Škoda Rapid 2017: Nejde len o facelift. Príde aj motor 1,0 TSI

Škoda zaplaví ženevskú expozíciu faceliftami. Okrem Octavie a Citiga aj modernizovaným Rapidom. A ten prináša viac noviniek, ako by sa mohlo zdať. Definitívne napríklad končí so 4-valcom 1,2 TSI.

Rapid dostal pozmenený nárazník, užšie hmlové a
bi-xenónové hlavné svetlomety. Nové sú aj denné LED svetlá.
Rapid dostal pozmenený nárazník, užšie hmlové a bi-xenónové hlavné svetlomety. Nové sú aj denné LED svetlá.
Autor: Škoda-Auto

Škoda šliape na plné obrátky. Na najdôležitejšiu tohtoročnú premiéru, nové SUV Yeti, si síce budeme musieť ešte počkať do jesene, ale na jarnú ženevskú expozíciu privezie nielen Kodiaq Sportline a Kodiaq Scout, ale aj záplavu faceliftov. Okrem Octavie, ktorá už absolvovala debut vo Viedni, aj vynovené Citigo a Rapid. Práve tohto modelu, ktorý stojí medzi Fabiou a Octaviou, sa týkajú najnovšie informácie. A po štyroch rokoch prináša viac zmien, ako by sa mohlo zdať na základe exteriérových retuší.

Facelift zasiahol predný nárazník s užšími hmlovými svetlami a novou mriežkou sacích otvorov. Svetlá sa môžu pochváliť dennými diódami a najmä bi-xenónovou technológiou. Full-LED svetlá tak ostávajú výsadou väčších modelov, ale pre Rapid ide o krok vpred. Dokonca sa môže pochváliť automatickým prepínaním diaľkového režimu. Zadné svetlá majú odteraz dymový efekt, výraznejšiu „céčkovú“ grafiku a v prípade liftbacku aj diódy namiesto žiaroviek.

Interiér pôsobí omnoho prepracovanejšie. Nové sú
prístroje, volant, prieduchy ventilácie aj infotainment s pripojením na
internet.
Interiér pôsobí omnoho prepracovanejšie. Nové sú prístroje, volant, prieduchy ventilácie aj infotainment s pripojením na internet.
Autor: Škoda-Auto

Novinkou sú 15-palcové disky kolies Evora, Costa a Vigo, ale aj šestnástky Trius a Torino, pre verziu Monte Carlo v čiernom vyhotovení. Interiér pôsobí podstatne kvalitnejšie ako v čase premiéry. Modernizované sú výplne dverí s čalúnením aj palubná doska. Tá dostala úplne novú stredovú horizontálnu lištu a prepracované prieduchy ventilácie. Zmenila sa aj grafika prístrojového panelu, trojramenný volant, ovládanie manuálnej klimatizácie a multimédiá. Infotainment Amundsen s navigáciou pridáva hotspot pre pripojenie k internetu.

Vzadu nájdeme jemné retuše nárazníka a výraznejšiu
„céčkovú“ grafiku svetiel s dymovým efektom. Liftback dostal navyše
diódy.
Vzadu nájdeme jemné retuše nárazníka a výraznejšiu „céčkovú“ grafiku svetiel s dymovým efektom. Liftback dostal navyše diódy.
Autor: Škoda-Auto

To umožňuje využívať služby Care Connect alebo privolať pomoc v prípade núdze, a to aj automaticky. Rapid si odteraz rozumie so smartfónmi vďaka platformám Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Zadní cestujúci dostali navyše k dispozícii dva USB porty. Aplikácia Connect App vás na diaľku spojí s vaším vozidlom a zobrazí napríklad polohu alebo údaje palubného počítača. Balík asistenčných systémov dopĺňa stabilizácia s prívesom, monitorovanie únavy vodiča, kontrola tlaku v pneumatikách či autonómne brzdy.

Pre Rapid sú pripravené nové 15- a 16-palcové disky
kolies. Verzia Monte Carlo ich má čierne, podobne ako prednú masku či malý
zadný spojler.
Pre Rapid sú pripravené nové 15- a 16-palcové disky kolies. Verzia Monte Carlo ich má čierne, podobne ako prednú masku či malý zadný spojler.
Autor: Škoda-Auto

Čítajte viac

Z komfortných prvkov spomeňme napríklad bezkľúčový prístup a štartovanie. Najviac zmien však prebehlo pod kapotou. Z ponuky úplne vypadol 4-valec 1,2 TSI. Po Octavii je Rapid druhým modelom Škody, ktorý môže počítať s novučičkým preplňovaným 3-valcom 1,0 TSI. Tentoraz naladeným na 66 alebo 81 kW. Výhodou má byť nielen lepšia dynamika, ale najmä nižšia spotreba. Tá normovaná sa pohybuje na 4,4, respektíve 4,5 litra benzínu na 100 km, čo je takmer o liter menej. Na vrchole zostáva motor 1,4 TSI (92 kW).

Naftu reprezentujú známe agregáty 1,4 TDI (66 kW) a 1,6 TDI (85 kW) so spotrebou len 3,9, respektíve 4,1 litra. O prevodovkách sa Škoda nezmieňuje. Môžeme však očakávať kombináciu 5– a 6-stupňových manuálnych a dvojspojkových prevodoviek. Ale aj 7-stupňové DSG. Vynovený Rapid čaká rýchly nástup. Objednávky by mali díleri prijímať už v apríli a prvé kusy doraziť na trh v júni. A to liftaback, ako aj hatchback Rapid Spaceback.

Rozmery, objemy

Verzia Rapid Rapid Spaceback
Dĺžka (mm) 4 480 4 300
Šírka (mm) 1 710 1 710
Výška (mm) 1 460 1 460
Rázvor náprav (mm) 2 600 2 600
Objem kufra (l) 550 415

Technické údaje Rapid/Spaceback

Motor 1,0 TSI 1,0 TSI 1,4 TSI 1,4 TDI 1,6 TDI
Max. výkon (kW) 70 81 92 66 85
0 – 100 km/h (s) 11,1/11,0 9,8/9,8 9,0/8,9 11,7/11,6 10,0/9,9
Max. rýchlosť (km/h) 187/184 200/198 208/205 185/183 201/198
Spotreba na 100 km (l) 4,4/4,4 4,5/4,5 4,8/4,8 3,9/3,9 4,1/4,1
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Nadácia Aigyptos

Nadácia Aigyptos

27.03.2017 23:12

Nadácia Aigyptos podporuje rozvoj slovenskej egyptológie. Je platformou pre odborníkov i laikov, ktorí sa zaujímajú o históriu a kultúru starovekého Egypta.

Asociácia polio v SR - RŠO SZTP

27.03.2017 22:58

Sme republiková špecifická organizácia Slovenského zväzu telesne postihnutých združujúca ľudí, ktorí v ranom detstve prekonali detskú obrnu (poliomyelitídu).

Thomas de Maiziere

De Maiziere pohrozil krajinám, ktoré nechcú odmietnutých migrantov

27.03.2017 22:42

Nemecký minister vnútra Thomas de Maiziere požaduje vyvodenie dôsledkov pre krajiny, ktoré nechcú prijať odmietnutých migrantov.

Kiska, Izrael, lekár, operácia, Haifa

Kiska na návšteve Izraela: Zdieľanie skúseností je cestou k úspechu

27.03.2017 22:21

Unikátna univerzita musí mať špičkových študentov a profesorov, musí slúžiť štátu, spoločnosti a meniť ju. Uviedol Kiska na pôde technickej univerzity Technion v Haife.