Mercedes-AMG GT Concept: Kladivo na Panameru sa blíži!

K päťdesiatemu výročiu vzniku AMG si „ostrá“ divízia Daimlera pripravila úžasný darček. Prekrásny koncept 5-dverového fastbacku však nie je len výstrelom do tmy. Do dvoch rokov zamieri na výrobné linky a podkúri Porsche Panamera či Astonu Martin Rapide. Kompromisy neprichádzali do úvahy. Veľké kupé z Affalterbachu šprintuje na stovku pod tri sekundy!

Štúdia AMG GT Concept predznamenáva príchod sériového
fastbacku. Na dĺžku by mal mať cez päť metrov, pričom využije upravenú
platformu súčasného superšportu.
Štúdia AMG GT Concept predznamenáva príchod sériového fastbacku. Na dĺžku by mal mať cez päť metrov, pričom využije upravenú platformu súčasného superšportu.
Autor: Mercedes-AMG

Tesne pred autosalónom v Ženeve Daimler avizoval predstavenie konceptu Mercedes-AMG GT. A svoj sľub splnil. Do hál Palexpa priviezol jednu z najväčších hviezd tamojšej jarnej motoršou. Štúdia 5-dverového fastbacku na platforme superšportu AMG GT vznikla priamo v Affalterbachu a avizuje príchod nového modelu. Po AMG GT v podobe kupé a kabrioletu príde totiž na rad konkurent pre Porsche Panamera a Aston Martin Rapide. Daimler by si teda rád odhryzol z koláča v málo zastúpenom segmente viacdverových superšportov. Súčasné CLS, ktoré sa čoskoro premenuje na Mercedes-Benz CLE, mu už nestačí.

Exkluzívna novinka má spojiť výhody komfortu limuzíny a dynamiky nefalšovaného kupé v štýle AMG. A to bez kompromisov. Dokladuje to už samotný koncept, lakovaný nádhernou červenou farbou s 3D efektom a celkovou dĺžkou nad päť metrov, ktorý zdedil dlhú prednú kapotu aj zadnú splývavú časť z AMG GT. A tiež nízko situovanú strechu. V porovnaní s ním má ale druhý pár dverí a veľké výklopné zadné veko, takže v Affalterbachu hovoria o fastbacku. Ako sa na kupé patrí, koncept má bezrámovú konštrukciu okien. A keďže ide o štúdiu, mohol si dovoliť aj vychytávku v podobe nahradenia spätných zrkadiel kamerami v predných blastnékoch či výsuvné kľučky.

Nízka stavba je aj výsledkom použitia bezrámovej
konštrukcie dverí.
Nízka stavba je aj výsledkom použitia bezrámovej konštrukcie dverí.
Autor: Mercedes-AMG

Predná maska má agresívne vertikálne lamely inšpirované ostrou verziou AMG GT R. Nechýbajú ani „žiabre“ na predných blatníkoch. Tie sa podľa potreby otvárajú alebo zatvárajú, podobne ako aktívne predné lamely, čím sa zlepšuje obtekanie vzduchu okolo karosérie. Technologickou raritou sú svetlá na báze nanovlákien, ktoré vytvárajú špecifický grafický podpis, osvetľujú vozovku tesne pred vozidlom a dopĺňajú hlavné výkonné diódy. Nanovlákna použilo AMG aj v extrémne úzkych zadných svetlách. Celé to dopĺňajú obrovské, pravdepodobne 22-palcové disky ukrývajúce karbónovo-keramické brzdy s bronzovými strmeňmi.

Splývavá zadná časť evokuje opäť kupé AMG GT. Má
však veľké výklopné veko a pod ním variabilný batožinový priestor.
Splývavá zadná časť evokuje opäť kupé AMG GT. Má však veľké výklopné veko a pod ním variabilný batožinový priestor.
Autor: Mercedes-AMG

Do interiéru nás AMG nepustilo, ale sľubuje dostatok priestoru pre štvorčlennú posádku a variabilný batožinový priestor, vďaka ktorému bude sériový model vhodný na každodenné použitie. A pekelne rýchle, pretože pod prednou kapotou sa ukrýva nielen vidlicový 8-valec twinturbo s objemom štyroch litrov, ktorý môže byť naladený až na 430 kW a 700 Nm krútiaceho momentu, ale aj zadný elektromotor. Celkový výkon sústavy sa tak vyšplhal na úťasných 600 kW, čo znamená šprint na stovku za menej ako tri sekundy. A keďže GT Concept je navyše vybavený akumulátormi, dokáže pracovať aj v čisto elektrickom režime.

Predná maska s vertikálnymi lamelami je inšpirovaná ostrou
verziou kupé GTR. Svetlá využívajú revolučné nanovlákna.
Predná maska s vertikálnymi lamelami je inšpirovaná ostrou verziou kupé GTR. Svetlá využívajú revolučné nanovlákna.
Autor: Mercedes-AMG

Čítajte viac

Výkon sa prenáša na obe nápravy cez štvorkolku AMG Performance 4Matic+, ktorá umožňuje vektorovanie hnacieho momentu. Mercedes-AMG tvrdí, že systém využíva novú generáciu ľahkých akumulátorov a že v prípade potreby je možné ich kapacitu meniť. Plug-in hybridná technológia pritom stavia na prvkoch, ktoré môžeme nájsť v monoposte Mercedes-AMG Petronas F1, ale tiež v pripravanom hyperšporte AMG, za ktorého pohonom stojí divízia Mercedes-AMG HPP (High Performance Powertrains GmbH). To znamená, že elektromotor bude slúžiť nielen ekológii, ale aj ako E-booster pre podporu akcelerácie.

Celkovo ponúkne systém tri režimy – čisto elektrický, kombinovaný alebo len pohon spaľovacím motorom. Batérie môžu získavať energiu zo zástrčky, rekuperáciou alebo dobíjaním pomocou 8-valca. Viac o koncepte Daimler neprezradil. Isté ale je, že so sériovou verziou môžeme počítať najneskôr v roku 2019. K dispozícii budú bezpochyby okrem plug-in hybridu aj ďalšie motorizácie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
Basketbalový klub Petržalka

Basketbalový klub Petržalka

23.03.2017 00:26

BK Petržalka - OZ, cieľom klubu je viesť deti a mládež k pravidelnému športu. Máme cca 60 dievčat, vek 8-16 rokov v mládežníckych družstvách a prípravkách v Petržalke

Tobias Ellwood

Londýn má nového hrdinu. Britský politik zachraňoval zraneného policajta

22.03.2017 21:32

Britský tajomník pre záležitosti Blízkeho východu Tobias Ellwood zasahoval pri záchrane zraneného policajta.

Rex Tillerson

USA vyzvali spojencov na zintenzívnenie boja proti IS

22.03.2017 21:17

Tillerson vyzval členov medzinárodnej koalície, ktorá bojuje proti IS na území Iraku a Sýrie, aby vo vyššej miere prispeli k úsiliu o porazenie tejto skupiny.

Útok v Londýne,

Svet reaguje na útok v Londýne: Terorizmus je absolútne zlo

22.03.2017 20:04

Poprední svetoví politici vyjadrili, po zrejmom teroristickom útoku v Londýne, Británii podporu a solidaritu.