Ford Kuga: Viac ako facelift. Pribudol diesel aj asistenty

Dobre známa Kuga absolvovala vlani výraznú modernizáciu. A hoci premiéru malo SUV Fordu už na jar, definitívne parametre zverejnila automobilka až koncom roka. Kuga dostala nielen drsnejší vzhľad, ale aj úplne nový naftový motor, ďalšiu generáciu rozhrania Sync a nové bezpečnostné asistenty.

Nová predná maska aj nárazník dávajú Kuge podstatne
svalnatejší vzhľad. Predné bi-xenóny môžu byť teraz vybavené
adaptívnou technológiou so siedmimi režimami.
Nová predná maska aj nárazník dávajú Kuge podstatne svalnatejší vzhľad. Predné bi-xenóny môžu byť teraz vybavené adaptívnou technológiou so siedmimi režimami.
Autor: Ford

Druhá generácia Kugy prišla na svet v roku 2012. Po nástupe Mondea vyzbrojeného najnovšími technológiami však začala trochu strácať dych. A tak sa už vlani na jar prihlásil o slovo facelift. Vynovenú Kugu ukázal Ford ešte pred svetovým ženevským debutom na veľtrhu spotrebnej elektroniky Mobile World Congress v Barcelone. Lenže bez oficiálnych technických údajov. Tie nasledovali koncom roka spolu s uvedením na trh. Až teraz si tak môžeme predstaviť zmeny so všetkým, čo k tomu patrí. A nie je ich rozhodne málo. Modernizáciu dizajnu sprevádzajú novinky pod kapotou aj v kabíne.

Štylisticky sa Kuga inšpirovala novým veľkým SUV Edge, ale aj modernizovaným crossoverom Eco Sport. Zmeny sú neprehliadnuteľné. Drsnejší vzhľad má na svedomí najmä veľká 6-uholníková predná maska s dvojicou chrómových lamiel. O to menší je sací otvor v novom prednom nárazníku, lemovaný výraznými hmlovými svetlami. Led diódy nájdeme síce len vo funkcii denných svetiel, ale nové adaptívne bi-xenóny pracujú až v siedmich režimoch. Pozmenená je aj grafika zadných svetiel. Pod nárazníkom s novou plastovou vložkou sa pritom môže nachádzať elektricky ovládané ťažné zariadenie.

Vzadu sa zmenila len grafika svetiel. Zato tu máme nový
dizajn 17- až 19-palcových diskov a novú farbu laku Cooper Pulse.
Vzadu sa zmenila len grafika svetiel. Zato tu máme nový dizajn 17- až 19-palcových diskov a novú farbu laku Cooper Pulse.
Autor: Ford

Celé to uzatvára vynovená paleta 17– až 19-palcových diskov kolies vrátane povrchovej úpravy Luster Nickel. Škálu lakov obohatili nové odtiene Guard Grey a Cooper Pulse. Okrem toho prichádza Kuga po prvýkrát vo verziách ST-Line a v luxusnom vyhotovení Vignale. Športová verzia počíta s matným vyhotovením masky, plástovým výpletom otvoru v nárazníku či 19-palcovými diskami kolies. Vignale zas umocňuje exkluzívny akcent špecifickým perleťovým lakom Milano Grigio či hexagonálne prešívaným čalúnením sedadiel.

Najväčšou novinkou interiéru je 8-palcová dotyková
obrazovka rozhrania Sync 3, nový vyhrievaný volant a prepracovaný panel
klimatizácie. Manuálnu parkovaciu brzdu nahradila elektrická.
Najväčšou novinkou interiéru je 8-palcová dotyková obrazovka rozhrania Sync 3, nový vyhrievaný volant a prepracovaný panel klimatizácie. Manuálnu parkovaciu brzdu nahradila elektrická.
Autor: Ford

V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu s novým panelom klimatizácie a najmä 8-palcovou dotykovou obrazovkou najnovšej verzie rozhrania Sync 3. To je kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou je pokročilé hlasové ovládanie. Stačí slovný povel „potrebujem tankovať“ alebo „potrebujem kávu“ a navigácia vám okamžite vyhľadá najbližšie kaviarne či čerpacie stanice. Systém tiež umožňuje využívanie mobilných aplikácií. Nový je volant s možnosťou vyhrievania a elektrická parkovacia brzda, ktorá nahradila klasickú ručnú, čím sa na stredovom tuneli uvoľnilo viac priestoru pre odkladacie schránky.

Nová športová verzia ST-Line pridáva matnú masku,
plástový výplet v nárazníku a 19-palcové disky kolies.
Nová športová verzia ST-Line pridáva matnú masku, plástový výplet v nárazníku a 19-palcové disky kolies.
Autor: Ford

Kuga si tiež výrazne polepšila v bezpečnosti. Autonómne brzdy Active City Stop pracujú teraz až do rýchlosti 50 km/h, kým predtým to bolo o dvadsať menej. Parkovanie uľahčuje parkovací pilot, ktorý zvláda po novom nielen pozdĺžne, ale aj priečne manévre a k tomu ponúka výstrahu pri vychádzaní z miesta pomocou senzorov s dosahom 40 metrov. Kľúč Ford MyKey umožňuje naprogramovať funkcie auta pre začínajúcich vodičov. Napríklad obmedziť maximálnu rýchlosť, zabrániť prijatiu hovorov alebo zabrániť deaktivácii trakčných a stabilizačných systémov.

V teréne má pomôcť vynovený systém 4x4 s rýchlejšími
zásahmi a vektorovaním krútiaceho momentu.
V teréne má pomôcť vynovený systém 4x4 s rýchlejšími zásahmi a vektorovaním krútiaceho momentu.
Autor: Ford

Čítajte viac

Pod kapotou debutuje úplne nový diesel 1,5 TDCi (88 kW), určený pre verzie s predným náhonom. V porovnaní s predchádzajúcim dvojlitrom ušetrí päť percent paliva. Normovaná spotreba je len 4,4 litra nafty na 100 km. Väčší dvojliter 2,0 TDCi (110 kW) môže byť spriahnutý s predným náhonom, ale aj pohonom oboch náprav. Jeho silnejšia verzia s výkonom 132 kW je štandardne dodávaná so štvorkolkou. To platí aj pre najsilnejšiu benzínovú verziu 1,5 EcoBoost (133 kW). Slabšie modifikácie toho istého agregátu s výkonmi 88 a 110 kW sú opäť predokolkami.

Kým pre benzínovú Kugu 1,5 EcoBoost je k dispozícii klasický 6-stupňový automat, naftové dvojlitre využívajú dvojspojkovú prevodovku PowerShift. Systém 4×4 nielenže zlepšuje trakciu, ale vďaka zlepšenému vektorovaniu krútiaceho momentu medzi kolesami, presnejšie pribrzďovaním vnútorných kolies, podporuje stabilitu v zákrutách. Zásahy prebiehajú v priebehu 20 milisekúnd. Ford tiež popracoval na vyladení podvozka a znížení hluku v kabíne. Vynovená Kuga je však len jednou z piatich noviniek Fordu v segmente SUV, ktoré prídu na trh v priebehu troch rokov.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 524
Šírka (mm) 2 077 (so zrkadlami)
Výška (mm) 1 685
Rázvor náprav (mm) 2 690
Objem batožin. priestoru/nádrže (l) 455 – 1 655/60
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 579 – 1 702

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,5 EcoBoost 1,5 EcoBoost 1,5 EcoBoost AWD
Objem motora (ccm) 1 499 1 499 1 499
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC 4/16 DOHC 4/16 DOHC
Max. výkon (kW) 88/5 700 110/5 700 133/5 700
Krútiaci moment (Nm) 240/1 600 240/1 600 240/1 600
Prevodovka 6M 6M 6A
0 – 100 km/h (s) 12,5 9,7 10,1
Max. rýchlosť (km/h) 180 195 200
Spotreba na 100 km (l) 6,3 6,3 7,5

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,5 TDCI 2,0 TDCI AWD 2,0 TDCi AWD
Objem motora (ccm) 1 499 1 997 1 997
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 88/3 750 110/3 750 132/3 750
Krútiaci moment (Nm) 270/1 750 370/1 750 400/2 000
Prevodovka 6M 6M/6A 6M/6A
0 – 100 km/h (s) 12,7 9,9/10,9 9,2/10,0
Max. rýchlosť (km/h) 173 192/190 202/200
Spotreba na 100 km (l) 4,4 5,2/5,2 5,2/5,2
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Vozne spoločnosti RegioJet

Preverte RegioJet. Má tu podnikateľský raj, žiada SNS ministra

24.01.2017 22:49

Slovenská národná strana sa na svojom utorkovom predsedníctve zaoberala aj spoločnosťou RegioJet.

Jozef Holjenčík

SNS vyzýva Holjenčíka, aby sa vzdal funkcie predsedu ÚRSO

24.01.2017 20:41, aktualizované: 23:02

Slovenská národná strana vyzýva šéfa Úradu pre reguláciu sieťových odvetví Jozefa Holjenčíka, aby sa vzdal svojej funkcie.

domov dôchodcov, pažítková 2

Umrelo 13 ľudí, úrady nenašli žiadne pochybenia

24.01.2017 20:00

Domov dôchodcov na Pažítkovej ulici v bratislavskom Ružinove má za sebou smutný mesiac. Od decembra mu zomrelo trinásť klientov.

donald trump, trump,

Trump rozhodol o obnove výstavby ekologicky sporných ropovodov

24.01.2017 19:49

Americký prezident Donald Trump exekutívnym príkazom rozhodol o pokračovanie výstavby sporného ropovodu Keystone XL.