Aj VW chce zverejniť skutočnú spotrebu. Podobne ako PSA

Koncern Volkswagen chce po afére Dieselgate späť dôveru svojich zákazníkov. Aj preto plánuje uskutočniť podobný krok ako francúzsky koncern PSA. Zverejní, akú spotrebu majú jeho autá v reálnej premávke.

16.03.2017 19:00
VW - meranie spotreby Foto:
Volkswagen bude spotrebu svojich áut merať v reálnej premávke pomocou testovacieho zariadenia. Výsledky by mohli byť k dispozícii začiatkom budúceho roka.
debata (2)

Koncern PSA združujúci značky Citroën, Peugeot a DS si získal sympatie za neobyčajný krok, keď začal vlani postupne merať a zároveň zverejňovať reálnu spotrebu jeho modelov. Išlo o reakciu na emisnú aféru konkurenčného Volkswagenu a zároveň na skutočnosť, že nožnice medzi laboratórnou a skutočnou spotrebou paliva sa v posledných rokoch otvorili tak, že papierové údaje nemajú nič spoločného so skúsenosťami majiteľov áut.

V súčasnosti už PSA spustilo stránky, na ktorých sa je možné jednoduchým spôsobom dopátrať k tomu, koľko paliva na 100 km spotrebujú jeho modely. K dispozícii sú údaje až k tisícu rôznych variantov. Tento krok zaujal aj koncern Volkswagen, ktorý síce skončil vlaňajší rok v čiernych číslach a dokonca dosiahol na post najväčšieho automobilového producenta planéty, keď predbehol japonskú Toyotu, ale kauza Dieselgate i tak otriasla dôverou jeho zákazníkov. Najmä v USA.

Preto plánuje zopakovať krok Francúzov. Povedal to sám šéf koncernu Matthias Müller počas výročnej konferencie. „Volkswagen je na dobrej ceste k opätovnému získaniu dôvery zákazníkov a verejnosti. Momentálne uvažujeme o tom, čo urobil koncern PSA a predpokladám, že čosi podobného urobíme v blízkej budúcnosti aj my.“ Týkať sa to má nielen samotnej značky Volkswagen, ale aj modelov sesterských značiek Škoda, Seat, Audi či Porsche.

Müller je presvedčený, že takýto krok je potrebný aj v čase, keď sa do reality chystá nový merací cyklus spotreby WLTP (World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure), ktorý bude mať s realitou spoločného viac ako súčasný cyklus NEDC (New European Driving Cycle), vedúci spolu s „legálnou manipuláciou“ laboratórnej spotreby k enormným odchýlkam. Aj nová norma má totiž svoje muchy. Nie sú v nej zahrnuté napríklad stúpania a akcelerácia z 0 na 100 km/h prebieha až 15 sekúnd.

A kedy sa dočkáme údajov o spotrebe Volkswagenov a sesterských značiek? To zatiaľ Matthias Müller neprezradil. Ak však vychádzame z príkladu koncernu PSA, ktorý odštartoval testovací proces vlani v marci a kompletné výsledky zverejnil presne o rok, tak by sme mohli s údajmi Volkswagenu počítať začiatkom budúceho roka.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #spotreba áut #dieselgate
Články podľa značiek