BMW 5: Päťka kombi pridáva viac technológii. Nie priestoru

Po sedane siedmej generácie BMW radu 5, predstavenom tesne po autosalóne v Paríži, prichádza Mníchov s praktickou verziou kombi. Nový Touring je ľahší, pevnejší, má viac autonómnych funkcií, no kufrom s objemom 670 litrov ostáva na úrovni predošlej generácie.

03.02.2017 12:00
debata
Nové kombi z Mníchova dizajnom neprekvapí.... Foto: BMW
BMW 5 Touring - 2017 Nové kombi z Mníchova dizajnom neprekvapí. Evolúcia sa však vydarila. Je nielen praktické, ale nechýba mu ani typický "športepíl". Predné svetlá sú odteraz výlučne diódové. Môžu mať dosah až 500 metrov.

Netrvalo ani pol roka a automobilka z Mníchova prichádza s prvými informáciami o druhej karosárskej verzii siedmej generácie BMW radu 5. Tá bola vyvíjaná špeciálne pre Európu. Napokon, má tu dlhú tradíciu. Touring je súčasťou ponuky päťky už od tretej generácie z roku 1988. Recept na úspech je rovnaký, len základ pochádza z najnovšej generácie. Aj preto je Touring väčší ako v minulosti. V porovnaní s predchodcom narástl do dĺžky o 36 mm (4 943 mm), do šírky o osem (1 868 mm) a do výšky o 10 mm (1 498 mm). Rázvor s hodnotou 2 975 mm, zhodný so sedanom, má len evolučných osem milimetrov viac.

Novinka mierne narástla. Do dĺžky pribudlo 36... Foto: BMW
BMW 5 Touring - 2017 Novinka mierne narástla. Do dĺžky pribudlo 36 mm (4 943 mm), do šírky osem (1 868 mm) a do výšky 10 mm (1 498 mm). Rázvor sa natiahol o osem milimetrov na konečných 2 975 mm.

Dizajn ostáva verný súčasnému mníchovskému rukopisu. V štandarde sú full-LED svetlá napojené na centrálne „ľadvinky“. Adaptívne svetlomety Selective Beam s dosahom až 500 metrov dostanete za príplatok. V tom všetkom kopíruje kombi klasický sedan, postavený na novej platforme CLAR. Zásadnú zmenu nájdeme, ako inak, v zadnej časti. Predĺžená strecha má jemne klesajúci profil a je zakončená veľkým výklopným vekom. V nárazníku sú vždy dve koncovky výfukov, podľa motorizácie kruhové alebo lichobežníkové. Zákazníci môžu voliť dizajnové línie Sport Line a Luxury Line alebo balíček M Sport Package, ktorý približuje nové kombi bližšie k divízii M.

Výklopné zadné veko možno otvárať pomocou... Foto: BMW
BMW 5 Touring - 2017 Výklopné zadné veko možno otvárať pomocou nožného senzoru. Samostatne výklopné je aj zadné okno. Koncovky výfukov majú podľa motorizácie kruhový alebo lichobežníkový tvar.

Práca v aerodynamickom tuneli skončila koeficientom aerodynamického odporu vzduchu Cd 0,27, pričom došlo k zníženiu vztlaku, čo je dobrá správa pre jazdné vlastnosti. Tak ako sedan bude aj kombi jazdiť na 17– až 20-palcových diskoch kolies. Rozsiahlym nasadením vysokopevnostnej ocele a hliníka technológiou EfficientLightwe­ight je novinka napriek väčším rozmerom a tuhšej karosérii ľahšia ako v minulosti. Veľké rozdiely v objeme batožinového priestoru však nečakajte. Pod piatymi dverami, ktoré možno otvárať pomocou nožného senzora, je v základe 570 litrov. Po sklopení operadiel delených v pomere 40:20:40 vzrastie kapacita na 1 700 litrov.

Interiér sa v ničom nelíši od sedanu. Nájdete... Foto: BMW
BMW 5 Touring - 2017 Interiér sa v ničom nelíši od sedanu. Nájdete tu vychytávky, ako rozhranie iDrive ovládané gestami, obrovský head-up displej, masážne sedadlá či špičkové Audi Bowers & Wilkins s výkonom 1 400 W.

To sú, pochopiteľne, úctyhodné údaje, ale medzigeneračne ide len o evolučný prírastok 10, respektíve 30 litrov. Taká trieda E Combi zo Stuttgartu prekonáva mníchovskú novinku o celých 100 litrov. Podstatnejší je preto iný údaj. Užitočná hmotnosť vzrástla totiž až o 120 kg na konečných 730. Aby sa rad 5 Touring lepšie vyrovnával so zmenou hmotnosti, má v sérii zadné pneumatické odpruženie. Nechýba ani typické samostatne výklopné zadné okno a elektricky sklopné operadlá zadných sedadiel. Praktickým detailom je umiestnenie sieťky a výsuvnej roletky v odelených kazetách, ktoré môžu byť uložené, ak ich nepotrebujete, pod podlahou.

Do kufra sa zmestí v základe 570 litrov, to je... Foto: BMW
BMW 5 Touring - 2017 Do kufra sa zmestí v základe 570 litrov, to je len o desať viac ako v minulosti. Po sklopení delených zadných operadiel v pomere 40:20:40 vzrastie na 1 700 litrov (+ 30). Podstatnejšia je preto zvýšená užitočná hmotnosť až o 120 kg.

Za príplatok dostanete elektricky výsuvné ťažné zariadenie, s ktorým zvláda BMW 5 Touring brzdený príves s hmotnosťou do 2 000 kg. Na to potrebuje dostatok sily. O tú sa starajú štyri motory TwinPower Turbo novej generácie – dva benzínové a dva naftové. V porovnaní so sedanom zatiaľ chýba 4-litrový 8-valec pre verziu M550i xDrive. Kombi si musí vystačiť maximálne so 6-valcami. Základom sú dvojlitrové štvorvalce 530i (185 kW) a 520d (140 kW). Nad nimi stoja trojlitrové 6-valce 540i (250 kW) a 530d (195 kW). Až na najslabší naftový motor sú všetky kombinované s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic s možnosťou pohonu oboch náprav xDrive.

Pod kapotou sú výlučne preplňované 4- a 6-valce... Foto: BMW
BMW 5 Touring - 2017 Pod kapotou sú výlučne preplňované 4- a 6-valce TwinPower Turbo s výkonom od 140 do 250 kW. Spotreba klesla priemerne o 11 %. Počítať môžete s 8-stupňovým Tiptornicom a aj pohonom xDrive.

BMW tvrdí, že medzigeneračne sa mu podarilo pri novom kombi zredukovať spotrebu o 11 %. Už najslabší diesel akceleruje na stovku za 7,8 sekundy, dosiahne maximálku 230 km /h, no za svoje služby si pýta len 4,9 litra nafty, najvýkonnejšia verzia 540i xDrive má stovku na tachometri za 5,1 sekundy so spotrebou približne 7,7 litra benzínu na 100 km. Komfort môžu zlepšiť adaptívne tlmiče Dynamic Damper Control, kompletné vzduchové odpruženie, a ovládateľnosť zas aktívne stabilizátory Adaptiv Drive či aktívne riadenie Active Steering, kombinovateľné po prvý raz s pohonom xDrive. Ďalšou možnosťou je športový podvozok M s tvrdším odpružením a nižšou svetlou výškou.

Kombi preberá zo sedanu všetky nové technologické vychytávky. Napríklad 10,25-palcový displej rozhrania iDrive ovládaný gestami, nový head-up displej s plochou zväčšenou až o 70 %. Balík asistenčných systémov zahŕňa semi-automatické riadenie do rýchlosti 210 km/h, adaptívny tempomat schopný meniť jazdné prúdy, asistent jazdy v kolónach, diaľkové parkovanie. Samozrejmosťou je plná konektivita smartfónov cez Apple CarPlay, WiFi, indukčné dobíjanie a využívanie rôznych aplikácií. Priplatiť si môžete za masážne predné sedadlá s ôsmimi programami či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond so syntetickými výškovými reproduktormi a výkonom 1 400 W.

Novinku ukáže BMW prvýkrát verejnosti na jarnom marcovom autosalóne v Ženeve a následne sa dostane do predaja.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 943
Šírka (mm) 1 868
Výška (mm) 1 498
Rázvor náprav (mm) 2 975
Objem kufra/nádrže (l) 570 – 1 700/70
Užitočná hmotnosť (kg) max. 730

Technické údaje

Verzia 530i 540i xDrive 520d 530d 530d xDrive
Zdvihový objem (ccm) 1 998 2 998 1 995 2 993 2 993
Počet valcov/ventilov 4/16 6/24 4/16 6/24 6/24
Max. výkon (kW/ot.) 185/5 200 250/5 500 140/4 000 195/4 000 195/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 350/1 450 450/1 380 400/1 750 620/2 000 620/2 000
Prevodovka 8A 8A 6M/8A 8A  
0 – 100 km (s) 6,5 5,1 8,0/7,2 5,8 5,6
Max. rýchlosť (km/h) 250 250 233/225 250 250
Spotreba na 100 km (l) 6,3 –5,8 7,7–7,3 4,9–4,5/4,7–4,3 5,1–4,7 5,7–5,3
BMW 5 Touring - 2017
BMW 5 Touring - 2017
+33BMW 5 Touring - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 5 #autosalón Ženeva 2017 #BMW 5 Touring
Články podľa značiek