GM zvoláva milióny áut. Štrajkujú airbagy. Ale nie Takata

Americký General Motors musí povolať do servisov 3,64 miliónov vozidiel. Od malého Chevroletu Spark až po Cadillac Excalade. Airbagy dotknutých áut sa nemusia nafúknuť.

14.09.2016 12:00
GM - zvolávanie airbagov Foto:
Za nefunkčnosťou airbagov stojí chybný softvér diagnostického modulu zrážky.
debata

Len nedávno otriasla automobilovým svetom aféra nebezpečných airbagov japonskej spoločnosti Takata. Vyžiadala si najväčšiu zvolávaciu akciu v histórií. Do servisov muselo a stále ešte musí ísť okolo 60 miliónov áut, ktorým pri havárii hrozí, že po aktivácii airbagov sa do interiéru vymrštia nebezpečné kovové čiastočky. A teraz tu máme ďalšiu „vankúšovú zvolávačku“.

Postaral sa o ňu americký General Motors. Tentoraz ale nie je na vine Takata, ale chybný diagnostický modul, ktorý má dať airbagom a tiež predpínačom bezpečnostných pásov v prípade havárie povel k aktivácii. Americký koncern zistil, že tento modul môže za určitých okolností spustiť vlastnú diagnostiku. Počas tohto procesu ale nie je schopný vyhodnocovať prípadný náraz, takže neodpáli airbagy ani napínače.

Problém sa týka približne 3,64 milióna áut veľmi odlišných kategórií. V zozname nájdeme Chevrolet Spark, Corvette, Trax, Buick LaCrosse a Encore a trucky Chevrolet Silverado, Sierra, Tahoe, Suburban, GMC Yukon ale aj Cadillac Escalade. Pri všetkých dotknutých vozidlách bude musieť koncern nahrať nový softvér alebo vymeniť celú riadiacu jednotku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #GM #General Motors
Články podľa značiek