VW Golf 1,5 TSI: Nový motor ušetrí len dve deci paliva. Nič viac

Najočakávanejšia novinka vynoveného Golfu, 4-valec 1,5 TSI, prezradila konečne údaje. Golf s ňou síce ušetrí pár deci paliva, ale prekvapivo, bude pomalší. To ste asi nečakali.

10.02.2017 12:00
VW Golf - 2017 Foto:
Nový motor 1,5 TSI mal byť hlavným esom vynoveného Golfu a dokázať, že nová generácia benzínových motorov sa spotrebou priblíži drahším dieselom.
debata (9)

Modernizovaný Volkswagen Golf sme vám už podrobne predstavili. Okrem pár dizajnových retuší, full-LED svetiel, nového infotainmnetu, digitálneho prístrojového panela a nových bezpečnostných asistentov mal byť jeho najväčším esom úplne nový 4-valec 1,5 TSI Evo. Tento agregát dostal do vienka nezvyklé technológie, napríklad Millerov cyklus, variabilné turbodúchadlo a účinnejší štart-stop systém. Nahradiť má starší motor 1,4 TSI. O to väčším sklamaním bolo, že napriek zverejneniu technických údajov Golfu a tiež oficiálneho cenníka, zatiaľ Volkswagen tajil jeho finálne technické údaje.

Parametre Golfu 1,5 TSI Evo nesvedčia o... Foto: Volkswagen
VW Golf - 2016 Parametre Golfu 1,5 TSI Evo nesvedčia o zásadnom zlepšení. Bonusom môže byť azda len vyššia spoľahlivosť či kultúra chodu.

Tie oznámil až teraz. Sú prekvapením. Ale nie príjemným. Vzhľadom na to, že tento 4-valec je prvým zástupcom novej generácie motorov, ktoré si už nezakladajú na downsizingu, mnohí očakávali zásadný posun v parametroch. Tie sa však nekonajú. Motor má výkon 110 kW v rozmedzí od 5 000 do 6 000 otáčok za minútu, teda rovnako ako pri motore 1,4 TSI. Podobne je to s krútiacim momentom 250 Nm, dostupným od 1 500 do 3 000 otáčok. Zväčšenie objemu sa teda nepodpísalo na raste kilowattov ani newtonmetrov, ani na pružnosti. Čakáte teda aspoň rozdiel v spotrebe paliva? Nadšení nebudete.

Je pravda, že Golf 1,5 TSI Evo spotrebuje priemerne 5 až 5,1 litra benzínu na 100 km, ale je to len o dva decilitre menej ako Golf 1,4 TSI s rovnakými parametrami. Možno, že v realite bude rozdiel väčší, na to si však budeme musieť počkať. A zákazníci nedostanú dokonca ani lepšiu dynamiku. Maximálna rýchlosť je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou zhodných 216 km/h. A akcelerácia? Tak tam je novinka dokonca o jednu desatinu sekundy pomalšia. Kým Golfu 1,4 TSI trvá zrýchlenie na stovku za 8,2 sekundy, Golfu 1,5 TSI 8,3. Stáť za tým môže vyššia hmotnosť. Golf 1,5 TSI Evo je totiž o 36 kg ťažší!

Otázne potom je, čo vlastne zákazníci okrem vyššej ceny získajú. Možno aj preto Volkswagen prichádza s nástupom nového motora pozvoľným tempom. Objaví sa len ako alternatíva k motoru 1,4 TSI, a to tiež nie na všetkých trhoch. V slovenskom cenníku ho napríklad zatiaľ nenájdete.

Porovnanie parametrov

Verzia Golf 1,5 TSI Evo Golf 1,4 TSI
Zdvihový objem (ccm) 1 498 1 395
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 110/5 000 – 6 000 110/5 000 – 6 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 250/1 500 – 3 500 250/1 500 – 3 500
Prevodovka 6M 6M
0 – 100 km (s) 8,3 8,2
Max. rýchlosť (km/h) 216 216
Spotreba na 100 km (l) 5 – 5,1 5,2 – 5,3
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 294 1 258
VW Golf - 2016
VW Golf - 2016
+35VW Golf - 2016

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf #1.5 TSI
Články podľa značiek