Hyundai i30 N Project C: Kórejský hothatch je ešte ostrejší

Limitovaná edícia ostrého Hyundaia i30 N zhodila pár kíl navyše a pritvrdila podvozok. Čo na tom, že výkon preplňovaného dvojlitra ostal nezmenený. Redukčná diéta i tak priniesla svoje ovocie. Vznikne len 600 kusov.

19.09.2019 12:00
debata
Najostrejšia verzia Hyundaia i30 N nasadila... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Project C - 2019 Najostrejšia verzia Hyundaia i30 N nasadila matný sivý lak v kombinácii s odhalenými karbónovými dielmi karosérie. Z uhlíkových materiálov je vyrobená kapota, splitter, prahy aj zadný difúzor.

Hyundai tlačí na pílu ekológie. V ponuke má hybridný, plug-in hybridný a elektrický Ioniq, hybridnú a elektrickú Konu a vrchol predstavuje vodíkové Nexo. A to nehovoríme o mild-hybridných diesloch či novom koncepte Hyundai 45, ktorý je predzvesťou skorého príchodu celej novej rodiny čistých elektromobilov. Na druhej strane nezabúda ani na emócie za volantom, ktoré si najlepšie užijete v jeho nefalšovanom dvojlitrovom hothatchi i30 N a najmä jeho verzii Performance. Tento súper VW Golf GTi, ktorý sa rodil pod taktovkou Alberta Biermana, bývalého šéfa divízie BMW M, prekonal všetky očakávania. Stal sa z neho doslova hit. Takže neprekvapí, že z jeho popularity chce kórejská značka „vyžmýkať“ ešte viac.

Project C je o 50 kg ľahší ako Hyundai i30 N.... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Project C - 2019 Project C je o 50 kg ľahší ako Hyundai i30 N. Až 22 kg úspory pripadá na 19-palcové kované disky OZ Racing.

Dôkazom je limitovaná edícia i30 N Project C, ktorá bola hviezdou expozície Hyundaia vo Frankfurte nad Mohanom. Rozbúšiť srdce sa pri nej muselo každému priaznivcovi rýchlych hatchbackov. Hoci si jeho 4-valec 2,0 T-GDI ponechal pôvodný výkon 202 kW a krútiaci moment 378 Nm, čo zodpovedá silnejšej verzii Performance, vie „limitke“ poriadne rozprúdiť krv. Tajomstvom je nižšia hmotnosť a optimalizovaná aerodynamika. Project C schudol rovných 50 kg. Len na kovaných 19-palcových diskoch OZ Racing ušetrili „tuneri“ 22 kg. A potom je tu priehľadným lakom okázalo pokrytá karbónová kapota, ľahšia o 7,2 kg, či kompozitný splitter, prahy a difúzor, ktoré ubrali ďalších 1,2 kg.

Dynamickú povahu naznačuje Project C dvojicou... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Project C - 2019 Dynamickú povahu naznačuje Project C dvojicou výfukov, difúzorom, väčším spojlerom či podvozkom zníženým o 6 mm.

Až o 7,5 kg sú ľahšie športové sedadlá Sabelt, využívajúce opäť uhlíkovými vláknami vystužené plasty. Menil sa aj podvozok. Ten je o šesť milimetrov bližšie k asfaltu vďaka kratším pružinám a upraveným tlmičom. Na zavesení ušetril Hyundai ďalších 4,66 kg. Takže si mohol dovoliť prídavnú výstuhu v kufri, ktorá zvyšuje pevnosť skeletu. Výsledkom je ťažisko znížené o 8,8 milimetra, čo Projectu C prináša mimoriadnu stabilitu. Pomôže aj špecifické kalibrovanie jazdných režimov Sport a N. Takže limitovaná edícia, testovaná na referenčnom nemeckom okruhu Nurburgring, je rýchlejšia v zákrutách a akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne za rovných šesť sekúnd.

Kabína je plná Alcantary. Najväčšou zmenou sú... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Project C - 2019 Kabína je plná Alcantary. Najväčšou zmenou sú však športové sedadlá Sabelt. Volant nesie oranžové tlačidlá voľby jazdných režimov.

To je o desatinku lepší výsledok v porovnaní s i30 N Performance a o štyri desatiny v porovnaní s „bežným“ i30 N. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Z „céčka“ vznikne len 600 kusov, ktoré si iste nájdu rýchlo majiteľov. Tí si užijú upravený interiér so športovými sedadlami čalúneným Alcantarou, špecifickým volantom a radiacou pákou v tvare piesta či pedále s nerezovej ocele. Kabína sa nesie v sivom tóne oživenom oranžovými akcentmi, napríklad tlačidlami pre voľbu jazdných režimov. Exteriér zasa kombinuje matný sivý lak s odhalenými povrchmi kompozitných materiálov. Každý exemplár bude označený poradovým číslom na plakete pred spolujazdcom.

A prečo vlastne nesie novinka v názve písmeno C? Sú na to tri dôvody. Prvým je, že vysokorýchlostná časť testovacieho polygónu automobilky Hyundai v kórejskom Naymyangu sa označuje „Area C“. C tiež odkazuje na kompozitný materiál (CFRP) a do tretice aj na nízke ťažisko (Centere of gravity).

Technické údaje

Model i30 N i30 N Performance i30 N Project C
Motor 2,0 T-GDi 2,0 T-GDi 2,0 T-GDi
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC Turbo 4/16 DOHC Turbo 4/16 DOHC Turbo
Zdvihový objem (ccm) 1 998 1 998 1 998
Max. výkon (kW/ot.) 184/6 000 202/6 000 202/6 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 378/1 750 378/1 750 378/1 750
Prevodovka 6M 6M 6M
Max. rýchlosť (km/h) 250 250 250
0 – 100 km/h (s) 6,4 6,1 6,0
Spotreba na 100 km (l) 7,7 7,8 7,1
Hyundai i30 N Project C - 2019
Hyundai i30 N Project C - 2019
+20Hyundai i30 N Project C - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i30 #Hyundai i30 N #autosalón Frankfurt 2019 #Hyundai i30 N Project C
Články podľa značiek