PSA odmeral reálnu spotrebu. Dobrovoľne! Je až o 55,6 % vyššia

Francúzsky koncern PSA Peugeot/Citroën splnil svoj sľub. Spolu s nezávislou organizáciou Transport & Environment odmeral produkciu emisií CO2 v reálnej prevádzke. Tá sa líši od oficiálnych údajov, súčasnej metodiky NEDC, od 22,5 až do 55,6 %. Je to ale prekvapenie?

Koncern PSA zmeral spotrebu na troch modeloch áut s
motorom1,6 BleueHDI S&S. Meranie prebehlo v reálnych podmienkach.
Koncern PSA zmeral spotrebu na troch modeloch áut s motorom1,6 BleueHDI S&S. Meranie prebehlo v reálnych podmienkach.
Autor: PSA

Kauza Dieselgate spôsobila poriadnu búrku nielen v koncerne Volkswagen. Podozreniu z manipulácie s emisiami museli čeliť aj ďalší výrobcovia. Automobilky reagovali rôznym spôsobom. Peugeot napríklad prísľubom, že tento rok uskutoční meranie spotreby svojich modelov v reálnej premávke. Samozrejme, aby dokázal, že je čistý. Zvláštne ale je, že kým kauza Dieselgate sa točila okolo nebezpečného oxidu dusíka (NOx), PSA meral spotrebu a emisie CO2. Výsledky sú i tak zaujímavé. Prekvapujúce ale určite nie. Dozvedeli sme sa totiž iba to, čo už dávno vieme – súčasná metodika merania spotreby NDEC je holý blud a so skutočnosťou má pramálo spoločné.

Najväčšiu odchýlku zaznamenal Citroën C4 Grand Picasso. V
reále si "potiahne" až o 55 % viac paliva.
Najväčšiu odchýlku zaznamenal Citroën C4 Grand Picasso. V reále si "potiahne" až o 55 % viac paliva.
Autor: PSA

Klobúk dole pred francúzskym koncernom, ktorý sa na čosi také dal dobrovoľne. Zobral tri svoje modely, Peugeot 308, Citroën C4 Grand Picasso a DS 3, všetky s naftovým motorom 1,6 BlueHDI (88 kW) so štart-stop systémom, a vyslal ich na testovací okruh v okolí Paríža. Jazdilo sa tak, ako jazdia bežní vodiči. Teda napríklad aj so zapnutou klimatizáciou a v bežnej premávke, v ktorej sa nevyhnete zápcham. Nechýbala ani bližšie nešpecifikovaná záťaž. Trasa obsahovala 25,5 km jazdy v meste, 39,7 km mimo neho a 31,1 km po diaľnici. Meranie uskutočnila nezávislá organizácia Transport & Environment zariadením PEMS.

Výsledky merania boli porovnané nielen s oficiálnymi údajmi NEDS, ale aj s údajmi získanými na základe prieskumu medzi zákazníkmi. Kým medzi skúsenosťami zákazníkov a nameranými výsledkami boli rozdiely minimálne v rozmedzí maximálne 0,4 litra nafty na 100 km, v porovnaní s NEDC sa ukázali ako dramatické. Pri Peugeote 308 presiahla spotreba limit o 38,9 % a pri Citroëne C4 Grand Picasso dokonca až o 55,6 %. Najlepšie z toho vyšiel prémiový hatchback DS 3, s rozdielom 22,5 %. Ani ten ale nedokázal zahmliť pokrytectvo, s akým prebiehajú testy spotreby automobilov.

Výsledky merania spotreby v reálnej premávke

Model Peugeot 308 1,6 BlueHDI 120 S&S Citroën C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDI 120 S&S DS 3 1,6 BlueHDI 120 S&S
Reálna spotreba (l/100 km) 5,0 5,6 4,9
Spotreba podľa zákazníkov (l/100 km) 5,0 – 5,1 5,5 – 5,7 5,1 – 5,3
Oficiálna spotreba NEDC (l/100 km) 3,6 3,6 4,0

Čítajte viac

V litroch to znamená, že kým Citroen C4 Grand Picasso mal na 100 km spotrebovať len 3,6 litra paliva, v skutočnosti si ich „potiahol“ až 5,6. Peugeot 308 mal spáliť 3,6 litra nafty, no potreboval ich rovných päť. A Citroën DS 3 mal zas v papieroch štvorlitrový priemer, lenže v skutočnosti ubudlo z nádrže 4,9 litra nafty. To všetko sú síce priaznivé spotreby, no rozhodne neladia s tým, čo automobilky oficiálne deklarujú. A je tiež otázne, či na tom niečo zmení pripravovaná nová metodika WLTP. Možno by viac svetla do tejto otázky vnieslo, ak by koncern PSA porovnal reálnu spotrebu aj s ňou.

Pri troch autách však koncern PSA neostane. Jeho záväzkom je totiž zmerať spotrebu až na tridsiatich modeloch. A to už do začiatku leta.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

PSA - meranie spotreby

PSA meral reálnu spotrebu ďalších áut. Rozdiely sú od 1,2 do 2,7 l!

14.07.2016 12:00

Koncern PSA pokračuje v spolupráci s nezávislou spoločnosťou T&E v meraní reálnej spotreby svojich modelov. Ukazujú to, čo už všetci dávno vieme. Od tej laboratórnej sa líši doslova dramaticky. V niektorých prípadoch aj o viac ako 60 %!

Citroën Aircross Concept - 2015

Citroën prekope ponuku. Z C5 a C4 budú crossovery

11.07.2016 16:00

Citroën sa v súčasnosti drží nad vodou najmä vďaka čínskemu trhu. To mu však nestačí. Chce mať opäť silné postavenie aj v rodnej Európe. Pomôcť mu má radikálna modelová obnova.

Citroën C3 -  2016

Citroën C3: 'Malý Cactus' odhalený! Vyrábať ho budú v Trnave

29.06.2016 12:30

Toto auto prinesie do triedy subkompaktov čerstvý vietor. Okrem vzduchových kapsúl Airbump si nová Cé trojka pripravila aj ďalšie vychytávky. Napríklad HD kameru, s ktorou môžete snímať cestu a videá hneď zdieľať na sociálnych sieťach.

Islamský štát, IS, vlajka

Podľa Europolu je v EÚ niekoľko stoviek potenciálnych teroristov

27.07.2016 09:27

V EÚ je niekoľko stoviek potenciálnych islamistických teroristov, prevažne to sú navrátilci zo Sýrie. Oznámil to európsky policajný úrad Europol.

násilie, ženy, bitka,

V Nemecku napadli 33-ročnú Slovenku

27.07.2016 08:48

Neznámy páchateľ v nedeľu ráno prepadol 33-ročnú Slovenku a spôsobil jej vážne zranenia hlavy.

Vladimir Putin, Barack Obama

Obama nevylúčil, že za únikom e-mailov demokratov je Rusko

27.07.2016 08:28

Americký prezident Barack Obama nevylúčil možnosť, že za nedávnym únikom interných e-mailov Demokratickej strany je Rusko.

peniaze

Spolupracovník Putina a šéf ruských colníkov mal doma ukryté milióny

27.07.2016 07:38

Agenti ruskej tajnej služby prehľadali vilu a kanceláriu Beljaninova, ktorý stojí na čele ruských colníkov, a našli tu milióny rubľov aj státisíce dolárov a eur.