PSA odmeral reálnu spotrebu. Dobrovoľne! Je až o 55,6 % vyššia

Francúzsky koncern PSA Peugeot/Citroën splnil svoj sľub. Spolu s nezávislou organizáciou Transport & Environment odmeral produkciu emisií CO2 v reálnej prevádzke. Tá sa líši od oficiálnych údajov, súčasnej metodiky NEDC, od 22,5 až do 55,6 %. Je to ale prekvapenie?

Koncern PSA zmeral spotrebu na troch modeloch áut s
motorom1,6 BleueHDI S&S. Meranie prebehlo v reálnych podmienkach.
Koncern PSA zmeral spotrebu na troch modeloch áut s motorom1,6 BleueHDI S&S. Meranie prebehlo v reálnych podmienkach.
Autor: PSA

Kauza Dieselgate spôsobila poriadnu búrku nielen v koncerne Volkswagen. Podozreniu z manipulácie s emisiami museli čeliť aj ďalší výrobcovia. Automobilky reagovali rôznym spôsobom. Peugeot napríklad prísľubom, že tento rok uskutoční meranie spotreby svojich modelov v reálnej premávke. Samozrejme, aby dokázal, že je čistý. Zvláštne ale je, že kým kauza Dieselgate sa točila okolo nebezpečného oxidu dusíka (NOx), PSA meral spotrebu a emisie CO2. Výsledky sú i tak zaujímavé. Prekvapujúce ale určite nie. Dozvedeli sme sa totiž iba to, čo už dávno vieme – súčasná metodika merania spotreby NDEC je holý blud a so skutočnosťou má pramálo spoločné.

Najväčšiu odchýlku zaznamenal Citroën C4 Grand Picasso. V
reále si "potiahne" až o 55 % viac paliva.
Najväčšiu odchýlku zaznamenal Citroën C4 Grand Picasso. V reále si "potiahne" až o 55 % viac paliva.
Autor: PSA

Klobúk dole pred francúzskym koncernom, ktorý sa na čosi také dal dobrovoľne. Zobral tri svoje modely, Peugeot 308, Citroën C4 Grand Picasso a DS 3, všetky s naftovým motorom 1,6 BlueHDI (88 kW) so štart-stop systémom, a vyslal ich na testovací okruh v okolí Paríža. Jazdilo sa tak, ako jazdia bežní vodiči. Teda napríklad aj so zapnutou klimatizáciou a v bežnej premávke, v ktorej sa nevyhnete zápcham. Nechýbala ani bližšie nešpecifikovaná záťaž. Trasa obsahovala 25,5 km jazdy v meste, 39,7 km mimo neho a 31,1 km po diaľnici. Meranie uskutočnila nezávislá organizácia Transport & Environment zariadením PEMS.

Výsledky merania boli porovnané nielen s oficiálnymi údajmi NEDS, ale aj s údajmi získanými na základe prieskumu medzi zákazníkmi. Kým medzi skúsenosťami zákazníkov a nameranými výsledkami boli rozdiely minimálne v rozmedzí maximálne 0,4 litra nafty na 100 km, v porovnaní s NEDC sa ukázali ako dramatické. Pri Peugeote 308 presiahla spotreba limit o 38,9 % a pri Citroëne C4 Grand Picasso dokonca až o 55,6 %. Najlepšie z toho vyšiel prémiový hatchback DS 3, s rozdielom 22,5 %. Ani ten ale nedokázal zahmliť pokrytectvo, s akým prebiehajú testy spotreby automobilov.

Výsledky merania spotreby v reálnej premávke

Model Peugeot 308 1,6 BlueHDI 120 S&S Citroën C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDI 120 S&S DS 3 1,6 BlueHDI 120 S&S
Reálna spotreba (l/100 km) 5,0 5,6 4,9
Spotreba podľa zákazníkov (l/100 km) 5,0 – 5,1 5,5 – 5,7 5,1 – 5,3
Oficiálna spotreba NEDC (l/100 km) 3,6 3,6 4,0

Čítajte viac

V litroch to znamená, že kým Citroen C4 Grand Picasso mal na 100 km spotrebovať len 3,6 litra paliva, v skutočnosti si ich „potiahol“ až 5,6. Peugeot 308 mal spáliť 3,6 litra nafty, no potreboval ich rovných päť. A Citroën DS 3 mal zas v papieroch štvorlitrový priemer, lenže v skutočnosti ubudlo z nádrže 4,9 litra nafty. To všetko sú síce priaznivé spotreby, no rozhodne neladia s tým, čo automobilky oficiálne deklarujú. A je tiež otázne, či na tom niečo zmení pripravovaná nová metodika WLTP. Možno by viac svetla do tejto otázky vnieslo, ak by koncern PSA porovnal reálnu spotrebu aj s ňou.

Pri troch autách však koncern PSA neostane. Jeho záväzkom je totiž zmerať spotrebu až na tridsiatich modeloch. A to už do začiatku leta.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Peugeot 3008 - 2016

Peugeot 3008: 'Francúzsky Tiguan' 4x4 nedostane. Už ani hybridné

25.05.2016 06:00

Prvá generácia Peugeotu 3008 nepatrila práve k bestsellerom. To sa má ale zmeniť. Čudesný kríženec MPV a SUV sa totiž pretransformoval na módny crossover. Aj keď bez štvorkolky.

Citroën C4 Picasso - 2016

Citroën C4 Picasso: Nová maska a PureTech s automatom

10.05.2016 06:00

Po troch rokoch inovuje Citroën svoje dvojičky C4 Picasso. Prinášajú úspornejšiu prevádzku, modernejšie multimediálne rozhranie, viac bezpečnostných systémov, ale aj viac štýlu vďaka dvojfarebnému lakovaniu karosérie či úplne novej prednej maske.

Citroën C6 - 2016

Citroën C6: Nová vlajková loď je len pre Čínu. Našťastie

28.04.2016 06:00

Vlajková loď Citroënu, model C6, je minulosťou už tri roky. V Číne však dostane druhú šancu. A tak aj vyzerá.

macedónsko, protesty

Macedónsko: Prezident zrušil milosť politikom v kauze odpočúvania

27.05.2016 20:24

Macedónsky prezident Gjorge Ivanov zrušil v piatok udelenie milosti 22 politikom podozrivým z účasti na ilegálnom odpočúvaní.

armáda, vojaci, usa, kuchyňa

Do Prahy dorazila prvá časť amerického konvoja

27.05.2016 20:21

Do českej metropoly Praha prišla v piatok prvá časť amerického vojenského konvoja, ktorý mieri na cvičenie do Pobaltia.

EÚ, Európska únia, vlajka

EÚ predĺžila sankcie voči sýrskemu režimu

27.05.2016 20:18

Európska únia predĺžila o ďalší rok sankcie voči režimu sýrskeho prezidenta Bašára Asada.

mayrhofen, rakúsko, krajina, príroda,

Pri pátraní po nezvestných ide o čas

27.05.2016 20:00

Dvadsaťštyriročný Slovák Michal bol v piatok už takmer týždeň nezvestný. Minulú nedeľu sa vybral z dedinky Mayrhofen v rakúskom Tirolsku, kde pracuje, na výlet.