Volvo obrátilo XC60 na strechu. Testy boli drsné

Nové švédske SUV má naplánovanú veľkú kariéru. A tak ako všetky Volvá musí aj ono potvrdiť povesť špičkovej bezpečnosti. V Göteborgu na testoch naozaj nešetrili. Volvo XC60 podstúpilo drsné skúšky odolnosti. Pozrite si videá.

Volvo XC60 - 2017
Ešte pred spustením predaja ukazuje volvo náročné skúšky tuhosti karosérie. Nové XC60 sa nevyhlo ani niekoľkonásobnému pretočeniu na strechu. Všetko bez zranenia posádky.
Autor:

Volvo predstavilo nové SUV XC60 na autosalóne v Ženeve. Ide o jeho vôbec najdôležitejší model. Tvorí totiž až 30 % globálnych predajov švédskej značky. Zaváhanie novej generácie je jednoducho vylúčené. Zákazníci majú dostať to, na čo sú zvyknutí. A zvlášť veľkú „porciu“ bezpečnosti, ktorá sa s Volvom spája viac ako pri iných značkách. Novinka je preto vybavená najnovšími asistenčnými systémami. Niektoré z nich majú v XC60 dokonca premiéru.

Napríklad autonómne brzdy City Safety, rozšírené o asistent riadenia Oncoming Lane Mitigation, ktorý dokáže zasiahnuť v prípade hroziacej čelnej kolízie tým, že upraví smer. Podobné zásahy do riadenia využije monitoring slepého uhla (BLIS) v prípade nevhodného preraďovania sa do vedľajšieho prúdu obsadeného iným vozidlom. Za príplatok možno bezpečnostný arzenál rozšíriť o systém poloautomatického riadenia Pilot Assist, ktoré prevezme riadenie na dobre značených cestách do rýchlosti až 130 km/h a tiež v nudných v kolónach.

Volvo XC60 absolvovalo aj testy čelného nárazu rýchlosťou
56 km/h a rýchlosťou 64 km/h pri čelnom náraze s 25 % prekrytím.
Volvo XC60 absolvovalo aj testy čelného nárazu rýchlosťou 56 km/h a rýchlosťou 64 km/h pri čelnom náraze s 25 % prekrytím.
Autor: Volvo

Čítajte viac

Lenže sama elektronika nestačí. Podstatná je aj pasívna bezpečnosť, teda schopnosť auta absorbovať kinetickú energiu nárazu a posádku udržať v bezpečí kabíny. Volvo to dobre vie, a preto išlo pri svojich interných crashtestoch nad rámec požadovaných testov. Dokumentuje to sériou fotografií a videami. Tuhosť karosérie preverovalo napríklad prevrátením vozidla pri rýchlosti 50 km/h. Ako vidieť, napriek niekoľkonásobnému otočeniu na strechu ostal priestor posádky neporušený a nedošlo ani k dotyku hláv vodiča a spolujazdca s pevnými časťami karosérie, ani k vzájomnému kontaktu.

Podobne úspešne dopadli testy čelného nárazu rýchlosťou 56 km/h a rýchlosťou 64 km/h pri čelnom náraze s 25 % prekrytím. Kabína ostala vždy neporušená, aj keď sa prekážka „zahryzla“ hlboko do prednej časti. Je isté, že Volvo mieri s novým modelom k najvyššiemu, 5-hviezdičkovému, hodnoteniu v európskych crashtestoch Euro NCAP aj k zisku titulu TOP Safety Pick+ v amerických bezpečnostných skúškach tamojšej organizácie IIHS. To by bola dobrá reklama ešte pred spustením predaja, ktorý je naplánovaný na leto tohto roku.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
Nadácia Aigyptos

Nadácia Aigyptos

27.03.2017 23:12

Nadácia Aigyptos podporuje rozvoj slovenskej egyptológie. Je platformou pre odborníkov i laikov, ktorí sa zaujímajú o históriu a kultúru starovekého Egypta.

Asociácia polio v SR - RŠO SZTP

27.03.2017 22:58

Sme republiková špecifická organizácia Slovenského zväzu telesne postihnutých združujúca ľudí, ktorí v ranom detstve prekonali detskú obrnu (poliomyelitídu).

Thomas de Maiziere

De Maiziere pohrozil krajinám, ktoré nechcú odmietnutých migrantov

27.03.2017 22:42

Nemecký minister vnútra Thomas de Maiziere požaduje vyvodenie dôsledkov pre krajiny, ktoré nechcú prijať odmietnutých migrantov.

Kiska, Izrael, lekár, operácia, Haifa

Kiska na návšteve Izraela: Zdieľanie skúseností je cestou k úspechu

27.03.2017 22:21

Unikátna univerzita musí mať špičkových študentov a profesorov, musí slúžiť štátu, spoločnosti a meniť ju. Uviedol Kiska na pôde technickej univerzity Technion v Haife.