Warranty Direct: Ktoré motory sú spoľahlivé a ktoré nie? VW na dne

Britská poisťovňa Warranty Direct zverejnila opäť rebríček spoľahlivosti motorov. Ten vyvracia mnohé mýty. Na čele je Renault, Chrysler či SsangYong. Zato motory koncernu VW patria k tým najporuchovejším. Týka sa to Volkswagenu, Škody, Seatu aj Audi, ktoré skončilo na úplnom dne.

Poisťovňa Warranti Direct zostavuje každoročne rebríček
spoľahlivosti áut ale aj ich súčastí.
Poisťovňa Warranti Direct zostavuje každoročne rebríček spoľahlivosti áut ale aj ich súčastí.
Autor: Luboš Pilc

Britská poisťovňa Waranty Direct ponúka špeciálne poistenie vozidiel, ktoré kryje náklady na poruchy vzniknuté po tom, čo vozidlu vyprší oficiálna garancia výrobcu. Tá sa pohybuje od dvoch do maximálne siedmich rokov, no i tak je väčšinou limitovaná počtom najazdených kilometrov. Navyše, s pribúdajúcim časom klesá počet komponentov vozidla, ktorého sa záruka týka. Ak sa potom čosi pokazí, náklady na opravu nesie majiteľ. A tie nemusia byť malé. Poistením u Warranty Direct sa však môžete podobným výdavkom vyhnúť. Jednoducho, poruchy po záruke idú na jej konto.

Čítajte viac

Napríklad v prípade poistenia motora, môžete „záruku“ predĺžiť až do 209 000 kilometrov, pričom poisťovňa poistí každé auto, ktoré nemá najazdených viac ako 160 000 km. Aby však nebola v mínuse, robí si podrobné štatistiky poruchovosti modelov a tiež nákladov za opravu. Tie dávajú nielen obraz o celkovej spoľahlivosti jednotlivých áut, ale aj ich komponentov. Teraz prinášame výsledky spoľahlivosti motorov podľa značiek. Práve porucha a následná oprava motora vo vozidle po záruke môže totiž poriadne nabúrať váš účet.

Ako sa vyjadruje poruchovosť

Poistenie motora zahŕňa problémy súvisiace s blokom, hlavou valcov, tesnením hlavy, ložiskami, olejovou pumpou, kľukovým hriadeľom, piestami, piestnymi krúžkami, vložkami valcov, zotrvačníkom, rozvodovým a ventilovým mechanizmom, turbodúchadlami, medzichladičom či sacím a výfukovým traktom. Výnimku tvoria len zapaľovacie sviečky a kabeláž zapaľovania, teda prvky, ktoré nepredstavujú vysoké sumy za výmenu a považujú sa podobne ako brzdové platničky za spotrebný materiál. Tie zásadné súčasti však poistené sú.

Na čele tabuľky spoľahlivosti motorov nájdete Renault,
Chrysler a SsangYong. Pravdepodobnosť, že dôjde k poruche motora je pod 12
%.
Na čele tabuľky spoľahlivosti motorov nájdete Renault, Chrysler a SsangYong. Pravdepodobnosť, že dôjde k poruche motora je pod 12 %.
Autor: Renault

Spoľahlivosť vozidiel vyjadruje Warranty Direct indexom spoľahlivosti. Priemer všetkých áut pritom predstavuje hodnotu 100. Ak má dané vozidlo index nižší, je spoľahlivejšie ako priemer, a, naopak, ak je vyšší ako 100, je k poruchám náchylnejšie. Koeficient pritom zohľadňuje aj náklad za opravy. Čím sú vyššie, tým je vyšší aj koeficient. Takže drahé autá trpia, tak ako ich majitelia, ak dôjde k poruche. Spoľahlivosť motorov vyjadruje Waranty Direct trochu inak, a síce v percentách, teda pravdepodobnosťou, že u daného auta dôjde k relatívne závažnej poruche motora.

Tabuľka, ktorú prinášame, je rebríčkom spoľahlivosti motorov za celú značku. Zároveň však uvádza aj celkovú spoľahlivosť vozidiel danej značky, aby bolo jasné, že motor môže byť slabou súčasťou relatívne spoľahlivých áut a, naopak, môže byť menej poruchový ako ostatné súčasti vozidla. Slabinou je, že štatistika nerozlišuje jednotlivé typy motorov, a to ani podľa druhu paliva. Niektoré „čierne ovce“ tak môžu ľahko pokaziť celkový priemer. Na druhej strane dáva prehľad o relatívne nových autách. Ich vek je totiž zriedkakedy vyšší ako päť rokov.

Najlepší Renault a Land Rover

A ako na tom jednotlivé značky sú? Niektoré údaje vás asi prekvapia. Na čele je Renault s pravdepodobnosťou poruchy motora len 10,53 % a za ním Chrysler (10,69 %) a Kórejský SsangYong (12,24 %). K najlepším tiež patria Bentley, Lexus, Volvo, Land Rover či Nissan. Dobre sa však darí napríklad aj Fiatu, ktorý je len jednu priečku za jedenástou Toyotou, ktorá platí za synonymum kvality. V prvej dvadsiatke nájdeme aj Mazdu či kórejský Hyundai, ale aj Suzuki, Citroën alebo Hondu. Potom to už však začína byť vážnejšie.

Koncernové motory TSI a TDI sa veru neblysli. Patria na
chvost  štatistiky, a to aj v prípade, ak sa zohľadní vyšší počet
najazdených kilometrov.
Koncernové motory TSI a TDI sa veru neblysli. Patria na chvost štatistiky, a to aj v prípade, ak sa zohľadní vyšší počet najazdených kilometrov.
Autor: Audi

Zvlášť zlú reputáciu si v štatistike vyslúžili motory koncernu Volkswagen. Zdá sa, že problémové 4-valce 1,2 TSI zamiešali v štatistikách poriadne karty. Najlepšia je Škoda, ale až na 24. mieste, Volkswagen skončil na priečke s číslom 30 a Seat s Audi celkovú tabuľku dokonca uzatvárajú na zahanbujúcich pozíciách 36 a 37. Audi je zároveň dôkazom, že problémových motorov bude viac, keďže agregát 1,2 TSI je pri ňom skôr výnimkou. Nelichotivé sú však aj výsledky BMW, Jaguaru, Mitsubishi, a Subaru, čo by od prémiových značiek a Japoncov nečakal.

Poruchovosť motorov podľa značiek

Poradie Značka Index spoľahlivosti auta Index spoľahlivosti motorov
1. Renault 92 10,53%
2. Chrysler 196 10,69%
3. SsangYong 187 12,24%
4. Chevrolet 91 12,28%
5. Bentley 548 12,37%
6. Lexus 70 12,43%
7. Volvo 126 12,68%
8. Land Rover 305 13,55%
9. Nissan 87 14,04%
10. Mercedes-Benz 179 14,29%
11. Toyota 60 14,38%
12. Fiat 100 14,68%
13. Suzuki 53 14,94%
14. Mazda 67 15,53%
15. Porsche 295 15,64%
16. Hyundai 112 15,69%
17. Citroen 115 16,37%
18–19. Honda 43 16,85%
19.-19. Jeep 117 16,85%
20.-21. Smart 99 17,65%
20.-21. Alfa Romeo 200 17,65%
22. MG 103 18,80%
23. Peugeot 96 18,86%
24. Ford 75 19,95%
25. Škoda 97 20,76%
26. Saab 150 21,08%
27. Rover 78 21,31%
28. Kia 117 21,97%
29. Opel 134 22,13%
30. Volkswagen 140 22,97%
31. Mini 108 23,42%
32. Mitsubishi 115 24,15%
33. BMW 171 24,15%
34. Subaru 93 24,53%
35. Jaguar 176 24,59%
36. Seat 137 27,60%
37. Audi 195 32,54%

Karty miešajú kilometre

Aby boli štatistiky ešte objektívnejšie, Warranty Direct zostavilo aj rebríček spoľahlivosti motorov vzhľadom na najazdené kilometre. Je to logické, autá v s väčším nájazdom by boli hendikepované voči tým, ktoré jazdia menej. Takže väčší počet kilometrov dokáže pozíciu v tabuľke vylepšiť. A naopak, ak je pravdepodobnosť poruchy motora vysoká aj pri autách s malým nájazdom, značka padá dole. Takže zmenu máme hneď na čele. Prvý je Land Rover, ktorý ma priemerne najazdených až 113 000 km a vek až 5,05 roka. To je postup rovno o osem priečok.

Vzhľadom na najazdené kilometre sú vraj najspoľahlivejšie
motory Land Roveru.
Vzhľadom na najazdené kilometre sú vraj najspoľahlivejšie motory Land Roveru.
Autor: Range Rover

Druhý je však opäť Chrysler a tretie Volvo. Pôvodne prvý Renault padol na štvrtú priečku a tretí SsangYong na šiestu. Zásadne sa však nič nemení. V prvej dvadsiatke nachádzame zase najmä japonské značky, ale aj Citroen či dokonca Fiat a Alfa Romeo, ktoré si mierne polepšili. Koncern VW to však nezachránilo. Len Volkswagen si vymenil poradie so Škodou a Audi so Seatom. Tak či tak sú všetky koncernové značky na chvoste. Veľké prekvapenie to však nie je. Možno máte ešte v pamäti podobnú štatistiku holandskej poisťovne Autotrust, ktorá z dôvodu vysokej poruchovosti motorov zrušila rozšírené poistenie vozidiel s motormi TSI a TDI.

oruchovosť motorov vzhľadom na najazdené km

Poradie Značka Index poruchovosti motora Priemerný počet najazdených km Poruchovosť k najazdeným km Priemerný vek auta
1. Land Rover 13,55% 113 214 9,0 % 5,05
2. Chrysler 10,69% 77 866 10,3 % 4,5
3. Volvo 12,68% 91 010 10,4 % 5
4. Renault 10,53% 73 043 10,80% 5,05
5. Lexus 12,43% 79 328 11,70% 4,88
6. SsangYong 12,24% 77 800 11,80% 5,19
7. Mercedes-Benz 14,29% 79 131 13,50% 4,77
8. Hyundai 15,69% 85 427 13,70% 6,13
9. Nissan 14,04% 73 416 14,30% 4,86
10. Toyota 14,38% 74 814 14,40% 5,08
11. Mazda 15,53% 74 949 15,50% 4,88
12. Chevrolet 12,28% 58 643 15,70% 4,7
13. Honda 16,85% 78 851 16,00% 5,2
14. Jeep 16,85% 77 595 16,20% 5,11
15.-16. Bentley 12,37% 56 165 16,50% 5,55
15.-16. Citroen 16,37% 74 288 16,50% 4,93
17. Alfa Romeo 17,65% 77 448 17,00% 4,5
18. Fiat 14,68% 62 958 17,40% 4,88
19.-20. Saab 21,08% 85 810 18,40% 4,79
19.-20. Ford 19,95% 81 160 18,40% 4,89
21.-22. Peugeot 18,86% 74 931 18,80% 5,08
21.-22. Suzuki 14,98% 59 345 18,80% 4,85
23. Volkswagen 22,97% 87 304 19,70% 4,88
24. Porsche 15,64% 58 837 19,90% 5,06
25. Škoda 20,76% 77 083 20,10% 4,66
26. BMW 24,47% 90 438 20,20% 5,03
27. Opel 22,13% 81 058 20,40% 4,96
28. Kia 21,97% 79 770 20,60% 5,54
29. Subaru 24,53% 86 336 21,20% 5,04
30. Mitsubishi 24,15% 80 622 22,40% 5,1
31. Jaguar 24,59% 77 546 23,70% 4,89
32. Samart 17,65% 54 501 24,20% 4,58
33. Audi 32,54% 92 576 26,30% 4,88
34. Seat 27,60% 78 166 26,40% 4,75
35. Mini 23,42% 62 045 28,20% 5,03
36. MG 18,80% 45 896 29,60% 3,8
37. Rover 21,31% 48 510 32,90% 4,16
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Nissan - motor HCCI s homogénnym spaľovaním

Nissan HCCI: Revolučný motor sa blíži. Je to diesel na benzín!

29.09.2016 12:00

Motor s homogénnym spaľovaním je oddávna snom konštruktérov. Riadenie jeho činnosti je však natoľko zložité, že si vyžiada ešte roky vývoja. Nissan však tvrdí, že pokročil.

VW - motor TDI oprava

Dieselgate: Volkswagen opravil zatiaľ len 10 % postihnutých áut

27.09.2016 12:00

Kauza odhalenia manipulácie s emisiami naftových motorov koncernu VW má presne rok. Týka sa celkom 11 miliónov vozidiel. Do servisov sa však dostavilo zatiaľ len okolo 500 000.

KBA - emisie NOx

T&E: Nové TDI sú najčistejšie na svete. Ostatní klamú oveľa viac!

23.09.2016 12:00

Aféra Dieselgate urobí v pokladni Volkswagenu poriadny prievan. Paradoxom ale je, že dnes vyrába najčistejšie naftové motory. Normu NOx prekračujú v reálnej premávke len dvojnásobne. Také Suzuki, alebo Fiat až šestnásťkrát.

Tusk

Tusk: EÚ podporí Ukrajinu v konflikte s Ruskom

30.09.2016 09:53

Prezident Európskej rady ubezpečil ukrajinského prezidenta Petra Porošenka počas návštevy Kyjeva, že EÚ podporí Ukrajinu pri jej spore s Ruskom.

Euro, peniaze

Štát bude mať k dispozícii stovky miliónov navyše

30.09.2016 09:50

Verejná správa bude mať v tomto roku k dispozícii o stovky miliónov eur viac, ako počítala v rozpočte.

Nový rok, oslavy

V Bratislave zakážu používanie pyrotechniky

30.09.2016 09:28

Bratislavský magistrát na území Bratislavy od 1. novembra zakazuje celoročné používanie pyrotechniky, profesionálnych ohňostrojov sa to však netýka.

Grécko, turistika, pláž

Po rokoch poklesu príde obrat. Gréci očakávajú vysoký rast

30.09.2016 09:00

Grécka ekonomika by budúci rok po siedmich rokoch poklesu mala výrazne oživiť. Vláda ráta s rastom ekonomiky 2,7 percenta.