Hyundai i30 kombi: Nie, toto nie je Mercedes CLA Shooting Brake

Hyundai zverejnil prvú snímku kombi verzie novej generácie i30. Vyzerá sľubne, až natoľko, že získate pocit, akoby inšpirácia pochádzala priamo zo Stuttgartu.

21.02.2017 19:00
Hyundai i30 kombi - 2017 Foto:
Prvá snímka Hyundaia i30 kombi naznačuje dynamický dizajn nie vzdialený módnej triede Shooting Brake. Napokon, sám šéf dizajnu Thomas Bürkle hovorí o líniách kupé.
debata

Hyundai predstavil novú generáciu i30 vlani v septembri na autosalóne v Paríži. Už vtedy bolo zrejmé, že kórejská automobilka prichádza so silným hráčom. Aj keď nová, „kaskádová“ maska sa nemusela a nemusí páčiť každému. Nový hatchback však priniesol tuhšiu platformu, priam prémiové spracovanie interiéru, moderný infotainment, turbomotory T-GDI, dvojspojkové prevodovky a vyspelé bezpečnostné systémy vrátane autonómnych bŕzd či monitorovania jazdných prúdov. Pol roka po debute prichádza na rad druhá karosárska verzia.

Ako bude vyzerať nové kombi? Tak to naznačuje prvá zverejnená snímka profilu. Šéfdizajnér európskeho centra automobilky Thomas Bürkle hovorí o dynamických líniách pripomínajúcich kupé. Možno až príliš. Pri letmom pohľade nie je totiž ťažké spomenúť si na stuttgartské CLA Shooting Brake alebo väčší Mercedes-Benz C Touring. Samozrejme, z iných pohľadov to tak byť nemusí. Očakávali sme však skôr inšpiráciu väčším kombi i40 s konvexným zadným stĺpikom. Nestalo sa.

V každom prípade, novinka bude v porovnaní s hatchbackom dlhšia, či sa však natiahne aj rázvor náprav, zatiaľ nevieme. Rozmery totiž ostávajú tajomstvom, rovnako ako veľkosť kufra. Napokon, fotografia je len avízom blížiacej sa ženevskej premiéry. Dynamický profil však naznačuje, že pred rekordnými úžitkovými vlastnosťami dostal prednosť dynamický dizajn. To ale neznamená, že nás nečaká nejaké prekvapenie. Zatiaľ to bolo priemerných 528 litrov súčasnej generácie, teda podstatne menej ako pri Octavii Combi alebo Golfe.

Pod kapotou môžeme očakávať techniku hatchbacku. Teda základný benzínový 4-valec 1,4 MPI (73 kW), preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDi (88 kW) a silnejší 4-valec 1,4 T-GDi (103 kW). Naftu budú tankovať 4-valce 1,6 CRDi naladené na 70, 81 a 100 kW. Manuálne prevodovky so šiestimi stupňami doplnia 7-stupňové prevodovky DSG pre motory 1,4 T-GDI a dva silnejšie diesle. Na bližšie informácie si budeme musieť počkať ešte pár dní. V každom prípade, kombi nebude koncom ponuky modelového radu.

Potvrdený je príchod ostrého hothatchu i30 N s preplňovaným dvojlitrom, aj verzia fastback s veľkým výklopným vekom, ktorá by sa mala stať priamym konkurentom Škody Octavia.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i30 #Hyundai i30 kombi
Články podľa značiek