McLaren 600LT: Longtail z Wokingu si trúfa aj na Sennu

Novinka z Wokingu je síce ukotvená v nižšom modelovom rade Sport Series, no preberá prvky z výkonnejších modelov Super Series. Napríklad aj z McLarenu 720S. Takže na okruhu sa cíti rovnako dobre ako na ceste. Pomohla nižšia hmotnosť, vyšší výkon a prepracovaná aerodynamika, ktorá túto šelmu doslova prisáva k asfaltu.

13.08.2018 06:00
debata
Nový Longtail vychádza síce z McLarenu 570S... Foto: McLaren
McLaren 600LT - 2018 Nový Longtail vychádza síce z McLarenu 570S Coupé, má však prepracovaných až 25 % komponentov.

McLaren šliape na plné obrátky. Jeho hlavnou hviezdou súčasnosti je síce superšport Senna s výkonom 588 kW, čo je rovných 800 koní, či model 720S, ale nezabúda ani na nižšie rady. Len nedávno obohatil ponuku Sport Series, ktorá obsahuje McLaren 570S Coupé a 570S GT o otvorenú verziu McLarenu 570S Spider. Rodina sa tak rozrástla na tri modely, lenže až teraz predstavuje skutočnú čerešničku na torte – McLaren 600LT. Ten si totiž požičal zopár vychytávok z výkonnejších modelov z Wokingu. Ako inak, predstavil sa na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Jeho základom je McLaren 570S Coupé, ale prepracovaných bolo až 25 % komponentov. Novinka sa totiž nestratí ani na okruhu. A na tento účel potrebovala absolvovať redukčnú diétu, aerodynamický tuning, a navyše posilniť svoje svaly. Srdcom je síce opäť 3,8-litrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel, no zvýšením prepĺňacieho tlaku a znížením tlaku na strane výfuku, ktorý je kratší ako v hyperšporte Senna, sa podarilo zvýšiť výkon zo 419 na 435 kW a krútiaci moment zo 600 na 620 Nm. Všetko to smeruje cez 7-stupňovú dvojspojku výlučne k zadným kolesám. Zvukovú kulisu šíri dramaticky umiestnenými „laufami“ ešte pred zadným spojlerom.

Aerodynamiku zlepšuje dlhý „chvost“ s pevným... Foto: McLaren
McLaren 600LT - 2018 Aerodynamiku zlepšuje dlhý „chvost“ s pevným krídlom, ktoré spolu s hladkou podlahou a väčším difúzorom pridávajú ďalších 100 kg prítlaku.

Lenže to McLarenu nestačilo. Nové 600LT preto podstúpilo redukčnú diétu. V porovnaní s 570S Coupé je ľahšie o 95 kíl. Váži len 1 247 kg, čo znamená 481 koní na jednu tonu. Podieľa sa na tom monokoková konštrukcia MonoCell II z uhlíkových vlákien, ktorá je až o 25 % ľahšia, ako keby bola vytvorená z hliníka. S príplatkovými karbónovými sedadlami z McLarenu Senna klesne hmotnosť o ďalších päť kilogramov. K tomu ešte McLaren ponúka zákazníkom dva karbónové pakety MSO Clubsport a MSO Clubsport Pro od divízie špeciálnych projektov McLaren Special Operations. Potom nájdete kompozity aj na streche či v interiéri.

Srdcom 600LT je prepracovaný motor 3,8 V8... Foto: McLaren
McLaren 600LT - 2018 Srdcom 600LT je prepracovaný motor 3,8 V8 bi-turbo s výkonom 435 kW, krútiacim momentom 620 Nm a najmä dramaticky vyvedenými koncovkami výfukov.

Za takýchto okolností šprintuje 600LT na stovku za 2,9 sekundy, čo zodpovedá McLarenu 675 LT zo Super Series, a dvojstovku zvládne za 8,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je úžasných 328 km/h. Skrotiť túto šelmu preto nie je ľahké. Udržať ju na asfalte pomáha výrazne prepracovaná aerodynamika. Napokon to naznačuje prívlastok LT (Longtail). Zadná časť s pevným krídlom je v porovnaní s 570S predĺžená až o 74 mm. V spojení s väčším predným spojlerom, plochou uhlíkovou podlahou a väčším difúzorom generuje pri rýchlosti 250 km/h ďalších 100 kg prítlaku, ktoré LT doslova prisajú k asfaltu.

Kabína je zbavená všetkého prebytočného.... Foto: McLaren
McLaren 600LT - 2018 Kabína je zbavená všetkého prebytočného. Koberce, navigácia, audiosústava či uzavretá schránka pred spolujazdcom sú výlučne za príplatok.

Pomáha tiež prepracovaný podvozok, ktorý si požičal ľahšie a pevnejšie komponenty z McLarenu 720S. Napríklad kované dvojité lichobežníkové ramená, na ktorých konštruktéri ušetrili 10,2 kg. Svetlá výška bola v porovnaní so súrodencami Sport Series znížená o ďalších osem milimetrov a rozchod predných kolies o 10 mm. Všetko to dopĺňajú adaptívne tlmiče s kontinuálnym nastavením. Aj brzdový systém s uhlíkovo-keramickými kotúčmi ľahšími o 4 kg pochádza zo Super Series. Posilňovač bŕzd dokonca z McLarenu Senna. Brzdná dráha pri decelerácii z rýchlosti 200 km/h tak klesla na 117 metrov, čo je len o jeden viac ako pri ikonickom „pé-jednotke“.

Hliníkové disky s 10-lúčovým alebo za príplatok 5-lúčovým dizajnom sú vôbec najľahšie, aké kedy v sérii Sport automobilka použila. Obúvajú pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, vyvinuté špeciálne pre 600LT. Zmenám sa nevyhol ani kokpit, z ktorého zmizlo všetko nepotrebné. Od schránky pred spolujazdcom až po podlahové koberce. Poličky na dverách zastúpili ľahké sieťky. Nielenže tým konštruktéri ušetrili 5,7 kg ale zároveň nechali vyniknúť krásu uhlíkových vlákien platformy MonoCell II. Potom asi neprekvapí, že klimatizácia, audiosústava či navigácia sú len za príplatok.

Výrobu spustia vo Wokingu v októbri a bežať bude dvanásť mesiacov. Za každý exemplár si bude britská automobilka účtovať 185 500 libier (207 301 eur). V cene je však aj tréning s profesionálnymi jazdcami v rámci Pure McLaren Road Tractor Day na okruhu.
McLaren 600LT - 2018
McLaren 600LT - 2018
+20McLaren 600LT - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #McLaren #McLaren 600LT
Články podľa značiek