Mercedes-Benz E Cabrio: Plátenná strecha a prvýkrát štvorkolka

Nový kabriolet je po sedane, kombi, kupé a outdoorovej verzii All-Terrain už piatou verziou novej triedy E predstavenou v priebehu roka. Prichádza s plátennou strechou, systémom Aircap pre zníženie turbulencií a tepelným šálom Airscarf. A k tomu všetkému pridáva po prvý raz v histórii pohon oboch náprav 4Matic.

08.03.2017 06:00
debata
Nový kabriolet vychádza z verzie E Coupé.... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017 Nový kabriolet vychádza z verzie E Coupé. Napriek použitiu plátennej strechy majú takmer identické rozmery. A so zavretou strechou dokonca aj príbuzný dizajn. Za príplatok si môžete dopriať matricové svetlá Multibeam LED.

Kabriolet triedy E je hlavnou sériovou hviezdou stuttgartskej automobilky na autosalóne v Ženeve. Použila v ňom kompletný arzenál technológií, ktoré už poznáme z otvorenej triedy C a S. Tentoraz vychádza z kupé triedy E. To znamená identický rázvor náprav 2 873, šírku 1 860 a výšku 1 428 mm. Rozdiel je len v dĺžke (4 826 mm), kde kabriolet stráca na kupé 34 milimetrov. Nový kabriolet ostal verný plátennej streche, ktorá sa vysúva a zasúva za 20 sekúnd, pričom manipulácia je povolená až do rýchlosti 50 km/h. Podľa automobilky zabezpečuje viacvrstvové plátno dokonalý akustický a tepelný komfort.

Medzigeneračne narástol kabriolet do dĺžky o... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017 Medzigeneračne narástol kabriolet do dĺžky o 126 mm. Rázvor náprav sa natiahol o 113 mm.

Strecha bude k dispozícii v tmavohnedej, tmavomodrej, tmavočervenej alebo čiernej farbe. Do kufra sa zmestí pri zatvorenom interiéri 385 litrov batožín, čo je o 85 viac v porovnaní s minulosťou. Ak sa strecha zloží, ubudne z kufra 75 litrov. Za príplatok si môžete dopriať balík Cabriolet Comfort, ktorý obsahuje elektrický „oddeľovač“ batožinového priestoru, takže pohyblivú priehradku v kufri nie je nutné ovládať ručne. Variabilitu zvyšujú delené zadné operadlá v pomere 50:50. Spolu s prestavbou karosérie vystužil Mercedes-Benz čelné partie skeletu aj podlahu, čím dosiahol potrebnú tuhosť.

Celá kabína je lemovaná hliníkovou lištou. Pod... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017 Celá kabína je lemovaná hliníkovou lištou. Pod zadným vekom sa skrýva 385 litrov pre batožiny, to je o 85 viac ako v minulosti.

Karoséria je vyrobená z mixu ocele a hliníka. Z tohto ľahkého materiálu sú napríklad blatníky, predná kapota či zadné veko. Športový akcent podčiarkuje zníženie svetlej výšky o 15 mm v porovnaní so sedanom. Napokon podobne je to pri kupé. A z kupé budú pochádzať aj pohonné jednotky. Mercedes-Benz sa o nich síce zmieňuje len okrajovo, ale očakávať môžeme základný je 4-valcový dvojliter pre E 200 (135 kW), jeho výkonnejšiu verziu E 300 (180 kW) a s úplnou istotou 6-valec pre verziu E 400 (245 kW), ktorá dopraje stuttgartskému kabrioletu po prvý raz v histórii pohon oboch náprav 4Matic.

Plátennú strechu možno ovládať do rýchlosti 50... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017 Plátennú strechu možno ovládať do rýchlosti 50 km/h. Premena trvá rovných 20 sekúnd.

A pochybovať nemusíme ani o dvojlitrovom diesli úplne novej generácie pre E 220d (143 kW), ktorý mal premiéru vlani práve v novej triede E. Okrem manuálnych prevodoviek bude dostupný aj 9-stupňový automat 9G-Tronic. S kupé bude mať kabriolet spoločný aj interiér. To znamená efektné prieduchy ventilácie s turbínovým dizajnom či možnosť nahradiť klasické analógové prístroje 12,3-palcovým displejom. Okrem neho bude v centrálnej časti palubnej dosky 8,4– alebo opäť 12,3-palcový displej vo funkcii multimediálneho rozhrania. Vodič môže voliť tri rozdielne grafiky Classic, Sport a Progressive, ale tiež 64 odtieňov ambientného osvetlenia.

Interiér prináša dizajn kupé, teda aj turbínové... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017 Interiér prináša dizajn kupé, teda aj turbínové prieduchy ventilácie.

Posádka dostane viac priestoru ako v minulosti, najmä na zadných sedadlách, kde pribudlo na nohy 102 mm a v šírke ramien ďalších 20. O redukciu turbulencií pri jazde s otvorenou strechou sa starajú dva známe systémy – Aircap, čo je výsuvný spojler v hornej časti rámu čelného okna, a Airscarf, ktorý dodáva teplý vzduch do oblasti krku pomocou prieduchov v opierkach predných sedadiel. Nechýba ani deflektor. Kabriolet preberá množstvo technologických vychytávok ako „neviditeľné“ čistenie predného okna stieračmi Magic Vision Control, adaptívne matricové LED svetlá Multibeam či pneumatické odpruženie.

Posádka vzadu má na kolená o 102 milimetrov... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017 Posádka vzadu má na kolená o 102 milimetrov viac miesta.
Nový stuttgartský kabriolet absolvuje síce svetovú premiéru v Ženeve, do predaja sa však dostane až v druhej polovici roka, takže túto letnú sezónu s ním už nestihnete. Zato príde hneď od počiatku s úvodnou edíciou 25th Anniversary, ktorá pripomenie príchod Mercedesu-Benz 300 CE-24 z roku 1992. „Limitka“ sa bude môcť pochváliť 20-palcovými diskami, novým metalickým lakom Rubellite Red alebo Iridum Silver v kombinácii s červenou strechou Dark Red, interiérovými dekoráciami z ušľachtilého dreva alebo koženým čalúnením v kombinácii Macchiato Beige/Tizian Red.
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017
Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017
+38Mercedes-Benz E Cabriolet - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Ženeva 2017 #Mercedes-Benz. Mercedes-Benz E #Mercedes-Benz E Cabrio
Články podľa značiek