Dekra: Rebríček spoľahlivosti valcuje nemecká prémia. Japonci až za nimi

Uvažujete nad kúpou jazdeného auta? Tak potom sa rozhodnite pre Audi, Mercedes alebo BMW. Vyplýva to z najnovších štatistík spoľahlivosti nemeckej inšpekčnej spoločnosti Dekra. Tie vychádzajú z technických kontrol 15 miliónov áut. Konkurovať Nemcom vie len Toyota.

Dekra hodnotila spoľahlivosť celkovo 474 modelov áut,
ktoré sa dostavili na stanice technickej kontroly v predošlých dvoch rokoch.
Spolu ich bolo viac ako 15 miliónov.
Dekra hodnotila spoľahlivosť celkovo 474 modelov áut, ktoré sa dostavili na stanice technickej kontroly v predošlých dvoch rokoch. Spolu ich bolo viac ako 15 miliónov.
Autor: Dekra

Po rebríčku spoľahlivosti TUV Report tu máme výsledky ďalšieho renomovaného prieskumu. Postarala sa oň nemecká Dekra. Ten najnovší pre rok 2016 je zostavený na základe kontrol približne 15 miliónov áut, ktoré navštívili nemecké STK v predošlých dvoch rokoch. Reprezentovaných je až 474 modelov. A výsledok? Nemecké prémiové značky doslova prevalcovali súperov. Konkurovať im vie len Toyota. A občas sa v tabuľkách objaví nejaké to Volvo či Hyundai, Fiat, Peugeot, Renault a Citroën. Francúzi a Taliani však bodujú len v kategórii úžitkových áut či MPV.

Nerozhoduje vek ani údržba

Rebríček spoľahlivosti jazdených áut spoločnosti Dekra považujú mnohí za objektívnejší než konkurenčný TUV Report. Dôvod je zrejmý. Dekra posudzuje spoľahlivosť nie na základe veku vozidla, ale podľa počtu najazdených kilometrov. Od 0 do 50 000, od 50 000 do 100 000 a od 100 000 do 150 000 kilometrov. Navyše rozdeľuje autá do desiatich kategórií, a to podľa tried. Tento rok je novou triedou kategória veteránov, teda áut, ktoré majú viac ako 30 rokov, no napriek tomu stále jazdia na nemeckých cestách. V štatistikách pritom figurujú len tie autá, ktoré absolvovali minimálne tisíc prehliadok.

Audi A6 si odnieslo zlatú medailu za najvyššiu
spoľahlivosť naprieč všetkými kilometrovými triedami. Jeho index DFI mal
hodnotu 94,4. Vlani bol víťazom Mercedes-Benz triedy E.
Audi A6 si odnieslo zlatú medailu za najvyššiu spoľahlivosť naprieč všetkými kilometrovými triedami. Jeho index DFI mal hodnotu 94,4. Vlani bol víťazom Mercedes-Benz triedy E.
Autor: Audi
Najspoľahlivejšie autá bez tried
Poradie Model Trieda DFI
1. Audi A6 Vyššia stredná 94,4
2. Mercedes-Benz E Vyššia stredná 93,0
3. Audi Q5 SUV 89,0

Aby Dekra ešte viac zvýšila objektívnosť štatistík, do hodnotenia nezapočítava chyby, ktoré sú spôsobené vplyvom zlej starostlivosti. Poradie tak nemôžu ovplyvniť napríklad zle nastavené svetlá, opotrebované gumičky stieračov, zjazdené pneumatiky alebo poškodené čelné sklá. Relevantné sú len závažné nedostatky. Teda poruchy riadenia, podvozku, funkčnosti a tesnosti motora, výfuku, brzdového systému či elektrickej sústavy a svetiel. Spoľahlivosť hodnotí Dekra takzvaným indexom poruchovosti DFI, ktorý vyjadruje pomer vozidiel bez závažných nedostatkov a tých, ktoré nedostatky majú.

Všade Nemci, občas Volvo či Toyota

Tak ako po minulé roky stoja na čele tabuliek nemecké prémiové autá. Z desiatich tried a 90 zlatých, strieborných a bronzových medailí ich patrí Nemcom neuveriteľných 64. Ide takmer výlučne o Audi, Mercedesy a BMW. Pridal sa k nim len Volkswagen, ktorý bodoval v triede športových áut modelmi Sciroco a Eos, Ford modelmi Fiesta, Focus a C-Max, a tiež Porsche s ikonickým modelom 911. Opel zas zažiaril Merivou, Combom a Movanom. V prémiovom rybníku však dokáže s nemeckými autami držať krok jedine švédske Volvo, ktoré sa presadilo modelmi S60/V60 a luxusným SUV XC60. Sú to ale spolu len štyri medaily.

Stať sa absolútnym víťazom, teda autom s najvyšším DFI,
má s najväčšou pravdepodobnosťou Mercedes-Benz B alebo M s DFI 98,5.
Stať sa absolútnym víťazom, teda autom s najvyšším DFI, má s najväčšou pravdepodobnosťou Mercedes-Benz B alebo M s DFI 98,5.
Autor: Mercedes-Benz
Najspoľahlivejšie autá podľa tried
Trieda Počet hodnotených áut Víťaz DFI
Mini a nižšia trieda 56 Toyota Yaris 92,7
Nižšia stredná trieda 45 Honda Civic 94,8
Stredná trieda 33 Volvo S60/V60 96,6
Vyššia stredná trieda 16 Mercedes CLS 98,3
Športové autá 17 Mercedes-Benz SLK 98,3
SUV a Off-road 53 Mercedes-Benz M 98,5
MPV 47 Mercedes-Benz B 98,5
Menšie úžitkové autá 23 Opel Combo 84,8
Väčšie úžitkové autá 15 Renault Master 80,4
Veterány 16 Mercedes-Benz G 66,6

Zato Japonci sú v štatistikách jasnou dvojkou. Patrí im celkovo 11 ocenených priečok. Postarali sa o to Toyota Yaris, Toyota Prius, Suzuki Swift, Honda Civic a Mazda 3. Aj z toho vyplýva, že ich doménou sú malé a kompaktné autá. Vo vyšších triedach by ste ich však hľadali márne. A podobne je to s Francúzmi. Tí sa do štatistík prebojovali výlučne úžitkovými autami ako dvojičkami Peugeot Partner a Citroën Berlingo či Renaultom Master a Peugeotom Boxer. Výnimkou je Renault Scénic v triede MPV. Exotmi štatistík sú ale tiež francúzsky Fiat Dobló a kórejské Hyundaie i30 a ix20.

Najspoľahlivejšie je Audi A6

Okrem víťazov jednotlivých kategórií vyhlasuje Dekra aj dve absolútne ocenenia – najlepšie auto vo všetkých triedach a titul Auto roka, ktorý získava model s najlepším výsledkom DFI bez ohľadu na najazdené kilometre. Tento rok sa môže prvým z ocenení pýšiť Audi A6 za najlepšie hodnotenie vo všetkých kilometrových kategóriách s DFI 93,5, za ktorým nasleduje Mercedes-Benz E (93,0 DFI) a Audi Q5 (89,0 DFI). Auto roka s úplne najvyšším koeficientom Dekra zatiaľ nevyhlásila. Na výsledky si budeme musieť ešte počkať.

Čítajte viac

Podľa dostupných údajov, ktoré vyplývajú z hodnotenia v jednotlivých triedach, majú ale najväčšiu šancu Mercedes-Benz M a Mercedes-Benz B s DFI 98,5, nasledované opäť dvoma Mercedesmi, CLS a SLK s identickým DFI 98,3.

Najspoľahlivejšie autá podľa tried a kilometrov

Mini a nižšia trieda
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Toyota Yaris 2011 Audi A1 2010 Mazda 2 2007
2. Audi A1 2010 Toyota iQ 2008 VW Polo 2009
3. Suzuki Swift 2010 Suzuki Swift 2010 Ford Fiesta 2008
Nižšia stredná trieda
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Honda Civic 2011 BMW 1 2011 Toyota Prius 2003
2. Hyundai i30 2011 Mazda 3 2009 Ford Focus 2010
3. BMW 1 2011 Citroën C4 2010 Opel Astra 2010
Stredná trieda
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Volvo S60/V60 2010 Volvo S60/V60 2010 BMW 3 2011
2. Mercedes-Benz C 3007 Audi A4 2008 Audi A5 2007
3. Audi A4 2008 Audi A5 2007 Audi A4 2008
Vyššia stredná trieda
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Mercedes-Benz CLS 2010 Mercedes-Benz CLS 2010 Audi A6 2011
2. Mercedes-Benz E 2009 Audi A6 2011 Mercedes-Benz E 2009
3. Audi A6 2011 Audi A7 2010 BMW 5 2009
Športové autá
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Mercedes SLK 2011 BMW Z4 2009 Audi TT 2006
2. BMW Z4 2009 Audi TT 2006 VW Scirocco 2008
3. BMW 6 2011 Porsche 911 2004 VW Eos 2006
SUV a off-road
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Mercedes-Benz M 2001 Mercedes M 2001 Audi Q5 2008
2. Mercedes-Benz GLK 2008 Audi Q5 2008 Volvo XC60 2008
3. Volvo XC60 2008 Audi Q3 2011 Mercedes-Benz GLK 2008
MPV
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Mercedes-Benz B 2011 Mercedes-Benz B 2011 VW Sharan 2011
2. Ford C-Max 2010 Opel Meriva 2010 Renault Scénic 2009
3. Hyundai ix20 2010 Ford C-Max 2010 Toyota Corolla 2004
Malé úžitkové autá
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Opel Combo 2011 VW Amarok 2010 Peugeot Partner 2008
2. Mercedes-BenzV 2003 Mercedes-Benz V 2003 Citroën Berlingo 2008
3. VW Amarok 2010 Fiat Dobló 2010 Mercedes-Benz V 2003
Väčšie úžitkové vozidlá
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Renault Master 2010 Renault Master 2010 VW Crafter 2006
2. Mercedes-Benz Sprinter 2006 Mercedes-Benz Sprinter 2006 Mercedes-Benz Sprinter 2006
3. Opel Movano 2010 Opel Movano 2010 Peugeot Boxer 2006
Veteráni
Poradie 0 – 50 000 km 50 000 – 100 000 100 000 – 150 000
1. Mercedes-Benz G Mercedes-Benz SL R107 Mercedes-Benz SL R107
2. Mercedes-Benz SL R107 VW Bus/Transporter VW Golf/Jetta
3. BMW 3 E30 Mercedes-Benz W124 VW Bus/Transporter
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

VW - motor TDI oprava

Dieselgate: Volkswagen opravil zatiaľ len 10 % postihnutých áut

27.09.2016 12:00

Kauza odhalenia manipulácie s emisiami naftových motorov koncernu VW má presne rok. Týka sa celkom 11 miliónov vozidiel. Do servisov sa však dostavilo zatiaľ len okolo 500 000.

KBA - emisie NOx

T&E: Nové TDI sú najčistejšie na svete. Ostatní klamú oveľa viac!

23.09.2016 12:00

Aféra Dieselgate urobí v pokladni Volkswagenu poriadny prievan. Paradoxom ale je, že dnes vyrába najčistejšie naftové motory. Normu NOx prekračujú v reálnej premávke len dvojnásobne. Také Suzuki, alebo Fiat až šestnásťkrát.

Mercedes-Benz E

Wards Auto: Toto je 10 užívateľsky najpriateľskejších interiérov

22.09.2016 06:00

Vodičom dnes robí problém spárovanie áut so smartfónmi, ovládanie multimediálnych rozhraní či používanie asistenčných systémov. A nemusí ísť o ich chybu. Jednoducho, nie všetky autá sú užívateľsky priateľské.

parlament, danko

Čoho sa boja národniari?

29.09.2016 07:00

Už takmer desať rokov štát neuznal novú cirkev či náboženskú spoločnosť. Napriek tomu plánujú národniari sprísniť podmienky ich registrácie.

TOMÁŠ: Reakcia na TB strany SaS

Matka Natálie z Čistého dňa podáva trestné oznámenie na Erika Tomáša

28.09.2016 22:20

Poslanec Národnej rady SR Erik Tomáš (Smer) o stretnutí s matkou Natálie zo zariadenia Čistý deň zavádzal médiá, ako aj ju samotnú.

Pedro Sánchez

Vedenie španielskych socialistov rezignovalo, chce umožniť vládu

28.09.2016 22:09

Skupina členov vedenia španielskej socialistickej strany dnes podala demisiu, aby donútila k odchodu šéfa strany Pedra Sáncheza, a tým pomohla ukončiť deväť mesiacov trvajúci volebný pat v krajine.

Euro, peniaze, bankovky, ekonomika, eurofondy

Berlín poprel, že pripravuje finančnú záchranu Deutsche Bank

28.09.2016 20:52

Nemecká vláda v stredu poprela správy tlače, podľa ktorých chystá finančnú záchranu najväčšej nemeckej bankovej inštitúcie Deutsche Bank.