Euro NCAP: Mazda CX-30 prekonala rekord. Dospelých ochráni na 99 %

Vysokou ochranou posádky v prípade havárií sa zväčša chvália prémiové značky. V európskych crashtestoch však zažiarila Mazda CX-30, ktorá dosiahla najvyššie skóre ochrany dospelých v histórii.

15.11.2019 16:00
Mazda CX-30 crashtest Foto:
Mazda CX-30 - 5 hviezd
debata

V najnovšom kole nárazových testov konzorcia Euro NCAP podstúpili merania štyri modely, a to Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB, Ford Explorer a Opel Corsa. Všetku pozornosť na seba však strhlo japonské kompaktné SUV. Prekonalo totiž rekord meraní, keď v ochrane dospelej posádky zaznamenalo skóre 99 percent. Mierne ohrozené sú len vodičove a spolujazdcove predkolenia pri náraze do deformovateľnej bariéry.

Mercedes-Benz GLB - 5 hviezd Foto: Euro NCAP
Mercedes-Benz GLB crashtest Mercedes-Benz GLB - 5 hviezd

Výborné skóre zaznamenala Mazda aj v ostatných disciplínach. Za ochranu detí si pripísala skóre 86 %, za ochranu chodcov a cyklistov 80 % a asistenčné systémy získali skóre 77 %, pričom nedostatky kontrolóri zaznamenali pri systéme udržovania v jazdnom pruhu. Mazda CX-30 si preto zaslúžene pripísala na konto plný počet piatich hviezd.

Ford Explorer - 5 hviezd Foto: Euro NCAP
Ford Explorer crashtest Ford Explorer - 5 hviezd

Maximálnym počtom hviezd sa môžu pochváliť aj ďalšie dve SUV, ktoré sa tohto kola crashtestov zúčastnili. Mercedes-Benz dosiahol veľmi vyrovnané čiastkové výsledky. Za ochranu dospelých získal 92 %, za ochranu detských pasažierov 88 %, chodcov a cyklistov pri kolízii chráni na 78 % a asistenčné bezpečnostné systémy fungujú na 74 %. Dospelí majú pri čelnom náraze ohrozený hrudník a podobne ako pri Mazde zistili kontrolóri nedostatky vo fungovaní asistenta pre udržovanie v jazdnom pruhu.

Opel Corsa - 4 hviezdy Foto: Euro NCAP
Opel Corsa crashtest Opel Corsa - 4 hviezdy

Do tretice získal päťhviezdičkové hodnotenie aj Ford Explorer. Hocil dospelých chráni na 87 %, pri čelnom náraze môže dôjsť k zraneniu viacerých častí tela u vodiča aj spolujazdca. Ford Explorer je z troch testovaných SUV najnebezpečnejší pre chodcov a cyklistov, čo vyplýva z mohutnej prednej kapoty. V tejto kategórii preto získal iba 61 %.

Posledným testovaným vozidlom bola nová generácia Opelu Corsa. Tá získala len štyri hviezdy, čo sa dalo čakať, keďže rovnaké hodnotenie dosiahol aj Peugeot 208, s ktorým delí o koncernovú techniku. Najväčším nedostatkom v prípade ochrany dospelých bola nedostatočná prevencia pred hyperextenziou krku pri náraze.

Hodnotenie nárazových testov Euro NCAP

Model Ochrana dospelých Ochrana detí Ochrana chodcov a cyklistov Asistenčné systémy Počet hviezd
Mazda CX-30 99 % 86 % 80 % 77 % 5
Mercedes-Benz GLB 92 % 88 % 78 % 74 % 5
Ford Explorer 87 % 86 % 61 % 76 % 5
Opel Corsa 84 % 86 % 66 % 69 % 4

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Euro NCAP #crash testy #Opel Corsa #Mercedes-Benz GLB #Ford Explorer #Mazda CX-30
Články podľa značiek