Renault Scénic: Francúzske dvojičky sú tu. Aj s 'dvadsiatkami'

Nová generácia Renaultu Scénic dorazila na slovenský trh. Spolu so 7-miestnou verziou Grand Scénic. Obe prekvapujú 20-palcovými diskami kolies a dizajnom blízkym módnym crossoverom. Za základnú verziu Scénicu zaplatíte 16 990 eur. Väčší Grand je o 1 900 eur drahší. Tretí rad sedadiel dostanete za ďalších 600.

Nový Scénic a Grand Scénic sú síce MPV, ale svetlou
výškou až 170 mm a 20-palcovými diskami tak trochu inklinujú k módnym
crossoverom.
Nový Scénic a Grand Scénic sú síce MPV, ale svetlou výškou až 170 mm a 20-palcovými diskami tak trochu inklinujú k módnym crossoverom.
Autor: Renault

Renault predstavil novú generáciu Scénicu už vlani v Ženeve. Neskôr pribudla verzia Grand Scénic. Kým sa však novinka dostala do predaja, ubehol viac ako polrok. Dnes sú už ale v ponuke a tak vám môžeme priniesť ceny. Podľa vzoru veľkého Espace sa aj oni vydali úplne novou cestou. Z klasických MPV sa stali módne crossovery. To znamená väčšiu svetlú výšku a kratšie previsy. Raritou sú ale najmä veľké 20-palcové disky kolies, ktoré sú súčasťou sériového vybavenia všetkých verzií. Za základnú verziu Scénicu zaplatíte 16 990 eur. Väčší Grand je o 1 900 eur drahší.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Scénic o 40
mm dlhší, o 20 širší a o 13 vyšší. Rázvor náprav 2 734 mm podrástol o
32 mm.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Scénic o 40 mm dlhší, o 20 širší a o 13 vyšší. Rázvor náprav 2 734 mm podrástol o 32 mm.
Autor: Renault

Pod prednou kapotou ponúkne Scénic na výber zo štyroch dieselových a dvoch benzínových motorov. Nafta štartuje agregátom 1,5 dCi 95 (70 kW) so 6-stupňovým manuálom. Tá je však vyhradená len menšiemu Scénicu. Pri Grand Scénicu je základom silnejšia verzia 1,5 dCi 110 s výkonom 81 kW, ktorá môže byť kombinovaná aj so 7-stupňovou dvojspojkou EDC. Zaujímavá je však najmä verzia Hybrid Assist s reverzibilným alternátorom s výkonom 10 kW a samostatnou 48 V batériou. Rekuperovaná energia brzdenia sa následne využíva pri akcelerácii, čo znižuje spotrebu o osem až desať percent. Scénic si tak vystačí s 3,5 a Grand Scénic s 3,9 litrami nafty na 100 km.

Grand Scénic preberá dizajn krátkej verzie, ale len po
stredné stĺpiky. Zadná časť je totiž predĺžená o ďalších 240 mm.
Rázvor náprav sa natiahol o 70 mm.
Grand Scénic preberá dizajn krátkej verzie, ale len po stredné stĺpiky. Zadná časť je totiž predĺžená o ďalších 240 mm. Rázvor náprav sa natiahol o 70 mm.
Autor: Renault

K dispozícii bude aj väčší diesel 1,6 dCi 130 (96 kW) a jeho dvakrát preplňovaná verzia bi-turbo 1,6 dCi 160 (118 kW). Prvý je spriahnutý s manuálnou a druhý výlučne s dvojspojkovou prevodovkou EDC so šiestimi stupňami. Benzínové motory zastupujú preplňované 4-valce 1,2 TCe 115 (74 kW) a TCe 130 (97 kW). Kombinované sú výlučne s so 6-stupňovými manuálmi. Oba modely sa vyznačujú enormnou variabilitou interiéru. V základe je ale vždy päť sedadiel. Pri Grand Scénicu si môžete dopriať dve ďalšie sedadlá v treťom rade, za ktoré si Renault účtuje 600 eur. Kufor Scénicu má objem 572 litrov, Grand Scénic zvládne v 5-miestnej konfigurácii až 718 litrov batožín.

Interiér má konečne klasické usporiadanie. Prístrojový
panel je priamo pred vodičom. V centre palubnej dosky nájdeme 7- alebo
8,7-palcový monitor rozhrania R-Link.
Interiér má konečne klasické usporiadanie. Prístrojový panel je priamo pred vodičom. V centre palubnej dosky nájdeme 7- alebo 8,7-palcový monitor rozhrania R-Link.
Autor: Renault

Scénic je v ponuke vo výbavových úrovniach Life, Zen, Intens, Premier Edition a Bose. Grand Scénic vynecháva základnú úroveň Life a štartuje na úrovni Zen. Najlacnejší Scénic 1,2 Tce Life obsahuje ESP, kontrolu tlaku v pneumatikách, osem airbagov, hill holder, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, autonómne brzdy s monitorovaním chodcov, rozpoznávanie dopravných značiek, denné LED svetlá, palubný počítač, manuálnu klimatizáciu, diaľkové centrálne uzamykanie, elektrické ovládanie predných aj zadných okien či rádio so 4,2-palcovým displejom, šiestimi reproduktormi a Bluetooth.

V základe sa do kufra zmestí 572 litrov batožín. Delené a
posuvné zadné sedadlá možno sklopiť jediným dotykom tlačidla alebo ikony
na displeji systému R-Link. Grand Scénic zvládne v 5-miestnom usporiadaní
až 718 litrov batožín.
V základe sa do kufra zmestí 572 litrov batožín. Delené a posuvné zadné sedadlá možno sklopiť jediným dotykom tlačidla alebo ikony na displeji systému R-Link. Grand Scénic zvládne v 5-miestnom usporiadaní až 718 litrov batožín.
Autor: Renault

Čítajte viac

Úroveň Zen pridáva hliníkové disky, predné hmlové svetlá, dažďový a svetelný senzor, automatické prepínanie diaľkových svetiel, dvojzónovú automatickú klimatizáciu či prístrojový panel s TFT displejom. Ak zvolíte verziu Intes dostanete navyše monitoring jazdných prúdov, okrasné disky kolies, polokoženkové čalúnenie, elektricky sklopné spätné zrkadlá, ambientné osvetlenie interiéru, výklopné stolčeky v druhom rade, posuvnú stredovú konzolu, predné a zadné parkovacie senzory, ale tiež nastavenie jazdných režimov Multi-Sense a multimediálne rozhranie R-Link 2 so 7-palcovým displejom a navigáciou.

Verzia 1,5 dCi Hybrid s 10-kilowattovým reverzibilným
alternátorom ušetrí osem až 10 % paliva.
Verzia 1,5 dCi Hybrid s 10-kilowattovým reverzibilným alternátorom ušetrí osem až 10 % paliva.
Autor: Renault

Premiere Edition pridáva automatický parkovací asistent, cúvaciu kameru, rezervnú pneumatiku, hlavové opierky Relax, masážne predné sedadlá alebo elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, sledovanie mŕtveho uhla a panoramatické strešné okno. Vrcholová verzia Bose je bohatšia o špecifické polokožené čalúnenie, LED svetlá Pure Vision a najvyššiu úroveň rozhrania R-Link 2 s 8,7-palcovým displejom a audiom Bose s 12 reproduktormi. Na druhej strane nemá panoramatické strešné okno ani parkovací asistent.

Výbavu jednotlivých verzií možno obohatiť rôznymi paketmi, ako paketom R-Link, Comfort, City, o balík modularity, či bezpečnostný balík Safety Plus. Na Scénic poskytuje Renault záruku päť rokov a 100 000 kilometrov. Priplatiť si môžete za predĺženú záruku na 150 000 kilometrov alebo aj za servisné balíky na štyri alebo päť rokov, ktoré už zahŕňajú zvýhodnené ceny za povinné servisné prehliadky.

Cenník Renaultu Scénic

Motor LIFE ZEN INTENS PREMIERE EDITION BOSE
Energy TCe 115 16 990 € 18 290 €
Energy TCe 130 18 690 € 20 390 € 20 390 € 21 890 €
Energy dCi 110 20 590 € 22 290 € 22 290 €
Energy dCi 110 EDC 22 390 € 24 090 € 24 090 €
Energy dCi 130 21 890 € 23 590 € 23 590 € 25 090 €
Energy dCi 160 EDC 27 890 €

Cenník Renaultu Grand Scénic

Motor ZEN INTENS PREMIERE EDITION BOSE
Energy TCe 115 18 890 €
Energy TCe 130 19 290 € 20 990 € 20 990 € 22 490 €
Energy dCi 110 21 190 € 22 890 € 22 890 €
Energy dCi 110 EDC 22 990 € 24 690 € 24 690 €
Energy dCi 130 22 490 € 24 190 € 24 190 € 25 690 €
Energy dCi 160 EDC 28 490 €

Rozmery, objemy, hmotnosti

Model Scénic Grand Scénic (5 sedadiel) Grand Scénic (7 sedadiel)
Dĺžka (mm) 4 406 4 634 4 634
Šírka (mm) 1 886 1 886 1 886
Výška (mm) 1 653 1 660 1 660
Rázvor náprav (mm) 2 734 2 804 2 804
Svetlá výška (mm) 170 170 170
Objem kufra(l) 506 718 596
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 428 – 1 539 1 430 – 1 660 1 430 – 1 660

Technické údaje – Scénic

Motor 1,2 TCe 1,2 TCe 1,5 dCi 1,5 dCi 1,5 dCi Hybrid 1,6 dCi 1,6 dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/8 4/8 4/8 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 198 1 198 1 461 1 461 1 461 1 600 1 600
Max. výkon (kW/ot.) 85/4 500 96/5 000 70/4 000 81/4 000 81/4 000 96/4 000 118/4 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 190/2 000 205/2 000 240/1 750 260/1 750 260/1 750 320/1 750 380/1 750
Prevodovka 6M 6M 6M 6M/7-DCT 6M 6M 6-DCT
0 – 100 km/h (s) 12,3 11,4 13,7 12,4/12,4 11,4 10,7
Max. rýchlosť (km/h) 185 190 175 183/183 190 200
Spotreba na 100 km (l) 5,8 5,8 3,9 3,5 3,9/4,0 4,5 4,5

Technické údaje – Grand Scénic

Motor 1,2 TCe 1,2 TCe 1,5 dCi 1,5 dCi Hybrid 1,6 dCi 1,6 dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/8 4/8 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 198 1 198 1 461 1 461 1 600 1 600
Max. výkon (kW/ot.) 85/4 500 96/5 000 81/4 000 81/4 000 96/4 000 118/4 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 190/2 000 205/2 000 260/1 750 260/1 750 320/1 750 380/1 750
Prevodovka 6M 6M 6M/7-DCT 6M 6M 6-DCT
0 – 100 km/h (s) 12,4 11,4 12,4 11,4 10,7
Max. rýchlosť (km/h) 183 188 183/183 190 200
Spotreba na 100 km (l) 6,1 6,1 4,0/4,0 3,5 4,6 4,7
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

parlament, fico,

Fico: Rozšírenie návrhu o ďalšie amnestie je na poslancoch

25.03.2017 13:54

Postoj predsedu vlády Roberta Fica sa k zrušeniu Mečiarových amnestií od roku 1998 nemenil.

fico, summit, rím

Fico: Iný priestor ako EÚ pre SR neexistuje

25.03.2017 13:02

Pre Slovensko neexistuje iný životný priestor, ako je Európska únia a klame každý, kto tvrdí, že SR by dokázalo prežiť ako nejaký neutrálny štát.

židia, muzeum, kultúra, vlak,

Prežila peklo, aby mohla mladým rozprávať o nacistických zverstvách

25.03.2017 11:45

O osude slovenských Židov už bolo rozhodnuté, no rodinka Friedmannovcov z Humenného ešte netušila, aký tragický to bude mať dosah.

František Gaulieder

Zomrel bývalý poslanec František Gaulieder, zrazil ho vlak

25.03.2017 11:03, aktualizované: 14:10

Františka Gauliedera zrazil nadránom z piatka na sobotu vlak, udalosť sa stala pred Trnovcom nad Váhom (okres Šaľa). Polícia pracuje aj s verziou samovraždy.