Porota zložená z 24 odborných motoristických novinárov určila za víťaza nový Ford Transit Custom. Ten vyhral s prehľadom, keďže z maxima 133 bodov získal až 117. To bolo viac ako dvojnásobok bodového hodnotenia druhej rumunskej Dacie Dokker a tretieho Mercedesu-Benz Citan, ktorý je prvým výsledkom spolupráce Mercedesu a Renaultu.
Dodávka Fordu presvedčila nielen úžitkovými vlastnosťami, ale aj snahou priblížiť sa komfortom a bezpečnosťou osobným autám. V jej výbave môže byť napríklad asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Z praktických noviniek tu debutuje otvor v priehradke medzi kabínou a nákladným priestorom, umožňujúci prepravu dlhých predmetov, ale aj originálny integrovaný strešný nosič, ktorý sa dá sklopiť do strechy. Jeho nový dieselový motor 2.2 Duratorq TDCi je vybavený stop-štart systémom, čo znižuje spotrebu paliva. Pochváliť sa môže aj najdlhšími servisnými intervalmi – až 50 000 kilometrov alebo dva roky.
V histórii ankety Dodávka roka, ktorá sa koná od roku 1992, je to pre Ford už štvrté najvyššie ocenenie. Predchádzal mu Transit v roku 2007, Transit Connect v roku 2003 a tiež Transit z roku 2001.
Oslavovať môžu aj v rumunskej Dacii. Zdá sa, že nový Dokker bude na trhu úžitkových áut skutočnou cenovou bombou. Pritom nijako nezaostáva za renomovanejšími súpermi. Môže mať dvojicu posuvných dverí, stabilizačný systém ESP aj navigáciu s dotykovou obrazovkou. Napokon, využíva techniku Renaultu.
Podobne je to s Mercedesom Citan. Ten totiž nie je ničím iným ako stuttgartským derivátom Renaultu Kangoo. Zmenila sa však predná maska, zadné svetlá, ale aj palubná doska. Na rozdiel od Renaultu je však Citan už v sérii vybavený stabilizačným systémom a pripravený je preň aj úsporný balík BlueEfficiency, ktorý znižuje spotrebu o 0,4 l na 100 km.
International Van of the Year 2013
1. Ford Transit Custom: 117 bodov
2. Dacia Dokker
3. Mercedes-Benz Citan