Hyundai i30 kombi: Pod ladnými tvarmi ukrýva kufor Octavie

Nová kombi verzia Hyundaiu i30 sa napriek dynamickým líniám doťahuje veľkosťou kufra na najlepších v triede. Od Golfu či Octavie ju delí len pár zanedbateľných litrov. Pod zadným vekom ich má 602.

Dizajnom nové kombi rozhodne prekvapilo. Má totiž
splývavú siluetu okien.
Dizajnom nové kombi rozhodne prekvapilo. Má totiž splývavú siluetu okien.
Autor: Hyundai

Kórejská automobilka privezie do Ženevy druhú karosársku verziu Hyundaiu i30. Už prvá snímka profilu, ktorú zverejnila pred pár dňami, naznačila, že očakávať môžeme podstatne atraktívnejší dizajn, takmer v štýle Shooting Brake. A nové snímky, ktoré nasledujú len tesne pred svetovým debutom, to potvrdzujú. Šéfdizajnér Hyundaiu Thomas Bürkle hovorí o líniách kupé. Nie je ďaleko od pravdy, najmä čo sa týka tvaru bočných okien, ktoré nie sú vzdialené štýlu kombi verzií Mercedesu-Benz triedy C a CLA. To nie je pre mainstreamovú značku nevýhodou.

Táto verzia sa možno bude dokonca viacerým páčiť viac ako základný 5-dverový hatchback, z ktorého kombi preberá celú prednú časť až po stredové stĺpiky. Preto tu nájdeme kaskádovitú prednú masku a vertikálne denné LED svetlá. Zadné sú identické s hatchbackom, ale máme tu nový nárazník a celé veko batožinového priestoru, ktoré má prudší sklon. Rázvor náprav s hodnotou 2 650 mm sa síce nemenil, ale do dĺžky narástlo nové kombi až o 245 mm na konečných 4 585. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je to viac o 100 mm.

Rázvor náprav 2 650 mm  sa síce nemenil, ale do dĺžky
pribudlo až 245 mm.
Rázvor náprav 2 650 mm sa síce nemenil, ale do dĺžky pribudlo až 245 mm.
Autor: Hyundai

Najväčším prekvapením je však objem batožinového priestoru. Napriek športovej siluete tu totiž pribudlo 74 litrov. Základný objem po plató narástol až na 602 litrov, čo je len o tri menej v porovnaní s VW Golf Variant, o sedem menej, ako má Škoda Octavia Combi, a o 22 menej, ako má rekordér triedy – Honda Civic Tourer. Po sklopení zadných operadiel naložíte do kufra Hyundaiu celkovo 1 165 litrov. Tu je však už rozdiel väčší. Octavia disponuje napríklad 1 740 litrami. Je to ale stále viac, ako má Opel Astra alebo Ford Focus. Variabilitu zväčšuje dvojitá podlaha.

Pod zadným vekom ponúkne i30 kombi veľmi slušných 602
litrov. Takmer na úrovni Octavie a Golfu.
Pod zadným vekom ponúkne i30 kombi veľmi slušných 602 litrov. Takmer na úrovni Octavie a Golfu.
Autor: Hyundai

Čítajte viac

Interiér je identický s hatchbackom, čo znamená palubnú dosku s veľkým 8-palcovým displejom multimediálneho rozhrania, kompatibilného so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Platí to aj pre priestorové pomery. Zadní cestujúci však nájdu viac miesta nad hlavou. Rovnaká je aj ponuka asistenčných systémov od autonómnych bŕzd s výstrahou pred kolíziou cez kontrolu únavy vodiča, monitorovanie a udržiavanie v jazdných prúdoch až po adaptívny tempomat a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Pri kombi príde vhod cúvacia kamera s dynamickými vodiacimi lištami.

Interiéru dominuje 8-palcová dotyková obrazovka
multimediálneho rozhrania.
Interiéru dominuje 8-palcová dotyková obrazovka multimediálneho rozhrania.
Autor: Hyundai

Pod kapotou preberá kombi kompletnú paletu motorov. K dispozícii sú tri benzínové a dva naftové agregáty. Základom ostáva atmosférický 4-valec s výkonom 74 kW. Nad ním nájdeme modernejší preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI (88 kW) a 4-valec 1,4 T-GDI (103 kW). Naftový motor 1,6 CRDi bude k dispozícii s výkonom 81 alebo 100 kW. Benzínové motory sú štandardne spojené so 6-stupňovými manuálmi. Pre najvýkonnejší 1,4 T-GDI je pripravená aj 7-stupňová dvojspojka. Tú nájdete aj pri oboch naftových motoroch.

Jazdné vlastnosti ťažia z nezávislého zavesenia zadných kolies aj tuhosti karosérie, ktorá používa až 53-percentný podiel vysokopevnostnej ocele. Podvozok ladil Hyundai na európskych cestách, ale aj na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring. Novinka, vyrábaná v českých Nošoviciach, zamieri na trh v druhej polovici roka. Aj preto ešte nepoznáme ceny. Kombi však nie je posledným slovom i30. Hyundai hovorí až o štyroch karosárskych verziách. V roku 2018 by sa mal objaviť praktický liftback a neskôr aj ostrý hatchback N s výkonom nad 200 kilowattov.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
parlament, fico,

Fico: Rozšírenie návrhu o ďalšie amnestie je na poslancoch

25.03.2017 13:54

Postoj predsedu vlády Roberta Fica sa k zrušeniu Mečiarových amnestií od roku 1998 nemenil.

fico, summit, rím

Fico: Iný priestor ako EÚ pre SR neexistuje

25.03.2017 13:02

Pre Slovensko neexistuje iný životný priestor, ako je Európska únia a klame každý, kto tvrdí, že SR by dokázalo prežiť ako nejaký neutrálny štát.

židia, muzeum, kultúra, vlak,

Prežila peklo, aby mohla mladým rozprávať o nacistických zverstvách

25.03.2017 11:45

O osude slovenských Židov už bolo rozhodnuté, no rodinka Friedmannovcov z Humenného ešte netušila, aký tragický to bude mať dosah.

František Gaulieder

Zomrel bývalý poslanec František Gaulieder, zrazil ho vlak

25.03.2017 11:03, aktualizované: 14:10

Františka Gauliedera zrazil nadránom z piatka na sobotu vlak, udalosť sa stala pred Trnovcom nad Váhom (okres Šaľa). Polícia pracuje aj s verziou samovraždy.