Dieselgate: Oprava Passatov sa odkladá. Po úprave 'žerú' viac

Zdalo sa, že aspoň v Európe má koncern Volkswagen megakauzu Dieselgate pod kontrolou. Zverejnil podrobnosti o oprave motorov a dostal požehnanie od regulačných orgánov. Tiež zverejnil plán opráv a aj odštartoval prvú fázu zvolávacích akcií. S druhou, kde zapadá aj populárny Passat TDI, je ale problém. Po zmene softvéru viac žerie.

04.04.2016 19:30
VW - motor TDI oprava Foto:
Podľa Automotive News bude síce viesť softvérová úprava motorov 2,0 TDI k zníženiu produkcie karcinogénnych oxidov dusíka, no zároveň to môže znamenať, že po zásahu si dotknuté autá vypýtajú viac paliva. To by zas znamenalo aj vyššie CO2.
debata (5)
Zdá sa, že všetko nebude také jednoduché, ako si koncern Volkswagen predstavoval. V Nemecku má síce schválený spôsob opravy dieselových áut, ktoré z dôvodu podvodného softvéru kamuflovali skutočné množstvo produkcie NOx vo výfukových plynoch, ale plánovaný postup zvolávacích akcií sa odkladá. Tvrdí to server Automotove News Europe. Po prvej vlne, keď sa do servisov už dostali pikapy Amarok s motorom 2,0 TDI, mali prísť na rad aj dieselové Passaty 2,0 TDI. Táto „zvolávačka“ je pritom podstatne rozsiahlejšia, v Nemecku sa totiž týka približne 16 000 áut.

Podľa Volkswagenu mala pri týchto autách stačiť na úpravu emisií len zmena softvéru. Teraz to ale vyzerá, že všetko bude inak. Emisie sú vraj v poriadku, ale dotknuté Passaty majú po oprave vyššiu spotrebu. Automotive News tvrdí, že hovorca Volkswagenu to síce priamo nepotvrdil, ale uviedol, že sa pri týchto motoroch musí zaistiť rovnaká účinnosť a produkcia CO2 ako pred zásahom. A tieto oblasti vraj stále preveruje nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA. Stať sa tak ale malo už do konca marca. Informácie o vyššej spotrebe označil len za špekulácie.

Volkswagen tiež uviedol, že v druhej fáze sa do servisov dostaví v Nemecku okrem Passatov aj 90 000 vozidiel Audi A4/A5 a Škoda Superb 2,0 TDI. V Nemecku zasiahne zvolávacia akcia až 2,5 milióna áut. Po motoroch 2,0 TDI prídu na rad aj motory 1,6 TDI, ktoré si vyžiadajú aj zmeny v hardvéri, najmä v sacom potrubí, kde automobilka inštaluje nový usmerňovač vzduchu. To má zabrať približne jednu normohodinu servisných prác. V poslednej fáze sa dostavia do servisov vozidlá s málo rozšíreným dieselovým 3-valcom 1,2 TDI, kde bude vraj opäť stačiť len softvérový zásah.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #dieselgate
Články podľa značiek