Briti testovali 37 áut v premávke. Všetky prekročili limity NOx

Prekračovanie emisných limitov oxidov dusíka nie je zďaleka len problémom Volkswagenu. Ten síce ako jediný použil klamlivý softvér, ale ako ukazujú testy áut ďalších výrobcov v Británii, normy nespĺňa ani jediný.

26.04.2016 12:00
Emisie Foto:
Celkovo preverilo britské ministerstvo dopravy 37 áut od viac ako dvadsiatich výrobcov. Výsledky sú smutné. Najlepšie autá prekročili limit NOx „len“ trojnásobne.
debata (3)

Britské ministerstvo dopravy testovalo v reálnej premávke autá od viac ako dvadsiatich výrobcov. Pri osemnástich starších vozidlách sa zisťovalo, či vyhovujú emisnej norme Euro 5. Devätnásť novších malo splniť prísnejšiu emisnú normu Euro 6. Výsledok je šokujúci. Zákonný limit pre emisie oxidov dusíka prekročilo všetkých 37 áut. Ani jedno sa do normy nezmestilo. Iba Volkswagen mal však podľa zistení inštalovaný softvér na obchádzanie emisií, ktorý stojí za najväčším škandálom v histórii značky.

Najväčším hriešnikom testov sa stal medzi... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 - 2014 Najväčším hriešnikom testov sa stal medzi novými autami dieselový Peugeot 3008. Limit na oxidy dusíka podľa Euro 6 prekročil v reálnej prevádzke 14-násobne.

Testy však poukázali na nesúlad aj u iných výrobcov. „Je možné vidieť, že všetky výsledky sú podstatne vyššie, než povoľuje limit, pričom tie najlepšie ho prekračujú približne trojnásobne a najhoršie desaťnásobne,“ píše sa v správe ministerstva k autám Euro 5. Minister dopravy Robert Goodwil však upozornil, že automobilky sa nedopustili ničoho nelegálneho. Výrobcovia totiž musia v súčasnosti dodržovať prahové hodnoty iba pri laboratórnych testoch. Testovanie emisií v reálnych podmienkach príde na rad až na budúci rok.

Medzi autami, ktoré mali splniť emisnú normu... Foto: Opel
Opel Insignia - 2009 Medzi autami, ktoré mali splniť emisnú normu Euro 5 bol najhorší Opel Insignia. Limity NOx prekročil viac ako desaťkrát.

Najhorší výsledok zo starších áut v cestných testoch mal Vauxhall Insignia, teda Opel Insignia od General Motorsu. Limit prekročil viac ako desaťkrát. Medzi novšími autami dopadol najhoršie Peugeot 3008. Namerané emisie boli štrnásťnásobne nad povoleným limitom pre laboratórne testy. Zariadenie na falšovanie emisných testov mal však jedine nemecký Volkswagen. Inštaloval ho do približne 11 miliónov áut vrátane 1,2 milióna, ktoré sú registrované vo Veľkej Británii.

K podobným výsledkom, ako britské ministerstvo dospel pri testovaní naftových áut aj nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA. Aj podľa neho podvádzal v testoch jedine Volkswagen, napriek tomu, že nezrovnalosti boli zistené aj pri vozidlách iných značiek. Kompletná správa KBA má byť pritom zverejnená ešte do konca apríla, teda o pár dní.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #emisie #kauza emisie #NOx #dieselgate
Články podľa značiek