Consumer Reports: Toto je 5 najhorších áut roka 2018

Americká spotrebiteľská organizácia vydáva každý rok zoznam najhoršie hodnotených áut. Ide síce o štatistiku spoza Atlantiku, ale päť hriešnikov zo siedmich, ktorí skončili na chvoste rebríčka, poznáme dobre aj v Európe. Nájdeme tu produkty z USA, Európy aj Japonska.

02.03.2018 12:00
debata (1)
Rebríček spotrebiteľskej organizácie vychádza z... Foto: Consumer Reports
Consumer Reports Rebríček spotrebiteľskej organizácie vychádza z testov jazdných vlastností, predpokladanej spoľahlivosti, spokojnosti majiteľov a skóre v bezpečnosti.

Ktoré autá stoja za to, aby ste si ich kúpili a ktoré nie? Tak na túto otázku ponúka každý rok odpoveď americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports. Nejde v žiadnom prípade o subjektívne hodnotenie. Experti totiž posudzujú nové autá na základe štyroch kritérií – jazdných vlastností, predpokladanej spoľahlivosti, spokojnosti už existujúcich majiteľov a bezpečnostných parametrov.

Jazdné vlastnosti a komfort posudzuje Consumer Reports na základe výsledkov viac ako 50 parametrov sledovaných na testovacej dráhe, ktorá sa rozkladá na ploche 1,3 štvorcového kilometra. Ďalšie body sú pridelené na základe každodenného „spotrebiteľského“ využívania expertmi organizácie. Predpovedaná spoľahlivosť zas vychádza z prieskumu servisných problémov na viac ako pol milióna sledovaných vozidiel. A to buď aktuálnej, alebo predošlej generácie.

Spokojnosť majiteľov je výsledkom prieskumu medzi vlastníkmi daných modelov áut. Kladie im otázku, či by v prípade opätovného výberu auta urobili tú istú voľbu, teda či by si znova kúpili ten istý model. Consumer Reports jednoducho vychádza z predpokladu, že s dobrým autom bude jeho majiteľ spokojný. Hodnotenie bezpečnosti je zas odrazom výsledkov amerických crashtestov IIHS, vyhýbacích manévrov na testovacej trati, poisťovacích štatistík, ale aj bezpečnostného vybavenia.

Výsledkom takéhoto mixu je nielen zoznam najlepších áut, ale aj najväčších prepadákov, ktorým sa organizácia radí vyhnúť. Tento rok ich bolo celkom sedem. A práve tým sa pozrieme teraz na zúbok. Dobré je, že napriek americkému pôvodu rebríčka poznáme päť spomenutých hriešnikov aj v Európe. Hanba neminula nielen americké, ale ani európske a jednu japonskú prémiovú značku. Najviac zástupcov majú však predsa len Američania.

Jeep Compass – najhoršie malé SUV

Jeep Compass" Foto: Jeep
Jeep Compass Jeep Compass"

Podľa Consumer Reports je síce trieda SUV veľmi módna, ale Jeep Compas vám kúpiť rozhodne neradí. Zvlášť na pozore sa treba mať pred exemplármi, ktoré boli vyrobené v Indii a distribuované na svetové trhy.

Jeep Wrangler – najhoršie stredné SUV

Jeep Wrangler Foto: Jeep
Jeep Wrangler Willys Wheele Jeep Wrangler

Napriek enormným schopnostiam v teréne americká off-roadová klasika expertov Consumer Reports nepresvedčila. Kritizovaný je vnútorný priestor, jeho usporiadanie, jazdné vlastnosti na asfalte aj bezpečnosť. Zlepšiť situáciu by mohla nová generácia, ktorá sa predstavila vlani na utosalóne v Los Angeles.

Cadillac Escalade – najhoršie veľké SUV

Cadillac Escalade 2014 Foto: Cadillac
Cadillac-Escalade 2015 Cadillac Escalade 2014

Sen americký hiphoperov skončil vo svojej triede na úplnom dne. Paradoxne výčitky mieria najmä ku komfortu, ktorý vraj nie je na takej úrovni ako konkurencia a navyše experti kritizujú veľmi stiesnené pomery v treťom rade sedadiel. Body stratil aj za nízku spoľahlivosť.

Lexus IS300 – najhorší prémiový kompakt

Lexus IS Foto: Lexus
Lexus IS Lexus IS

Consumer Reports netvrdí, že tento prémiový japonský sedan je zlý. Jeho problémom je, že nie je taký efektívny, moderný a dynamický ako jeho konkurenti. Napríklad ako BMW radu 3, Audi A4, Mercedes-Benz triedy C či Jaguar XE.

Fiat 500L – najhoršie kompaktné auto

Fiat 500L Beats Foto: Fiat
Fiat 500L Beats Fiat 500L Beats

„Veľká „päťstovka“ má viacero problémov. Nejde pritom len o zlú ergonómiu, nepohodlné sedadlá, podvozok, ktorý neprináša komfort ani kvalitné jazdné vlastnosti. Taliansky rodinný kompakt hraničiaci s triedou MPV totiž sklamal v nárazových testoch IIHS a to v čelnom náraze s malým 25-percentným prekrytím. A to Consumer Reports neodpúšťa.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Consumer Reports
Články podľa značiek