Toyota GT86 2016: Facelift áno, turbo nie!

Kupé Toyota GT86 absolvuje po štyroch rokoch modernizáciu. Turbo však nečakajte. Výkon vzrastie len o desať koní. Zato podvozok vyladí Gozoo Racing.

19.05.2015 16:00
Toyota GT86 Foto:
Kupé GT86 ostane aj po modernizácii verné filozofii atmosférického agregátu. Očakávať tak môžeme skôr než nárast výkonu zmeny v naladení podvozku a dizajnové retuše. (neoficiálna ilustrácia)
debata (2)

Modelom GT86 stvorila Toyota čistokrvné 2+2-miestne kupé s ľahkou konštrukciou, nízkym ťažiskom a so zadným náhonom. Išlo jej skôr o kvalitu jazdných vlastností, než o demonštráciu výkonu. Aj preto dvojlitrový 4-valcový boxer od Subaru (147 kW) nedostal módne turbodúchadlo. A hoci zákazníci volali po vyššom výkone prakticky od uvedenia modelu na trh, Toyota nemienila a ani nemieni na základnej filozofii GT86 nič meniť. Napokon, auto sa nepredáva tak, ako si automobilka pôvodne predstavovala, takže nákladné inovácie nie sú témou dňa.

Nepotvrdili sa ani špekulácie o výpomoci motoru systémom KERS, ktorý by jej pri zrýchlení mohol priniesť viac agility. Dnes je už jasné, že to tak ostane aj do budúcnosti. V roku 2016 totiž príde modernizovaná verzia japonského kupé, a napriek viacerým zmenám sa zákazníci nedočkajú zásadnej posily pod kapotou. Konštruktéri sa však zamerali aspoň na zníženie vnútorného trenia motora a na rekonštrukciu sacieho a výfukového traktu. Vo výsledku sa to prejaví len kozmetickým nárastom výkonu o päť percent, teda zo súčasných 200 na 210 koní (154 kW).

Očakávať zásadné zlepšenie dynamických parametrov by bolo preto naivné. Súčasný model akceleruje na stovku za 7,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 226 km/h. Zato si kupé GT86 opäť polepší v tom, v čom je skutočne výnimočné – v jazdných vlastnostiach. Do tuningu podvozku sa totiž pustilo priamo oddelenie Gazoo Racing, ktoré má s GT86 bohaté skúsenosti z okruhových šampionátov. Vlani s ním získalo zlato v 24 hodinovom maratóne na Nürburgringu.

Technici Gazoo Racing posilnili zadný pomocný rám, čím vzrástla celková tuhosť, a do série poslali tlmiče Sachs, ktoré sa stanú súčasťou štandardného vybavenia. V serpentínach a na kľukatých cestičkách by tak mala Toyota GT86 s relatívne nízkym výkonom dať opäť na frak aj podstatne silnejším hothatchom. Technické zmeny má sprevádzať facelift, ktorý sa prejaví agresívnejším predným nárazníkom, novými svetlami, výduchmi na kapote a väčšom zadnom difúzore. Podobné zmeny by malo absolvovať aj sesterské Subaru BRZ, ktoré sa vyrába s GT86 na spoločných montážnych linkách Subaru.

Príchod kabrioletu je stále vo hviezdach, hoci koncept otvoreného roadsteru z GT86 predstavila Toyota pod názvom FT-86 Open Concept už v roku 2013 na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Po modernizácii však súčasná generácia nevydrží vo výrobe viac ako štyri roky, a tak je málo pravdepodobné, že by automobilka na taký krátky čas investovala do vývoja kabrioletu. Ak príde, tak potom s druhou generáciou na prelome desaťročí.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #facelift #Toyota GT86 #Subaru #Subaru BRZ
Články podľa značiek