ADAC: Test letných pneumatík 185/65 R15 – víťazom Vredestein, Pirelli vylúčené

Nemecký autoklub ADAC opäť preverili schopnosti nových letných pneumatík. Testu podrobil 32 plášťov vo dvoch rozmeroch. Každý profil reprezentovalo 16 pneumatík rôznych výrobcov a rôzneho cenového spektra. My sa budeme venovať najprv menšiemu z nich. Prekvapením je víťazstvo Vredesteinu. Naopak, v teste prepadla lowcostová pneumatika T Radial. A Pirelli bolo vylúčené!

ADAC testoval nové letné plášte na Renaulte Clio. Celkom
ho prezul šestnásťkrát.
ADAC testoval nové letné plášte na Renaulte Clio. Celkom ho prezul šestnásťkrát.
Autor: ADAC

Pomaly prichádza čas prezúvania. Milióny motoristov v Európe zamenia zimné pneumatiky opäť za letné. Nemecký autoklub ADAC tak spolu so svojím rakúskym parterom ÖMTC pripravil tradičný test nových letných plášťov. Ako prvý si zobral na mušku rozmer 185/65 R15 H. Zúčastnilo sa na ňom celkom šestnásť typov pneumatík. Ide o typický rozmer používaný vozidlami nižšej triedy, ale aj niektorými modelmi nižšej strednej triedy a úžitkovými autami. Spomeňme Chevrolet Aveo, Daciu Logan a Sandero, Hyundai i20 či i30, Kiu Ceed, Opel Adam, Astru alebo Citroën Berlingo s Peugeotom Partner, ale aj Mercedes-Benz A.

Testovaná séria pneumatík mala rýchlostný index H. Sú teda určené do rýchlosti 210 km/h. Index hmotnosti 88 zas hovorí o tom, že maximálne zaťaženie každého z plášťov môže byť 560 kg. Testovacím vozidlom bol Renault Clio. Zo šestnástich produktov získalo hodnotenie „dobré“ sedem plášťov, hodnotenie „uspokojivé“ pripadlo siedmim, jedna pneumatika prešla s hodnotením „dostatočné“ a jedna v teste prepadla. Pozrime sa najprv na najlepších. A práve v tejto skupine sa zrodilo najväčšie prekvapenie.

Víťazom testu v rozmere  185/65 R15 sa stal prekvapujúco
Vredestein Sportrac 5.
Víťazom testu v rozmere 185/65 R15 sa stal prekvapujúco Vredestein Sportrac 5.
Autor: ADAC

Na čele totiž nenájdete tradičných premiantov ako Continental, Michelin či Goodyear. Najlepšie vlastnosti preukázala pneumatika Vredestein Sportrac 5 .V kľúčovom kritériu správania na mokrej vozovke, ktoré má na celkovej známke až 40 % podiel, získala absolútne najvyššie hodnotenie 1,8 a bola tiež jednou z troch najlepších na suchej vozovke, pritom preukázala nízke opotrebenie a priaznivý vplyv na spotrebu paliva. Práve vyváženosť vlastností je tým, čo ADAC zaujíma. Bez slabých miest bolo aj ďalších šesť pneumatík.

Napríklad druhý Continental ContiPremiumContact 5, navyše s najlepšou známkou na suchej vozovke. Tretí Dunlop Sport BluResponse exceloval za sucha a v hospodárnosti a bez výrazných slabín dopadli aj plášte Goodyear EfficientGrip Performance, Hankook Kinergy Eco K425, Nokian Line a Kumho KH27 Ecowing ES01. Sedem ďalších pneumatík už ukázalo mierne nedostatky aspoň v jednom z dôležitých kritérií a skončilo s hodnotením „uspokojivé“. Napríklad Sava Intensa HP so slabšími výkonmi za sucha, Infinity Ecosis, ktorý zaváhal za mokra aj za sucha, či ekologická pneumatika Michelin Energy Saver + so slabšou priľnavosťou za mokra.

Pred nákupom pneumatiky GT Radial Champiro VP1 ADAC varuje.
Na mokrej vozovke, teda v kľúčovom kritériu, zlyhala na plnej čiare.
Pred nákupom pneumatiky GT Radial Champiro VP1 ADAC varuje. Na mokrej vozovke, teda v kľúčovom kritériu, zlyhala na plnej čiare.
Autor: ADAC

Čítajte viac

Michelin však dosiahol najlepšie hodnotenie v hospodárnosti a opotrebení. To však na známku dobré nestačí. Tieto kritériá majú len 10, respektíve 20 % podiel. V skupine uspokojivých sa objavil aj český Barum Brillantis 2. Podobne ako Michelin zaváhal za mokra, hoci v opotrebení patril k najlepším. Voda robila problémy aj ďalším uspokojivým plášťom ako Bridgestone Turanza T001, Nexenu N Blue HD Plus a Semperitu Comfort-Life 2. Vždy to však bolo lepšie ako v prípade plášťa Nankang Green Eco-Sport 2+, ktorý ukázal veľké nedostatky na mokrej ceste. Získal teda ako jediný známku „dostatočné“.

A na úplnom chvoste s hodnotením „nedostatočné“ skončila pneumatika GT Radial Champiro VP1. So známkou 5,5 za mokra nemala žiadnu šancu. Šokom však je, že patrila k najhorším aj na suchej vozovke a v hlučnosti. ADAC radí, aby sa zákazníci tomuto lacnému produktu určite vyhli. Zaujímavý príbeh má aj pneumatika Pirelli Cinturato P1, ktorá bola z testu vyradená z dôvodu obrovských rozdielov vlastností medzi jednotlivými súpravami zakúpenými na rôznych miestach. Hoci išlo o identické výrobky, diferencie boli mimo bežných tolerancií. A to aj po pokuse o ďalší nákup. To znamená, že kvalita produktov tohto talianskeho výrobcu nie je konzistentná.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Praha, Karlov most

Forejt sa vzdal miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu

06.12.2016 14:32

Jindřich Forejt sa vzdal z osobných a zdravotných dôvodov miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu, funkciu opustí koncom roka.

euro, bankovky, mince, peniaze

Nemecké firmy majú nárok na odškodnenie za odchod od jadra

06.12.2016 14:22

Nemecké energetické firmy majú pre rozhodnutie vlády o urýchlenom ústupe od jadrovej energie nárok na kompenzácie.

Andrej Danko

Danko: Prezident vyvoláva ústavnú krízu nevymenovaním sudcov

06.12.2016 14:18

Podľa predsedu NR SR Andreja Danka existuje momentálne jediná ústavná kríza, ktorú vyvoláva prezident Andrej Kiska nevymenovaním ústavných sudcov.

Matteo Renzi

Taliansko je po referende ako časovaná rozbuška

06.12.2016 14:00

Krajina sa po rezignácii talianskeho premiéra Mattea Renziho ocitla v politickej a ekonomickej neistote, Taliani v nedeľu jasne odmietli Renziho reformu ústavy.