Aj VW chce zverejniť skutočnú spotrebu. Podobne ako PSA

Koncern Volkswagen chce po afére Dieselgate späť dôveru svojich zákazníkov. Aj preto plánuje uskutočniť podobný krok ako francúzsky koncern PSA. Zverejní, akú spotrebu majú jeho autá v reálnej premávke.

VW - meranie spotreby
Volkswagen bude spotrebu svojich áut merať v reálnej premávke pomocou testovacieho zariadenia. Výsledky by mohli byť k dispozícii začiatkom budúceho roka.
Autor:

Koncern PSA združujúci značky Citroën, Peugeot a DS si získal sympatie za neobyčajný krok, keď začal vlani postupne merať a zároveň zverejňovať reálnu spotrebu jeho modelov. Išlo o reakciu na emisnú aféru konkurenčného Volkswagenu a zároveň na skutočnosť, že nožnice medzi laboratórnou a skutočnou spotrebou paliva sa v posledných rokoch otvorili tak, že papierové údaje nemajú nič spoločného so skúsenosťami majiteľov áut.

Čítajte viac

V súčasnosti už PSA spustilo stránky, na ktorých sa je možné jednoduchým spôsobom dopátrať k tomu, koľko paliva na 100 km spotrebujú jeho modely. K dispozícii sú údaje až k tisícu rôznych variantov. Tento krok zaujal aj koncern Volkswagen, ktorý síce skončil vlaňajší rok v čiernych číslach a dokonca dosiahol na post najväčšieho automobilového producenta planéty, keď predbehol japonskú Toyotu, ale kauza Dieselgate i tak otriasla dôverou jeho zákazníkov. Najmä v USA.

Preto plánuje zopakovať krok Francúzov. Povedal to sám šéf koncernu Matthias Müller počas výročnej konferencie. „Volkswagen je na dobrej ceste k opätovnému získaniu dôvery zákazníkov a verejnosti. Momentálne uvažujeme o tom, čo urobil koncern PSA a predpokladám, že čosi podobného urobíme v blízkej budúcnosti aj my.“ Týkať sa to má nielen samotnej značky Volkswagen, ale aj modelov sesterských značiek Škoda, Seat, Audi či Porsche.

Müller je presvedčený, že takýto krok je potrebný aj v čase, keď sa do reality chystá nový merací cyklus spotreby WLTP (World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure), ktorý bude mať s realitou spoločného viac ako súčasný cyklus NEDC (New European Driving Cycle), vedúci spolu s „legálnou manipuláciou“ laboratórnej spotreby k enormným odchýlkam. Aj nová norma má totiž svoje muchy. Nie sú v nej zahrnuté napríklad stúpania a akcelerácia z 0 na 100 km/h prebieha až 15 sekúnd.

A kedy sa dočkáme údajov o spotrebe Volkswagenov a sesterských značiek? To zatiaľ Matthias Müller neprezradil. Ak však vychádzame z príkladu koncernu PSA, ktorý odštartoval testovací proces vlani v marci a kompletné výsledky zverejnil presne o rok, tak by sme mohli s údajmi Volkswagenu počítať začiatkom budúceho roka.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

parlament, fico,

Fico: Rozšírenie návrhu o ďalšie amnestie je na poslancoch

25.03.2017 13:54

Postoj predsedu vlády Roberta Fica sa k zrušeniu Mečiarových amnestií od roku 1998 nemenil.

fico, summit, rím

Fico: Iný priestor ako EÚ pre SR neexistuje

25.03.2017 13:02

Pre Slovensko neexistuje iný životný priestor, ako je Európska únia a klame každý, kto tvrdí, že SR by dokázalo prežiť ako nejaký neutrálny štát.

židia, muzeum, kultúra, vlak,

Prežila peklo, aby mohla mladým rozprávať o nacistických zverstvách

25.03.2017 11:45

O osude slovenských Židov už bolo rozhodnuté, no rodinka Friedmannovcov z Humenného ešte netušila, aký tragický to bude mať dosah.

František Gaulieder

Zomrel bývalý poslanec František Gaulieder, zrazil ho vlak

25.03.2017 11:03, aktualizované: 14:10

Františka Gauliedera zrazil nadránom z piatka na sobotu vlak, udalosť sa stala pred Trnovcom nad Váhom (okres Šaľa). Polícia pracuje aj s verziou samovraždy.