Land Rover už dlhšiu dobu hovorí o tom, že má v pláne zaplniť medzeru medzi malým Evoque a Range Roverom Sport. Je naozaj obrovská. Kým Evoque meria na dĺžku 4 355 mm, jeho najbližší súrodenec až 4 850. Land Rover má síce v tomto priestore Discovery Sport s dĺžkou 4 590 mm, lenže to nie je Range Rover. Ten príde až teraz. A jeho základom sa stane nový Jaguar F-Pace. Teda platforma iQ(AL). Z toho môžeme hádať dĺžku približne 4,7 metra a rázvor náprav okolo 2,8 m.
Napriek technickej príbuznosti si ale novinka nesúca názov Velar, bude prísne strážiť svoju identitu. Postará sa o to autonómny dizajn. Gerry McGovern, dizajnér Land Roveru, ho popisuje ako avantgardný. „Velar stelesňuje nový rozmer pôvabu, modernosti a elegancie. Podľa nás zmení všetko.“ Marketingová vata k tomu tak trochu patrí. Zatiaľ si však môžeme urobiť predstavu len vďaka jedinej zverejnenej fotografii, ktorá zachytáva Velar zo zadnej časti. Proporciami naozaj pripomína sesterský F-Pace.
Cez obrovskú panoramatickú strechu navyše Velar prezrádza, že použije displeje z Jaguaru. Pod kapotou môžme hádať dvojlitrové 4-valce Ingenium a trojlitrové motory V6 s minimálne 8-stupňovými prevodovkami. V porovnaní s F-Pace, dostupnom aj so zadným náhonom, je pravdepodobné, že Velar dostane štvorkolku v sérii. Výkon by sa mohol pohybovať od 133 až do 280 kW. A odkiaľ je názov? Ten pochádza z roku 1969. Inžinieri Land Roveru ho používali na označenie dvadsiatich šiestich predsériových prototypov vtedy vyvíjaného Range Roveru prvej generácie.
Velar sa svetu predstaví po prvýkrát na statickej prezentácii v Londýne presne 1. marca a odtiaľ zamieri na svetový výstavný debut do Ženevy. Britské médiá odhadujú jeho cenu na 45 000 libier, teda približne na 53 000 eur.