J.D. Power: Najlepšie servisy majú Cadillac a Buick

Americká audítorská spoločnosť J.D. Power uskutočnila prieskum spokojnosti Američanov so značkovými servismi. Najlepšie obstáli Cadillac a Buick. Na chvoste sa umiestnili Land Rover a Jeep.

16.04.2014 12:00
J.D. Poweer - servis 2013 Foto:
Cadillacu sa podarilo v poslednom prieskume spokojnosti so servisnými službami zosadiť z trónu Lexus. Ten bol víťazom niekoľkých ročníkov.
debata

Na prieskume spokojnosti sa zúčastnilo 90 000 amerických majiteľov áut, vyrobených v rokoch 2009 až 2003. Prostred­níctvom dotazníkov sa hodnotilo desať základných kritérií od zamerania servisu na potreby zákazníkov, cez poskytovanie užitočných rád až po pravidelné informovanie zákazníkov a aktuálnom technickom stave ich vozidla.

Medzi masovými značkami vyjadrili najvyššiu... Foto: Buick
J.D. Poweer - servis 2013 Medzi masovými značkami vyjadrili najvyššiu spokojnosť so servisom majitelia vozidiel Buick.

Značky boli rozdelené do dvoch základných skupín – prémiové a masové. A výsledok? J.D. Power má tento rok dobré správy. Medziročne došlo totiž k zlepšeniu úrovne servisných služieb. Medzi luxusnými autami predstavoval priemer 855 bodov (z max. 1 000), kým vlani to bolo 846 bodov. Pri masových značkách sa priemer zvýšil zo 789 na 797 bodov.

Land Rover sa ocitol na úplnom chvoste medzi... Foto: Land Rover
J.D. Poweer - servis 2013 Land Rover sa ocitol na úplnom chvoste medzi luxusnými autami. Aspoň z pohľadu kvality servisu v USA.

Z víťazstva sa môže tento rok tešiť najmä koncern General Motors. V prémiovej triede totiž získal najviac bodov Cadillac (872 b.) a medzi mainstreamovými značkami Buick (835.). Obe si pritom polepšili. Cadillac o 14 a Buick o až o 26 bodov. Cadillacu sa dokonca podarilo zosadiť z trónu víťaza posledných ročníkov – japonský Lexus. Ten sa „prepadol“ na tretie miesto, za Audi, keď získal 867 bodov.

Najhoršie servisné služby poskytujú zákazníkom... Foto: Jeep
J.D. Poweer - servis 2013 Najhoršie servisné služby poskytujú zákazníkom v USA značky Jeep a Ram.

Na opačnej strane rebríčka nájdeme v prémiovom segmente Volvo a Land Rover, čo je v tejto štatisstike už priam tradícia. Medzi masovými značkami si hanbu odnieslo Subaru, Dodge, Jeep a Ram. Posledné dve z nich patria do nového konglomerátu Chrysler-Fiat. Prieskum tiež zistil, že Američania majú radi, ak sa v rámci služieb využíva tablet, ako aj to, že až 15 % zákazníkov si vyberalo servis na sociálnych sieťach.

J.D.Power USA – spokojnosť so servisom (prémiové značky)
Značka Body Slovné hodnotenie
1. Cadillac 872 Medzi najlepšími
2. Audi 868 Medzi najlepšími
3. Lexus 867 Medzi najlepšími
4.-5. Infiniti 865 Medzi najlepšími
4.-5. Lincoln 865 Lepší ako väčšina
6. Jaguar 853 Priemer
7. Porsche 848 Priemer
8.-9. BMW 847 Priemer
8.-9. Mercedes-Benz 847 Priemer
10. Acura 843 Priemer
11. Volvo 840 Podpriemer
12. Land Rover 805 Podpriemer
J.D.Power USA – spokojnosť so servisom (masové značky)
Značka Body Slovné hodnotenie
1. Buick 835 Medzi najlepšími
2. Volkswagen 830 Medzi najlepšími
3.-4. GMC 828 Medzi najlepšími
3.-4. Mini 828 Medzi najlepšími
5. Chevrolet 812 Lepší ako väčšina
6. Toyota 801 Priemer
7. Chrysler 799 Priemer
8. Hyundai 798 Priemer
9. Nissan 797 Priemer
10. Kia 796 Priemer
11. Mitsubishi 794 Priemer
12. Honda 792 Priemer
13.-14. Ford 791 Priemer
13.-14. Mazda 791 Priemer
15. Scion 780 Podpriemer
16. Subaru 776 Podpriemer
17. Dodge 765 Podpriemer
18. Jeep 756 Podpriemer
19. Ram 752 Podpriemer

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #spokojnosť zákazníkov #J.D. Power #servisné služby
Články podľa značiek