Hrozba emisnej normy Euro 5 visela nad Defenderom už od začiatku jej platnosti. Ak by ju totiž jeho agregát nedokázal plniť, nemohol by sa v Európe predávať v kategórii osobných automobilov. Konštruktéri Land Roveru však nespali a pod hliníkovú kapotu legendárneho modelu namontovali nový agregát s objemom 2,2 litra (doteraz 2,4 l). Výkon 90 kW/122 k ostáva bez zmeny. Svojich 360 Nm motor dokonca posiela do rovnakej šesťstupňovej manuálnej prevodovky (MT 82) ako doteraz, hoci pred dvomi rokmi s ňou mal Defender nemalé problémy. Mnohí majitelia sa sťažovali na jej zlú kvalitu a slabú výdrž.
Max. rýchlosť auta poskočila na 144 km/h (Defender 90), v interiéri pribudlo nové polokožené čalúnenie sedadiel, kožou potiahnutý veniec volantu a kvalitnejšie podsvietenie prístrojového panelu. Viac výbavy si teraz bude možné objednať v rámci nových balíkov. V ponuke pribudli aj terénnejšie pneumatiky, nové disky a bližšie nešpecifikovaná výbava do extrémneho terénu.