Mercedes S: Modernizované 'esko' vám vezme nohu z plynu aj brzdy

Vynovená trieda S nezostane nič dlžná povesti technologického predátora. Prinesie nielen úplne nový radový 6-valec, ale aj nové prvky autonómneho riadenia. Bude napríklad sama regulovať rýchlosť.

24.03.2017 16:00
debata
Modernizovaný Mercedes-Benz triedy S sa už... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S - 2017 Modernizovaný Mercedes-Benz triedy S sa už preháňa po cestách aj s novými autonómnymi funkciami.

Premiéru modernizovaného Mercedesu-Benz očakávali mnohí už na marcovom autosalóne v Ženeve. Nestalo sa. Automobilka zo Stuttgartu totiž ešte dolaďuje najväčšie technologické vychytávky. Práve tie majú zaručiť vynovenej vlajkovej lodi bezpečný odstup od konkurencie. O čo pôjde? Tak o tom sa Mercedes-Benz rozhodol informovať ešte pred debutom, ktorý by mohol, aspoň ten statický, prebehnúť už o pár týždňov. Do sveta poslal prvé fotografie maskovaných prototypov a prvé informácie. Týkajú sa najmä prvkov autonómneho riadenia. Trieda S dostane totiž novú funkciu Active Distance, ktorá bude upravovať rýchlosť na základe údajov navigácie.

To znamená, že vám doslova zoberie nohu z pedálu akcelerátora. Bude brzdiť pred zatáčkami, rýchlosť tiež zníži v prípade, ak budete opúšťať diaľnicu, určí vhodnú rýchlosť pre prejazd kruhového objazdu alebo celkom zastaví, ak by hrozilo, že vojdete do cesty autám, ktoré majú prednosť. Väčšinu údajov získa systém zo stereokamery, radaru s dosahom až 250 metrov, vyspelej navigácie s rozhraním HERE a čítačky dopravných značiek, ale tiež monitorovania okolia vozidla. Všetko to funguje až do rýchlosti 210 km/h. Vodič sa teda bude sústreďovať iba na samotné riadenie. Tento „inteligentný tempomat“ bude možné nastaviť v módoch Eco, Comfort a Sport.

Nová funkcia Active distance bude udržovať... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S - 2017 Nová funkcia Active distance bude udržovať optimálnu rýchlosť po celý čas jazdy zadanej v navigácii. V podstate by vodič nemal používať plyn ani brzdu. Venovať sa môže iba riadeniu.

To znamená, že aj keď prevezme elektronika plnú kontrolu nad rýchlosťou, vyhovie rôznym vodičom alebo ich nálade. Od toho sa bude odvíjať miera akcelerácie, intenzita brzdenia a rýchlosti pri prejazde zákrut. Mercedes-Benz však priznáva, že systém má stále pár chybičiek. Nevie čítať napríklad dodatkové tabule k rýchlostným limitom, určujúce čas obmedzenej rýchlosti, alebo značky upozorňujúce na dočasné prekážky, napríklad z dôvodu prác na ceste alebo z dôvodu rozliateho oleja. Podľa šéfa divízie autonómneho riadenia sa však na všetkom pracuje a Mercedes-Benz je na ceste k plnému autonómnemu riadeniu SAE 5.

Zatiaľ vám autopilot umožní dať dole ruky z volantu na maximálne 30 sekúnd, potom vás vyzve, aby ste kontrolovali riadenie. Prekážkou je najmä legislatíva, pretože na dobre označených cestách by trieda S nemala problém udržiavať vozidlo v prúde aj niekoľko minút. Okrem toho má pod kapotou debutovať nová generácia radového 6-valca M256 s výkonom 300 kW a tiež trojlitrový diesel OM656 naladený na 210 alebo 230 kW. Osemvalce budú len mierne modernizované, podobne ako automatické prevodovky s funkciou plachtenia. Počítať tiež môžeme s dizajnovými retušami. Tie ale pod kamuflážou zatiaľ príliš nevidieť.
Mercedes-Benz S - 2017
Mercedes-Benz S - 2017
+3Mercedes-Benz S - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz S #autonómne riadenie #autopilot
Články podľa značiek