Mini Countryman JCW: Ostrá verzia pokorí stovku za 6,5 s.

Po vlaňajšej premiére druhej generácie Countrymanu prichádza Mini s ostrou verziou John Cooper Works. V Gaydone hovoria o najväčšom športovom modeli v histórii. A majú pravdu. Countryman JCW má na dĺžku takmer 4,3 metra.

07.02.2017 06:00
debata (2)
Nový Countryman JCW je najväčším športovým... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Countryman - 2017 Nový Countryman JCW je najväčším športovým modelom značky. Svoje „neposedné“ DNA dáva najavo väčšími sacími otvormi v nárazníku a 18-palcovými diskami kolies. Chýbať nemôže ani tradičná farebná schéma kombinujúca zelený lak Rebel Green a červené akcenty Chili Red.

Mini má kompletne inovovanú ponuku. Po príchode tretej generácie Mini Cooper, dokonca s novou 5-dverovou karosériou a následne kombi Clubman, prišla vlani na rad aj druhá generácia Countrymanu. Tá sa predstavila v novembri na autosalóne v Los Angeles. Chýbala však čerešnička na torte. Najsilnejší Countryman S All4 mal doteraz dvojlitrový benzínový agregát TwinPower Turbo s výkonom 141 kW. To sa ale zmení na autosalóne v Šanghaji. Práve tu má totiž naplánovaný svetový debut Countryman, do ktorého tuningu sa pustila divízia John Cooper Works. Vznikne tak najväčší športový model v histórii značky.

Do dĺžky podrástlo nové Mini Countryman JCW o... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Countryman - 2017 Do dĺžky podrástlo nové Mini Countryman JCW o 170 mm. Na rázvore ich pribudlo 75.

A je to pravda. Nový Countryman má na dĺžku 4 299, čo je až o 17 cm viac ako v minulosti. Na rázvore náprav s hodnotou 2 670 mm zas pribudlo 7,5 centimetra. Rovnako šírkou 1 820 a výškou 1 557 mm prekonáva Clubman. A platí to aj pre verziu JCW. Nie je to teda žiaden drobček. Napokon ponúka plnohodnotný 5-miestny interiér a kufor s objemom 450 litrov. Pritom je ho možné zväčšovať posunutím druhého radu sedadiel o 13 cm, alebo ich sklopením, kedy narastie úžitkový objem až na 1 390 litrov. Countryman JCW tak nerobí žiadne ústupky v úžitkových vlastnostiach v porovnaní s bežnými verziami.

Rozdiel je ale pod kapotou. Nasťahoval sa sem priamovstrekový 4-valec 2,0 TwinPower Turbo z nedávno predstaveného Clubmanu JCW. A ten je najsilnejším motorom v histórii Mini, silnejším než pri nových Mini Cooper JCW. Maximálny výkon 170 kW ostal síce nezmenený, ale krútiaci moment vzrástol z 320 na 350 Nm. Jeho maximum je k dispozícii od 1 450 do 4 500 otáčok. Podieľajú sa na tom nové piesty, zvýšený tlak turba (2,2 baru) integrovaného vo výfukových zvodoch, nový výfukový trakt, ktorý zabezpečuje ľahšie prúdenie plynov a zároveň sa stará o nezameniteľnú zvukovú kulisu, ale aj väčší chladič stlačeného vzduchu.

O lepší prítlak sa stará zväčšené zadné krídlo.... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Countryman - 2017 O lepší prítlak sa stará zväčšené zadné krídlo. Zvukovú kulisu kultivuje dvojica špecifických koncoviek výfuku.

Porovnanie s predchádzajúcou generáciou azda ani nemá význam, pretože tá si musela vystačiť s „jednašestkou“. Mini teda išlo proti prúdu. Namiesto downsizingu uplatnilo upsizing. Medzigeneračný nárast výkonu o 10 kW ale najmä krútiaceho momentu až o 70 Nm sa logicky premietlo do dynamiky. Countryman JCW teraz šprintuje na stovku za 6,5 sekundy, a to tak so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ako aj novým 8-stupňovým automatom Steptronic. To je zlepšenie o päť desatín a až o 0,8 sekundy v porovnaní s doteraz najsilnejším Countrymanom S All4. Maximálna rýchlosť sa ustálila na 234 km/h, o desať viac ako v minulosti.

Prekvapivo, napriek väčším rozmerom, väčšiemu objemu motora a väčšiemu výkonu, spotrebuje Countryman JCW mene paliva. Na 100 km si pýta 7,4 litra v kombinácii s manuálom a len 6,5, ak sa rozhodnete pre Steptronic. V príde automatu ide o úsporu až o 1,3 litra. Aspoň na papieri. Štandardom Countrymanu JCW je pohon oboch náprav All4, ktorý rozdeľuje hnací moment v prospech prednej nápravy, ale ak je to nutné, putuje dozadu 50 % výkonu. S trakciou pomáha zadný diferenciál s elektronickou uzávierkou EDLC a dynamická kontrola trakcie DTC.

Ostrá verzia Countrymanu dostala športové... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Countryman - 2017 Ostrá verzia Countrymanu dostala športové sedadlá, športový volant a antracitové čalúnenie stropu.

O stabilitu v zákrutách sa starajú štandardne dodávané adaptívne tlmiče Dynamic Damper Control, upravujúce tvrdosť pruženia podľa okamžitých podmienok. Vodič však môže vyberať módy Sport, Mid a Green aj individuálne. Spolu s nimi sa mení charakteristika riadenia, ohlas plynu a automatickej prevodovky. V režime Green sa napríklad v rozpätí od 50 do 160 km/h aktivuje úsporná voľnobežka. Na ceste držia Countryman JCW 18– a za príplatok až 19-palcové disky kolies, vybavené neprehliadnuteľnými 4-piestikovými strmeňmi brzdovej sústavy Brembo.

Navonok hlási Countryman JCW svoje športové ambície tradičnou farebnou schémou, ktorá kombinuje zelený lak Rebel Green a červené kontrastné prvky vo farbe Chili Red. Týka sa to nielen polepov karosérie, ale aj strechy, spätných zrkadiel a špecifickej masky s voštinovým výpletom. Viac vzduchu k chladičom privádzajú nové vetracie otvory v nárazníkoch na mieste, kde má bežný Countryman hmlové svetlá. Zozadu zaujme JCW väčším strešným spojlerom a dvoma chrómovými koncovkami výfukov. V interiéri nájdeme športové sedadlá, športový volant a radiacu páku či antracitové obloženie strechy.

Nový Countryman JCW predstaví Mini na autosalóne v Šanghaji.

Mini John Cooper Works Countryman - 2017
Mini John Cooper Works Countryman - 2017
+11Mini John Cooper Works Countryman - 2017

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Mini #John Cooper Works #Mini Countryman #autosalón Šanghaj 2017
Články podľa značiek