Peugeot 508: Vlajková loď už v Ženeve. S Insigniou nemá nič

Súčasná generácia veľkého Peugeotu 508 dostane predsa len nástupcu. Premiéra sa uskutoční už v marci. Zatiaľ tu máme prvú skicu. Ukazuje nádherný sedan. Kombi príde na jeseň.

15.02.2018 06:00
debata (8)
Nádherný sedan sa inšpiruje konceptmi Exalt a... Foto: Peugeot
Peugeot 508 - 2018 Nádherný sedan sa inšpiruje konceptmi Exalt a Instinct. Na dĺžku má mať necelých 4,9 metra rázvor náprav 2 840 mm.

Peugeot sa v posledných rokoch zameral na rýchly nástup lukratívnych crossoverov. Na svet priviedol nielen malý Peugeot 2008, ale aj novú generáciu modelov 3008 a 5008. A to veľmi úspešne. S tritisícosmičkou si dokonca uchmatol európsky titul Auto roka 2017. Ostatné modely museli počkať. Najmä vlajková loď 508, ktorá je na trhu s jedinou väčšou modernizáciou už siedmy rok. To sa však zmení. A veľmi rýchlo. Nová generácia luxusného Peugeotu dorazí totiž na marcový autosalón v Ženeve.

Nádherný sedan bude štylisticky vychádzať z konceptov Exalt a Instinct. Sériová novinka tak získa výrazne dynamický akcent, takmer v štýle štvordverových kupé. A kombi SW sa má zas pretaviť do podoby shooting brake. Luxusný Peugeot s dĺžkou tesne pod 4,9 metra a rázvorom 2 840 mm bude stáť na čisto francúzskej platforme EMP2. Špekulácie o využití základov nového Opelu Insignia sa nepotvrdili. Práve naopak, nové Opely prezbroja v budúcnosti na techniku koncernu PSA.

Základom novinky nie je Opel Insignia. Peugeot... Foto: Peugeot
Peugeot 508 - 2018 Základom novinky nie je Opel Insignia. Peugeot využije vlastnú upravenú platformu EMP2 doplnenú o adaptívne tlmiče a nezávislé zavesenie zadných kolies. Pripravená je aj pre plug-in hybrid.

Dôvodom sú emisie, ktoré podľa Francúzov nie je možno zraziť na požadovanú úroveň s technológiou GM. Päťstoosmička však bude môcť na rozdiel od ostatných modelov využívajúcich EMP2 počítať s plne nezávislým zavesením zadných kolies a adaptívnymi tlmičmi. Tie majú pochádzať z nového crossoveru DS 7 Crossback a zaručiť komfortnú jazdu aj viac stability. Pochybovať netreba ani o nástupe bezpečnostných asistenčných systémov. Interiér využije pravdepodobne novú generáciu i-Cockpitu s veľkým displejom a malým volantom.

Pod kapotu sa chystajú veľké zmeny. Emisie nepustia, a tak bude základom 3-valec 1,2 PureTech a nad ním nový preplňovaný 4-valec 1,6 PureTech, nahrádzajúci agregát 1,6 THP. Oba s filtrami pevných častíc. Má mať výkon 132 alebo 165 kW. Naftu bude tankovať výlučne nový 4-valec 1,5 BlueHDi a ponuku uzavrie pripravovaný plug-in hybrid. V Ženeve sa predstaví najprv sedan. Praktickejšia verzia SW dorazí na jeseň do Paríža. Peugeot počíta s úspechom nielen v Európe, ale aj v Číne, ktorá je jeho kľúčovým.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 508 #autosalón Ženeva 2018
Články podľa značiek