Audi Q5: výraznejší dizajn a špeciálne zadné svetlá

Jedno z najpredávanejších SUV na starom kontinente dostáva facelift. Audi svojmu modelu Q5 poskytne výkonnejšie motory, bohatšiu technologickú výbavu a OLED zadné svetlá. Q5 tak bude prvým modelom vo svojej triede, ktorý dostane zadné svetlá s touto technológiou.

02.07.2020 06:00
debata (1)
Audi Q5 po omladení narástlo do dĺžky o 19 mm. Foto: Audi
Audi Q5 Audi Q5 po omladení narástlo do dĺžky o 19 mm.

Omladené Audi Q5 prichádza s ešte výraznejším dizajnom. Aspoň tak novinku opisuje automobilka. Dizajnéri prepracovali prednú masku Singleframe a spodnú časť predného nárazníka, kde narástli bočné nasávacie otvory. Zmenami prešli aj predné svetlá. Denné svietenie dostalo novú grafiku a do ponuky pribudli aj LED matrix svetlomety. Na bočnej strane výrobca prepracoval prahy. Vzadu pribudol nový difúzor. Ten je vo verzii S-Line chrómovaný rovnako ako predná mriežka chladiča.

Vďaka úpravám je Audi Q5 o 19 mm dlhšie (4,68 metra). V ďalších smeroch SUV nenarástlo. Na výšku aj naďalej meria 1,89 metra a široké je 1,66 metra. Rázvor má hodnotu 2,82 metra. Objem batožinového priestoru je od 550 do 1 550 litrov. Audi do ponuky pridáva dva nové laky: zelený District Green a modrý Ultra Blue. SUV bude stáť na kolesách s diskami, ktoré majú priemer od 17 do 21 palcov.

Zmenami prešla predná časť auta. Foto: Audi
Audi Q5 Zmenami prešla predná časť auta.

OLED svetlomety

Audi Q5 ako prvé vo svojej triede dostane zadné svetlá s OLED technológiou. To znamená, že svetlá dosiahnu nižšiu spotrebu energie a ponúknu vyššiu homogénnosť svetla. Svetlá sú navyše rozdelené do troch segmentov.

Zákazníci si budú môcť vybrať jeden z troch svetelných podpisov, ktoré bude ich Q5 zadnými svetlami vytvárať. Nové svetlá navyše dokážu reagovať na zozadu prichádzajúce automobily. Keď automobil stojí a zozadu sa priblíži vozidlo na menej ako dva metre, rozsvietia sa všetky segmenty svetla, čo spôsobí výraznejšie osvetlenie. Intenzita sa vráti do normálu po opätovnom rozbehnutí.

Zákazník má na výber jeden z troch svetelných... Foto: Audi
Audi Q5 Zákazník má na výber jeden z troch svetelných dizajnov.

„Digitálne OLED sú perfektnou technológiou, ktorá v budúcnosti umožní vytvárať personalizovaný svetelný dizajn s veľkou presnosťou a variabilitou. Pri ďalšom vývoji tejto technológie existuje ešte mnoho možností,“ informuje Stephan Berlitz, vedúci vývoja inovácií osvetlenia v Audi.

Decentné úpravy v interiéri

Audi Q5 dostalo prepracovanú prístrojovú dosku a stredový tunel. Verzie vo vyššej výbave dostanú digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca. Nižšie verzie ostávajú pri klasických ukazovateľoch. Za príplatok je v ponuke head-up displej.

Interiér prešiel decentnými zmenami. Foto: Audi
Audi Q5 Interiér prešiel decentnými zmenami.

Bez príplatku je na palube 10,1-palcová dotyková obrazovka informačno-zábavného systému. Práve infotainment MMI prešiel výraznejšími zmenami. Novinka ponúkne vyšší výkon a on-line služby. Systém zvládne napríklad predpovedať vývoj dopravy, navigáciu v pruhoch a vodičovi ponúkne aj snímky z Google Earth.

Služba Car-To-X ponúka vo vybraných mestách informácie o voľných parkovacích miestach alebo zelenej vlne na semaforoch. Na palube nechýba hlasové ovládanie. Do infotainmentu je po novom možné dokupovať si služby. Majitelia tak môžu urobiť prostredníctvom rozhrania myAudi.

Všetky motory dostali mild-hybridnú technológiu. Foto: Audi
Audi Q5 Všetky motory dostali mild-hybridnú technológiu.

Nové motory

Dvojlitrový naftový štvorvalec je po novom mild-hybrid. Vo verzii Q5 40 TDI dosahuje výkon 150 kw spolu s krútiacim momentom 400 Nm. Mild-hybrid umožní vozidlu plachtiť s vypnutým motorom a aktivovať štart-stop systém už pri rýchlosti 22 km/h. Systém má znížiť spotrebu o 0,3 litra na 100 km.

Spolu so 7-stupňovým automatom takto vybavené Audi zrýchľuje na 100 km/h 7,6 sekundy. Priemerná spotreba má oficiálnu hodnotu 5,3 až 5,4 l/100 km. Slabšie verzie majú taktiež mild-hybridnú technológiu. Ich výkon dosahuje 100 a 120 kW spolu s krútiacim momentom 320, resp. 370 Nm. Na vrchole ponuky je trojlitrový naftový šesťvalec. Ten je vybavený 48-voltovým mild-hybridným systémom. Najsilnejšia verzia dosahuje výkon 210 kW a krútiaci moment 620 Nm.

Benzínovú ponuku zastupuje len dvojlitrový štvorvalec TFSI. Aj v tomto prípade ide o mild-hybridy. Verzia Q5 40 TFSI má výkon 150 kW a 320 Nm. Q5 45 TFSI je silnejšie s výkonom 195 kW a 370 Nm. Najsilnejší má byť plug-in hybrid Q5 55 TFSIe, ktorého výkon Audi zatiaľ nespresnilo.

Záujemcovia o modernizované Audi Q5 majú na výber jeden zo štyroch podvozkov. K sériovému podvozku sa pridáva športový, adaptívny a pneumatický. Vodič si môže vyberať maximálne až zo siedmich jazdných režimov. V prípade pneumatického podvozka je možné auto o niekoľko centimetrov zvýšiť.

Novinka sa bude vyrábať v Mexiku a jej príchod sa očakáva v jeseni. Modernizovaná Q5 by sa konkrétne mohla v predajniach objaviť v polovici novembra. Aktuálne je známa nemecká cena pre model Q5 40 TDI, ktoré je stanovená na 48 700 eur.

Audi Q5
Audi Q5
+16Audi Q5

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #facelift #SUV #Audi Q5
Články podľa značiek