VW Golf: Vynovený bestseller v číslach. Motor 1,5 TSI zatiaľ nemá

Modernizovaný Golf, ktorý ukázal Volkswagen tesne pred koncom roka, mieri do predaja. V súvislosti s tým prichádzajú aj oficiálne technické údaje. Prekvapením je absencia najviac očakávanej novinky pod kapotou. Benzínový motor 1,5 TSI Evo tu zatiaľ nenájdete.

Exteriérové zmeny nie sú dramatické. Nový nárazník a
hlavne svetlá, kde bixenóny konečne nahradili adaptívne full-LED
reflektory.
Exteriérové zmeny nie sú dramatické. Nový nárazník a hlavne svetlá, kde bixenóny konečne nahradili adaptívne full-LED reflektory.
Autor: Volkswagen

Príchod modernizovaného Golfu mnohí očakávali už na jesennom autosalóne v Paríži. Nakoniec však Volkswagen zvolil inú taktiku. Svoju kľúčovú novinku, aspoň v Európe, kde je neporaziteľným bestsellerom prakticky nepretržite od roku 1983, ukázal na statickej prezentácii v novembri priamo vo wolfsburskej centrále. Odvtedy poznáme jemné retuše dizajnu aj to, že do vienka dostane Golf nové full-LED svetlá, 12,3-palcový virtuálny displej prístrojového panelu, multimediálne rozhranie MIB s 9,2-palcovým displejom, ovládané gestami, či záplavu asistenčných systémov.

Napríklad asistenciu pri jazde v kolónach, takzvaný Traffic Jam Assist, autonómne brzdy s funkciou City Emergency Assit, čo znamená schopnosť Golfu bezpečne zastaviť vozidlo, ak elektronika zistí, že sa vodič nevenuje riadeniu, alebo inovovaný systém Pre Crash, ktorý pripraví bezpečnostné prvky na prípadnú kolíziu v predstihu. Priplatiť si je tiež možné za najnovšiu verziu parkovacieho asistenta 3.0, ktorá zvládne parkovať prednou časťou do paralelných parkovacích miest a preberá riadenie pri vychádzaní z parkovacieho miesta.

Interiér „hviezdi“ elektronikou. Nový je prístrojový
panel s 12,3-palcovým displejom, namiesto analógových ukazovateľov aj
dotykové rozhrania vrátane najvyššej úrovne Discovery Pro s 9,2-palcovou
obrazovkou.
Interiér „hviezdi“ elektronikou. Nový je prístrojový panel s 12,3-palcovým displejom, namiesto analógových ukazovateľov aj dotykové rozhrania vrátane najvyššej úrovne Discovery Pro s 9,2-palcovou obrazovkou.
Autor: Volkswagen

Volkswagen tiež zverejnil ponuku motorov vrátane najočakávanejšej novinky, nového 4-valca 1,5 TSi Evo (96 110 kW), ktorý dostane vypínanie dvoch valcov ACT, Millerov cyklus, variabilné turbodúchadlo, používané zatiaľ len v Porsche, či novú generáciu priameho vstrekovania paliva common-rail a vypínanie motora počas jazdy. Vďaka tomu má spotrebovať len 4,9 litra benzínu na 100 km. To, čo chýbalo, boli bližšie prevádzkové údaje. Tie prezradil Volkswagen až teraz, bohužiaľ, zatiaľ bez parametrov motora 1,5 TSI Evo.

Vzadu podstúpil retuše nárazník a LED svetlá s novou
grafikou.
Vzadu podstúpil retuše nárazník a LED svetlá s novou grafikou.
Autor: Volkswagen

Čítajte viac

Golf ho síce dostane, ale pravdepodobne neskôr. Takže zatiaľ sa spolieha na overenú techniku. Základom je 3-valec 1,0 TSI (63, 81 kW). Nad ním stoja benzínové 4-valce 1,4 TSI s výkonom 92 alebo 110 kW. Všetky tri motory môžu byť kombinované okrem 6-stupňových manuálov aj so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Ponuku dieselov tvoria motory 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Opäť s možnosťou dvojspojkového automatu DSG. Výnimkou je len Golf 2,0 TDI 4Motion s pohonom oboch náprav, ktorý sa spolieha výlučne na manuálnu prevodovku.

A potom sú tu športové deriváty GTI, R a GTD. Majú výkon 169, 228 a 135 kW. Kým prvé dve majú benzínový moto 2,0 TSI, tretia je najvýkonnejšou naftovou alternatívou. Golf R má navyše štandardne pohon 4Motion. Základom je vždy 6-stupňový manuál. No za príplatok dostanete dvojspojkovú prevodovku DSG, pri GTI 6-stupňovú a pri R a GTD 7-stupňovú. Slovenský importér zverejnil aj ceny. Takže vieme, že za najlacnejší Golf 1,0 TSI (63 kW) zaplatíte 14 290 eur.

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,0 TSI 1,4 TSI 1,4 TSI 2,0 TSI GTI 2,0 TSI R 4Motion
Zdvihový objem (ccm) 999 1 395 1 395 1 984 1984
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 81/5 000 92/5 000 110/5 000 169/4 700 228/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 200/2 000 200/1 400 250/1 500 350/1 500 380/2 000
Prevodovka 6M/7A 6M/7A 6M/7A 6M/6A 6M/7A
0 – 100 km (s) 9,9 9,1 8,2 6,4 5,1/4,6
Max. rýchlosť (km/h) 196 204 216 250/248 250
Spotreba na 100 km (l) 4,8/4,7 5,2/5,0 5,2/5,0 6,4/6,3 7,9/7,0

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,6 TDI 2,0 TDI 2,0 TDI 4Motion 2,0 TDI GTD
Zdvihový objem (ccm) 1 598 1 968 1 968 1 968
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 85/3 200 110/3 500 110/3 500 135/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 250/1 500 340/1 750 340/1 750 380/1 750
Prevodovka 5M/7A 6M/7A 6M 6M/7A
0 – 100 km (s) 10,2/10,5 8,6 8,6 7,5/7,4
Max. rýchlosť (km/h) 198 216/214 211 231
Spotreba na 100 km (l) 4,1/3,9 4,2/4,4 4,8 4,4/4,6
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Nadácia Aigyptos

Nadácia Aigyptos

27.03.2017 23:12

Nadácia Aigyptos podporuje rozvoj slovenskej egyptológie. Je platformou pre odborníkov i laikov, ktorí sa zaujímajú o históriu a kultúru starovekého Egypta.

Asociácia polio v SR - RŠO SZTP

27.03.2017 22:58

Sme republiková špecifická organizácia Slovenského zväzu telesne postihnutých združujúca ľudí, ktorí v ranom detstve prekonali detskú obrnu (poliomyelitídu).

Thomas de Maiziere

De Maiziere pohrozil krajinám, ktoré nechcú odmietnutých migrantov

27.03.2017 22:42

Nemecký minister vnútra Thomas de Maiziere požaduje vyvodenie dôsledkov pre krajiny, ktoré nechcú prijať odmietnutých migrantov.

Kiska, Izrael, lekár, operácia, Haifa

Kiska na návšteve Izraela: Zdieľanie skúseností je cestou k úspechu

27.03.2017 22:21

Unikátna univerzita musí mať špičkových študentov a profesorov, musí slúžiť štátu, spoločnosti a meniť ju. Uviedol Kiska na pôde technickej univerzity Technion v Haife.