Civic Type-R: Brutálny hothatch prezradil výkon. Má 320 koní

Po kratučkej kariére ostrého Civicu deviatej generácie prichádza na rad tá ďalšia. Nový hothatch s prívlastkom Type-R posilnil na 320 koní. Navyše má nižšiu hmotnosť a neporovnateľne lepší podvozok.

Civic Type-R má úžasný body kit vrátane karbónového
splitteru a rozšírených prahov či blatníkov.
Civic Type-R má úžasný body kit vrátane karbónového splitteru a rozšírených prahov či blatníkov.
Autor: Honda

Kým minulá, deviata generácia Civicu čakala na ostrú verziu Type-R niekoľko rokov, tá desiata prichádza prakticky súčasne s nástupom civilných verzií. Po vlaňajšom debute Civicu X a tiež predstavení prototypu Type-R sa v Ženeve ukázal japonský hothatch v plnej sériovej paráde. A z prototypu nestratil prakticky nič. Exteriér doplňuje brutálny body kit s karbónovým splitterom, obrovským prítlačným krídlom, difúzorom, karbónovými zrkadlami, červenými linkami a rozšírenými blatníkmi, ktoré ukrývajú čierne 20-palcové disky kolies. Na tomto aute už hádam ani niet čo zlepšiť. Veď v sérii má dokonca aj tri centrálne vyvedené koncovky výfuku.

O potrebný prítlak sa postará aj obrovské karbónové
zadné krídlo. A o stabilitu zas 20-palcové disky kolies.
O potrebný prítlak sa postará aj obrovské karbónové zadné krídlo. A o stabilitu zas 20-palcové disky kolies.
Autor: Honda

Kým exteriér nie je po premiére prototypuv podstate novinkou, pohonná jednotka áno, alebo aspoň jej výkon, ktorý doteraz Honda tajila. Dnes však už vieme, že revidovaný dvojliter 2,0 i-VTEC Turbo, ktorý bol prvým sériovým turbom Hondy, posilnil z 310 na 320 koní, teda na konečný 230 kW. Krútiaci moment ostal na pôvodnej hodnote 400 Nm. Pritom však došlo k odľahčeniu jednohmotového zotrvačníka, ktorý znížil zotrvačnosť spojky o 25 %, čo zlepšilo reakciu na plyn, a zároveň aj k skráteniu prevodov 6-stupňového manuálu. Spolu s nižšou hmotnosťou Type-R, ktorý zhodil na váhe 16 kg, mimochodom, aj vďaka hliníkovej kapote, môžeme teda počítať s akceleráciou, ktorá by mala podliezť pôvodných 5,7 sekundy aspoň o dve desatinky.

Interiér je plný Alcantary, hliníka a karbónu.
Interiér je plný Alcantary, hliníka a karbónu.
Autor: Honda

Podstatne lepšie by na tom mal byť Civic Type-R v zákrutách. Konečne môže totiž počítať s plne nezávislým zavesením kolies. Vpredu na revidovanej náprave pseudo McPherson so spodnými hliníkovými ramenami a zmenenou geometriou a vzadu na zosilnených dvojitých priečnych ramenách. Na jazdných vlastnostiach sa, pochopiteľne, prejaví aj o 38 % vyššia torzná tuhosť, diferenciál so zvýšenou svornosťou a adaptívne tlmiče. Voličom jazdných módov vyberá vodič jeden z troch režimov – Comfort, Sport a „okruhový“ +R. Tie menia charakteristiku pruženia, reakciu plynu, účinok posilňovača riadenia, ale aj úroveň zásahov stabilizácie.

Vzadu zaujme nielen gigantický difúzor ale najmä tri
centrálne vyvedené koncovky výfukov. Tá stredná sa stará o potlačenie
dunivých frekvencií pri stredných a vyšších otáčkach.
Vzadu zaujme nielen gigantický difúzor ale najmä tri centrálne vyvedené koncovky výfukov. Tá stredná sa stará o potlačenie dunivých frekvencií pri stredných a vyšších otáčkach.
Autor: Honda

Čítajte viac

O deceleráciu sa stará brzdový systém Brebmbo s ventilovanými kotúčmi s priemerom 350, respektíve 305 mm, do ktorých sa „zahrýzajú“ štvorpiestikové strmene. Pre úplnosť dodajme, že disky obúvajú pneumatiky Continental ContiSportContact 6 s profilom 245/30 R20. A na čo slúžia tri koncovky výfuku? Pôvodný predpoklad, že ide o vyústenie obtokového ventilu turba, sa nepotvrdili. Ide o akustický trik. Centrálna koncovka generuje totiž pri stredných a vyšších otáčkach opačnú fázu nižších frekvencií, čím redukuje nepríjemný dunivý zvuk. Ten totiž pôsobí pri dlhodobej jazde príliš unavujúco. A akustiku zlepší aj automatický medziplyn pri podraďovaní, ktorý má však čisto funkčný zámer – ľahšie radenie.

Zmenám nemohol ujsť ani interiér, ktorý sa pýši monokokovými sedadlami, hliníkovými pedálmi, čalúnením z Alcantry, dekoráciami z karbónu či špeciálnym splošteným trojramenným volantom. Bližšie údaje vrátane tých dynamických uvedie Honda neskôr. Nový ostrý Civic Type-R sa totiž chystá na trh až v priebehu leta. Dovtedy by mala mať Honda definitívne prevádzkové parametre a opäť chuť skúsiť zlomiť rekord na nemeckom Nurburgringu v triede sériových predokoliek. Vznikať bude výlučne v britskom Swindone, odkiaľ poputuje nielen do Japonska a Európy, ale prvýkrát v histórii v podobe hatchbacku aj do USA a Kanady.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
Basketbalový klub Petržalka

Basketbalový klub Petržalka

23.03.2017 00:26

BK Petržalka - OZ, cieľom klubu je viesť deti a mládež k pravidelnému športu. Máme cca 60 dievčat, vek 8-16 rokov v mládežníckych družstvách a prípravkách v Petržalke

Tobias Ellwood

Londýn má nového hrdinu. Britský politik zachraňoval zraneného policajta

22.03.2017 21:32

Britský tajomník pre záležitosti Blízkeho východu Tobias Ellwood zasahoval pri záchrane zraneného policajta.

Rex Tillerson

USA vyzvali spojencov na zintenzívnenie boja proti IS

22.03.2017 21:17

Tillerson vyzval členov medzinárodnej koalície, ktorá bojuje proti IS na území Iraku a Sýrie, aby vo vyššej miere prispeli k úsiliu o porazenie tejto skupiny.

Útok v Londýne,

Svet reaguje na útok v Londýne: Terorizmus je absolútne zlo

22.03.2017 20:04

Poprední svetoví politici vyjadrili, po zrejmom teroristickom útoku v Londýne, Británii podporu a solidaritu.