Škoda Superb: Vlajková loď sa chystá na facelift. Unikli snímky nárazníka

Superb čaká v budúcom roku prvá výraznejšia modernizácia. Napokon, v niektorých ohľadoch ho už predbehli mladšie SUV Karoq a Kodiaq. Ako bude vyzerať, naznačujú snímky prednej časti, ktoré unikli na internet. Zmeny však budú najmä pod kapotou a v interiéri.

12.02.2018 16:00
debata
Testy modernizovaného Superbu sú už v plnom... Foto: Motor1
Škoda Superb - facelift nárazník Testy modernizovaného Superbu sú už v plnom prúde. Vrátane plug-in hybridnej verzie.

Škoda Superb tretej generácie odštartovala svoju kariéru hneď začiatkom roka 2015. Takže je tu s nami už tretí rok a ten budúci oslávi štvrté narodeniny. To je ideálny čas na modernizáciu, ktorá je naozaj v pláne. Napokon, Superb ju potrebuje ako soľ. V niektorých oblastiach ho už totiž predbehli mladšie modely značky. Najmä novučičké SUV Karoq, ktorý má pod kapotou modernejší benzínový motor 1,5 TSI Evo a na palube digitálny prístrojový panel. To sa vlajkovej lodi Škody iste nepáči.

V Mladej Boleslavi preto už horúčkovito pracujú na facelifte. Hoci automobilka ešte neposkytla žiadne oficiálne snímky, my si môžeme predstaviť zmeny dizajnu už dnes. Aspoň čiastočne. Na stránky fanúšikov českej značky (superbauto.cz) sa totiž dostali fotografie prednej časti rozpracovaného Superbu. Z nich vyplýva, že dostane nový nárazník a jemnejšie tvary prelisov pod prednými reflektormi. Tie majú využiť technológiu Matrix LED s individuálne riadenými diódami.

Z uniknutých fotografií je jasné, že Superb... Foto: Superbauto.cz
Škoda Superb - facelift nárazník Z uniknutých fotografií je jasné, že Superb dostane nový nárazník a že pod prednými reflektormi zmiznú ostré prelisy.

Superb má tiež dostať viac chrómových prvkov, napríklad na nárazníkoch. Verzia Laurin & Klement sa bude líšiť viac ako doteraz. V interiéri máme počítať s 12,3-palcovým digitálnym kokpitom a pod kapotou so 4-valcom 1,5 TSI Evo, ktorý nahradí základnú pohonnú jednotku 1,4 TSI. Emisie má vylepšiť filter pevných častíc aj pre benzínové agregáty. No najdôležitejšou zmenou bude príchod plug-in hybridnej verzie, vôbec prvého hybridu Škody.

Ten by mala skombinovať motor 1,4 TSI (115 kW) s elektromotorom (85 kW), 7-stupňovou prevodovkou DSG a li-ion akumulátory s kapacitou 9,9 kWh. Teda podobne ako v koncernovom Passate GTE. Je ale možné, že hybridná technika, ktorá má už viac ako dva roky, prejde tiež modernizáciou. Ak nie, mal by mať plug-in hybridný Superb výkon 160 kW a v čisto elektrickom režime zvládnuť 50 km jazdy.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Superb #Škoda-Auto
Články podľa značiek