Warrantywise: Japonské značky opäť na čele

Štatistika britskej poisťovne Warrantywise dokazuje, že japonské automobily si zaslúžia povesť spoľahlivých vozidiel. Zároveň sa opäť ukázalo, že luxusné značky vyrábajúce mnohonásobne menej kusov áut výrazne zaostávajú.

Toyota a Honda sú podľa štatistiky poisťovne Warrantywise
najspoľahlivejšími značkami.
Toyota a Honda sú podľa štatistiky poisťovne Warrantywise najspoľahlivejšími značkami.
Autor: autoevolution.com

Britská poisťovňa Warrantywise poskytuje krytie rizík spojených s poruchami aj po skončení záruky. Jej štatistika ponúka údaje o spoľahlivosti automobilových značiek a priemerných cenách opráv. Po zosumarizovaní poistných udalostí pridelila každej značke koeficient spoľahlivosti. Jeho priemerná hodnota je 75. Všetky značky s vyšším koeficientom obstáli dobre. Automobilky s koeficientom nižším ako 60 vyrábajú poruchové modely.

Do štatistiky sa značky dostali vtedy, keď Warrantywise poistila aspoň sto jej vozidiel. Do úvahy boli brané aj rozdiely medzi modelmi a roky výroby. Priemerný vek poistených áut bol 6,29 roka. Najväčší vekový priemer dosiahli vozidlá značky MG, a to 8,34 roka. Vo všeobecnosti platilo, že čím luxusnejšie autá, tým ich majitelia dlhšie poisťovali. V rebríčku sa nachádzajú rozšírené značky ako Peugeot, Škoda alebo Volkswagen, luxusné značky vrátane Ferrari a dokonca aj Saab, ktorý je už niekoľko rokov na dne.

Najlepšie koeficienty spoľahlivosti dosiahli japonské značky Toyota a Honda. Na treťom mieste tesne skončilo Suzuki. Na štvrtom mieste sa umiestnil ďalší japonský výrobca Mitsubishi a o piate miesto sa delia Mazda a kórejský Hyundai. Prekvapivo vysoko sa umiestnili francúzski výrobcovia Peugeot a Renault a takisto aj kórejská Kia.

Luxusné značky opäť sklamali. Bentley
skončilo beznádejne posledné.
Luxusné značky opäť sklamali. Bentley skončilo beznádejne posledné.
Autor: Bentley

Tesne pod priemernou hranicou 75 sa umiestnilo Audi, ktoré predbehlo svojich najbližších konkurentov BMW a Mercedes-Benz. Posledné štyri miesta obsadili výrobcovia luxusných a rýchlych automobilov, pričom ich koeficienty spoľahlivosti nedosiahli ani hodnotu 60. Úplne na chvoste skončilo Bentley so zúfalým koeficientom 14. Zlý výsledok prémiových značiek nespočíva len v poruchovosti, ale aj vo vysokej cene za prípadné opravy.

Pokiaľ ide o priemerné ceny opráv, tak luxusné automobilky jednoznačne vedú. Prekvapením je pomerne vysoká cena opráv modelov značky Mitsubishi, ktorá je len o niečo nižšia ako v prípade Porsche. Na opačnom konci zas prekvapil Smart, ktorého priemerné náklady na opravy sa ukázali prekvapivo nízke. Netreba zabúdať, že Smart spolupracuje so značkou Mercedes-Benz.

Čítajte viac

Štatistika poisťovne Warrantywise potvrdzuje a zároveň vyvracia niektoré predsudky. Stále platí, že japonskí výrobcovia dosahujú v otázke spoľahlivosti výborné výsledky. Luxusné značky môžu takisto vyrábať kvalitné automobily, ale vysoké ceny prípadných opráv znižujú ich celkové hodnotenie. Na druhej strane sa ukazuje, že kórejské a francúzske značky v oblasti spoľahlivosti výrazne napredujú a vďaka nižším cenám opráv celkovo predbiehajú aj nemecké automobilky.

Spoľahlivosť značiek podľa poisťovne Warrantywise
Poradie Koeficient Značka Priemerná cena opráv v EUR
1. 93 Toyota 794
1. 93 Honda 718
3. 92 Suzuki 569
4. 89 Mitsubishi 1 117
5. 88 Mazda 828
5. 88 Hyundai 774
7. 86 Nissan 699
8. 85 Ford 565
8. 85 Subaru 1 061
10. 84 Peugeot 545
10. 84 Seat 637
12. 83 Smart 523
13. 82 Lexus 809
13. 82 Fiat 559
13. 82 Volkswagen 846
13. 82 Mini 667
17. 81 Vauxhall 626
17. 81 Renault 592
19. 80 Kia 700
20. 79 Chevrolet 735
21. 78 Škoda 660
22. 77 MG 535
22. 77 Volvo 742
22. 77 Land Rover 608
25. 76 Saab 570
26. 75 Citroën 672
27. 74 Audi 832
28. 70 Mercedes-Benz 1 007
29. 69 BMW 940
30. 64 Chrysler 622
30. 64 Jeep 677
30. 64 Ferrari 2 745
33. 60 Alfa Romeo 791
34. 57 Porsche 1 130
35. 54 Jaguar 1 065
36. 41 Maserati 1 918
37. 14 Bentley 1 819

Pôvodné sumy v GBP sú prepočítané konverzným kurzom platným 07. 01. 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Honda - motor s variabilným objemom

Honda si patentovala motor s variabilným objemom

12.05.2016 12:00

Honda patrí k najuznávanejším výrobcom motorov. Do série poslala také inovácie ako napríklad systém variabilného časovania a zdvihu ventilov VTEC. Teraz pracuje na veľmi netypickom agregáte, ktorý dokáže meniť svoj zdvihový objem. Aspoň ten pracovný.

Toyota-86 Shooting Brake Concept-2016-1024-03

Toyota GT86 Shooting Brake: V Austrálii zmenili kupé na kombi

10.05.2016 14:00

Tím dizajnérov austrálskej pobočky Toyoty predstavil v Sydney koncept verzie modelu GT86. Ich hlavným cieľom bolo dodať športovému kupé viac priestoru pre cestujúcich vzadu a zväčšiť batožinový priestor. Vyzerá skvelo.

Volkswagen

VW opäť ašpiruje na najväčšiu automobilku. Napriek Dieselgate

03.05.2016 19:00

Tak takéto výsledky za prvý štvrťrok nečakal ani sám koncern Vokswagen. Súboj s Toyotou o čelo tabuľky najväčších svetových výrobcov automobilov má opäť v rukách. To napriek emisnému škandálu Dieselgate.

Sberbank

Ruská Sberbank výrazne zvýšila čistý zisk

25.05.2016 14:45

Ruská banka Sberbank zaznamenala v prvom kvartáli nárast čistého zisku na 117,7 mld. ruských rubľov (RUB).

U.S. Steel Košice

V U.S. Steel Košice naďalej prepúšťajú, odborom sa to nepáči

25.05.2016 14:11

Podľa odborárov od začiatku roka klesla zamestnanosť v U.S. Steel Košice postupne o vyše 150 ľudí.

Monsanto, aktivisti, protest

Bayer chce vytvoriť agrochemický gigant

25.05.2016 14:00

Nízke ceny poľnohospodárskych produktov tlačia na dodávateľov pesticídov a semien, aby hľadali priestor na ďalšie úspory. Jedna cesta je cez spájanie s ďalšími firmami.

Netanjahu, Lieberman

Netanjahu a Lieberman podpísali koaličnú dohodu

25.05.2016 13:49

Izraelská krajne pravicová strana Jisrael bejtejnu (Izrael, náš domov) sa stala oficiálne súčasťou vládnej koalície.