KBA: Nemci testovali emisie v premávke. Problémy má 22 áut

Nemecký úrad pre motorové vozidlá uskutočnil meranie emisií NOx v reálnej premávke. Po testoch označil 22 problémových áut a zďaleka nejde len o Volkswageny, ktoré klamú cielene. Do servisov teraz zvolá dobrovoľne dotknuté vozidlá napríklad aj Opel, Audi, Porsche či Mercedes-Benz.

29.04.2016 12:00
KBA - emisie NOx Foto:
Nemecký úrad pre motorové vozidlá zistil, že v mnohých naftových autách dôjde k odpájaniu zariadení na redukciu emisií pri určitých teplotách. Fungujú len vtedy, keď je teplota podobná požadovaným podmienkam počas laboratórnych testov.
debata (1)

Len nedávno sme vám priniesli výsledky testov emisií Britského ministerstva dopravy. To meralo produkciu NOx pri dvadsiatich autách rôznych značiek v reálnej premávke. Všetky prekročili stanovené limity, no zároveň ministerstvo konštatovalo, že jedine Volkswagen klamal zámerne. Ostatní výrobcovia plnili normy aspoň v laboratóriu, a to podľa zákonných požiadaviek. Čakalo sa však aj na výsledky testov Nemeckého úradu pre motorové vozidlá KBA, ktoré uskutočnilo podobné meranie vozidiel v premávke. Dospelo k podobnému záveru.

Podľa správy, ktorú predniesol nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt, dieselové autá opäť prekročili v premávke stanovené limity. Za hriešnika však označil opäť iba Volkswagen, ktorý vybavil svoje vozidlá celkom zámerne zariadením na falšovanie emisií. Len pri tom však neostalo. Označil tiež 22 problémových modelov, ktoré v závislosti od teploty redukujú či celkom vypínajú systémy na znižovanie škodlivých emisií, najmä NOx. Fungujú teda zväčša len pri teplotách, ktoré sú obdobné podmienkam testov v laboratóriách.

Napriek nesúladu s normami bol za jediného... Foto: KBA
KBA - emisie NOx Napriek nesúladu s normami bol za jediného podvodníka označený Volkswagen, ktorý podvádzal zámerne.

A zďaleka nehovoríme len o Volkswagenoch, ale aj o vozidlách Opel, Alfa Romeo, Fiat, Chevrolet, Dacia, Hyundai, Renault, Mercedes-Benz či Suzuki. Napríklad Ople vypínajú redukciu emisií pri 17 stupňoch Celzia a Mercedesy-Benz pri 10 stupňoch Celzia. Nejde síce o nič nezákonné, pretože v laboratóriách autá normy splňujú, no i tak KBA automobilky vyzvala, aby uskutočnili dobrovoľné zvolávacie akcie. Mercedes-Benz, Porsche, Opel a Volkswagen na požiadavku už pristúpili. Iné reagujú negatívne s tvrdením, že zákonné normy splňujú. Suzuki sa zas bráni, že dieselové motory mu dodal Fiat.

Zdá sa teda, že kauza Dieselgate len otvorila Pandorinu skrinku, z ktorej sa vynárajú ďalší hriešnici, i keď nepodvádzali tak okato ako Volkswagen. V Nemecku sa teraz do servisov dostaví celkom 630 000 áut. Pôjde o 22 000 Audi Q5, 29 000 Audi A6, 15 000 Audi A8, 58 000 Opelov Zafira, 31 000 Opelov Insignia, 1 000 Opelov Cascada, 211 000 Mercedesov-Benz tried A a B, 36 000 Mercedesov triedy V, 32 000 Porsche Macan, 70 000 VW Amarok a 124 000 VW Crafter. Pribudnúť však môžu ďalšie státisíce. Napríklad Audi zvolá aj autá mimo Nemecka a pridať sa môžu ďalší.

Zoznam áut, pri ktorých bol zistený nesúlad

Značka Model
Alfa Romeo Giulietta 2,0
Audi A6 V6 3,0
Chevrolet Cruze 2,0  
Dacia Sandero 1,5
Fiat Ducato 3,0
Ford C-Max 1,5, C-Max 2,0
Hyundai ix35 2,0, i20 1,1
Jaguar XE 2,0
Jeep Cherokee 2,0
Land Rover Range Rover 3,0
Mercedes-Benz V250 Bluetec 2,0
Nissan Navara 2,5
Opel Insignia 2,0, Zafira 1,6
Porsche Macan 3,0 V6
Renault Kadjar 1,5, Kadjar 1,6
Suzuki Vitara 1,6
Volkswagen Amarok 2,0, Crafter 2,0

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #emisie #dieselgate #KBA
Články podľa značiek