Ferrari 812 Superfast: Nový vrchol sa lúči s atmosférou. Stojí za to

Po limitovanej edícii Ferrari F12tdf, z ktorej vzniklo len 799 kusov, prichádza na rad radikálna modernizácia. Našťastie downsizing ani turbo sa nekonajú. Nové Ferrari 812 Superfast má najväčší a najsilnejší 12-valec v histórii a na stovku šprintuje za rozprávkových 2,9 sekundy. Predstaví sa v Ženeve.

22.02.2017 06:00
debata
F812 Superfast je najsilnejším Ferrari všetkých... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast- 2017 F812 Superfast je najsilnejším Ferrari všetkých čias s vpredu uloženým motorom. Pod kapotou má 588 kW a 718 Nm.

Už vlaňajšia „limitka“ F12tdf niesla označenie najrýchlejšieho Ferrari s motorom vpredu. Lenže ženevský autosalón to zmení. Z Maranella sem dorazí modernizované Ferrari F12. Tentoraz pod výstižným názvom 812 Superfast. V mnohom je inšpirované práve F12tdf. No poráža ho vo všetkých smeroch. A čo je podstatné, ostáva verné atmosférickému 12-valcu. To sa v časoch downsizingu a túrb, ktoré dnes nájdete bežne v Porsche, ale aj samotnom Ferrari, len tak ľahko nevidí. Osemstodvanástka Superfast sa našťastie vydala celkom opačným smerom.

V Maranelle totiž „prevŕtali“ zdvihový objem motora z pôvodných 6,3 na 6,5 litra. Navyše dostal priame vstrekovanie paliva pod tlakom 350 barov a premenlivú geometriu sacieho potrubia odvodenú priamo z atmosférických motorov F1. Výsledkom je fascinujúci výkon 800 koní, teda 588 kW, pri 8 500 otáčkach za minútu a krútiaci moment 718 Nm pri 7 000 otáčkach. Osemdesiat percent však máte na plyne už pri polovičných otáčkach. Ak to porovnáme s doteraz najsilnejším F12tdf, tak táto nová zbraň posilnila o 14 kW a o 13 Nm. A ak si zoberieme za „základ“ Ferrari F12, potom je to viac o 43 kW a 28 Nm.

Harmonické línie F812 Superfast skrývajú... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast- 2017 Harmonické línie F812 Superfast skrývajú vyspelú aerodynamiku. Napríklad aktívne klapky v prednej časti podvozka a zadný difúzor, ktoré sa starajú o potrebný prítlak.

To nemohlo ostať bez ohlasu v dynamike. Najmä ak sa Superfast môže pochváliť zlepšenou dvojspopjkovou prevodovkou F1 DCT so skrátenými časmi radenia, a to v oboch smeroch. Táto zadokolka so suchou hmotnosťou 1 525 kg potom akceleruje na stovku za neuveriteľných 2,9 sekundy. Na asfalte jej pomáha vyspelá trakčná kontrola vrátane piatej generácie systému Side Slip Control, ktorá umožňuje bezpečnú mieru pretáčavosti, a tiež riadená zadná náprava Virtual Short Wheelbase, skracujúca polomer zatáčania. Vôbec po prvýkrát prichádza Ferrari s elektrickým posilňovačom riadenia.

Interiér má podľa Ferrari ponúknuť komfort aj... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast- 2017 Interiér má podľa Ferrari ponúknuť komfort aj dostatočný priestor na každodenné použitie.

Dizajn má síce harmonické tvary, ale pokročilá aerodynamika prináša viac prítlaku. Jednak vďaka aktívnym klapkám podvozka v jeho prednej časti, ale tiež vplyvom obrieho difúzora a vysoko situovanej odtokovej hrany kufra, ktorá sa odvoláva na ikonické Ferrari 365 GTB4 z roku 1969. Tradičnú prednú masku dopĺňajú predné LED svetlá v blízkosti sacích otvorov v kapote. Vzadu nájdeme rovnako tradičné štyri kruhové svetlá a dva páry koncoviek výfukov. Aj keď tentoraz v matnom vyhotovení. Superfast navyše dostal nový červený lak Rosso Settana.

Zadná časť s vysoko uloženou odtrhovou hranou... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast- 2017 Zadná časť s vysoko uloženou odtrhovou hranou je inšpirovaná ikonickým Ferrari 365 GTB4 z roku 1969.

Kabína je kompletne nová. Analógový otáčkomer dopĺňa veľký displej. Na volante nájdeme štartovacie tlačidlo aj volič jazdných režimov. Palubná doska dostala efektné „plávajúce“ prieduchy ventilácie. Atmosféru zušľachťuje koža, karbón a hliník. Napriek rýdzo športovému zameraniu sľubuje Ferrari komfort, typický pre 12-valcové maranellské modely s vpredu uloženým motorom. Samozrejme, aj vďaka magnetoreologickým tlmičom a systému nastavenia jazdných profilov. Súčasne so ženevskou premiérou bude nasledovať štart predaja. Ceny zverejnené zatiaľ neboli.

Niet však pochybností, že potom aute sa len tak zapráši. Podľa slov šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho, chce totiž Ferrari od roku 2019 vyrábať už len modely s nejakou formou hybridného pohonu. Takže zo 812 Superfast sa môže stať posledná klasika verná atmosférickému agregátu bez elektromotorov.
Ferrari 812 Superfast- 2017
Ferrari 812 Superfast- 2017
+4Ferrari 812 Superfast- 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari F12 #Ferrari 812 Superfats
Články podľa značiek