Toyota Yaris 2017: 'Divoký' facelift a motor 1,5. Downsizing sa nekoná

Toyota prichádza už s druhou modernizáciou mestského Yarisu. Tá mu prináša viac ako 900 zmien a najmä úplne nový 4-valec, ktorý šetrí 12 % paliva. Samozrejme, v ponuke ostáva hybridná verzia. No aj tá podstúpila rad zmien. Je najmä tichšia.

13.02.2017 06:00
Toyota Yaris - 2017 Foto:
Prepracovanie prednej masky prinieslo Yarisu ešte expresívnejší vzhľad. Nový je nárazník, kapota, maska aj svetlá s dennými LED diódami.
debata (2)

Tretia generácia Yarisu je na svete už od roku 2011. A napriek pokročilému veku sa jej darí. To aj vďaka modernizácii, ktorú podstúpil Yaris pred dvoma rokmi. Predáva sa dokonca čoraz lepšie. Toyote sa podarilo zvýšiť európsky trhový podiel Yarisu vo svojej triede až na 6,5 %. Vlani sa pre tento model rozhodlo viac ako 280 000 zákazníkov, z toho až 45 % pripadalo na hybridnú verziu, ktorá je v triede mestských áut stále raritou. Toyota teda nemá veľa dôvodov na príchod novej generácie. Rozhodla sa pre druhú modernizáciu, ktorá však tentoraz zasiahla aj techniku pod kapotou. Ide doslova o hĺbkovú revíziu. Celkovo podstúpil Yaris až 900 zmien, čo stálo Toyotu 90 miliónov eur.

Zaujímavé je, že ťažisko modernizácie pripadlo na európske vývojové centrá Toyoty. Všetky zmeny budú použité aj pre verzie predávané v Japonsku pod názvom Toyota Vitz, či v USA. Platí to aj o štylistických zmenách, ktoré Yarisu naordinovali v štúdiu ED2 v južnom Francúzsku. Už prvý facelift priniesol Yarisu expresívnu tvár v podobe obrovskej masky v tvare písmena X. A tentoraz išli dizajnéri ešte ďalej. Yaris má úplne nový nárazník, inšpirovaný hybridnými modelmi, kapotu pretiahnutú viac vpred, nové svetlá so zmenenou grafikou a dennými diódami, ale aj úplne nové zadné veko a zadný nárazník. Dostal tiež drahšie delené zadné svetlá, čo z neho robí dospelejšie auto ako doteraz.

Vzadu sa môže Yaris pochváliť drahšími delenými... Foto: Toyota
Toyota Yaris - 2017 Vzadu sa môže Yaris pochváliť drahšími delenými zadnými svetlami a celkom novým vekom kufra či nárazníkom.

Dizajnéri zmenili aj tvar 15– a 16-palcových diskov kolies a zákazníkom ponúkli viac individualizácie. V palete farieb pribudli laky Hydro Blue a Tokyo Red. Nová je línia Chic, zameraná na eleganciu, čo sa prejavuje napríklad dvojfarebnými diskami. Celkovo je v ponuke desať farieb, pričom dva nové a laky Glacier Pearl White a Platinium Bronze je možné kombinovať s čiernou strechou Bi-tone. Podobne je to v interiéri, ktorý má nové čalúnenie sedadiel, saténové lemy bočných prieduchov ventilácie, prepracovaný prístrojový panel so 4,2-palcovým farebným TFT displejom a modrým podsvietením či nové dekorácie ladiace so zvoleným lakom karosérie.

Interiér má prepracovaný prístrojový panel so... Foto: Toyota
Toyota Yaris - 2017 Interiér má prepracovaný prístrojový panel so 4,2-palcovým farebným TFT displejom, nové dekorácie a zmenený dizajn bočných prieduchov ventilácie.

To všetko má posilniť vnímaný pocit kvality. Podporí ho aj vyšší akustický komfort a menej vibrácii. Toyota totiž zmenila uchytenie motora, ramená prednej nápravy, uchytenie pomocného rámu a tiež nasadila účinnejšie tlmiče a inovovaný elektrický posilňovač riadenia. To najpodstatnejšie sa však udialo pod kapotou. Známy 4-valec 1,33 VVT-i je minulosťou. Zastúpi ho väčší agregát 1,5 VVT-iE, ktorý má podľa novej normy RED (Real Driving Emission) spotrebovať o 12 % menej paliva, teda asi 4,8 litra benzínu na 100 km. Pritom ponúka o 10 % vyšší výkon (82 kW) a o 8 % vyšší krútiaci moment (136 Nm).

Za vysokou účinnosťou, až 38,5 %, stojí najmä kompresný pomer 13,5 : 1 a tepelný manažment s vodou chladenými výfukovými zvodmi, ktorý bráni samozápalom a odstraňuje nutnosť chladiť spaľovací priestor palivom. Pri nízkom zaťažení zvyšuje efektivitu nové časovanie ventilov VVT-iE, ktoré prepína motor do Atkinsonovho cyklu. Agregát má tiež znížené trenie. Nový Yaris s ním akceleruje na stovku spolu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou za rovných 11 sekúnd, čo je o osem desatín kratšie ako pri starom motore. Zlepšila sa aj pružnosť. Toyota uvádza zrýchlenie z 80 na 120 km/h na piatom prevodovom stupni za 17,6 s, oproti 18,8 v minulosti.

Novinkou je dvojfarebné lakovanie karosérie... Foto: Toyota
Toyota Yaris - 2017 Novinkou je dvojfarebné lakovanie karosérie Bi-tone, teda čierna strecha, dostupná pre štyri exteriérové farby, z toho dve úplne nové.

Pochopiteľne, v ponuke ostáva Yaris Hybrid kombinujúci benzínový 4-valec 1,5i (54 kW) s elektromotorom (45 kW) a kontinuálnou prevodovkou. Spoločný výkon sústavy 74 kW sa nemení, Toyota však tvrdí, že nové uloženie motora a viacero ďalších úprav prinesú majiteľom hybridov lepší pocit za volantom a nižšiu úroveň hluku. Spotreba sa má pohybovať na úrovni 3,3 až 3,6 litra benzínu na 100 km. Litrový trojvalec 1,0 VVT-i (51 kW) Toyota v tlačovej správe síce nespomína, ale s najväčšou pravdepodobnosťou ostane naďalej v pozícii základnej motorizácie.

Yaris dospieva aj z pohľadu bezpečnosti. Ťažiť bude totiž z balíka asistenčných systémov Toyota Safety Sense, čo znamená príchod autonómnych bŕzd, monitorovanie jazdných prúdov a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Ten dostanú všetky verzie Yarisu ako súčasť štandardnej výbavy. Vynovený Yaris sa verejnosti predstaví už o necelý mesiac na marcovom autosalóne v Ženeve.
Toyota Yaris - 2017
Toyota Yaris - 2017
+1Toyota Yaris - 2017

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Yaris
Články podľa značiek