel.

Taká Toyota je však presvedčená, že naftové motory nemajú pred sebou už viac ako 15 rokov kariéry. A tak sa aj správa. V Yarise by ste už diesel nenašli a podobne je to v SUV RAV4 či novom C-HR. Tieto modely však môžu byť vybavené namiesto toho hybridnými systémami.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #Škoda Fabia #VW Polo #naftové motory #1.2 TDI
Články podľa značiek