Škoda má vlastný elektromobil. Predstavuje Octaviu Green E Line

Aktuálny trend predstavovania elektrických vozidiel zachytila aj Škoda. V Paríži sa blysne Octaviou Green E Line.

30.09.2010 03:08
Škoda Octavia Green E Line Foto:
Škoda Octavia Green E Line
debata (7)

Škoda Octavia Green E Line je vôbec prvým automobilom s okrídleným šípom v znaku, ktorý je poháňaný elektrickou energiou. Bude demonštrovať ambíciu Škody priniesť na trh „čisté“ vozidlo pre bežných ľudí.

Ako základ pre prvý elektromobil poslúžila Octavia Combi, ktorú výrobca „vybrakoval“ a naplnil komponentmi elektrického pohonu. Pod kapotou sa usídlil elektromotor s výkonom 60 kW (82 k), ktorý dokáže krátkodobo vyvinúť výkon až 85 kW (116 k). Krútiaci moment má hodnotu 270 Nm v celom spektre otáčok. To postačuje na to, aby Octavia Green E Line zrýchlila z pokoja na tempo 100 km/h za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je priškrtená na 135 km/h.

Strecha získava energiu zo slnečného žiarenia. Foto: Škoda
Škoda Octavia Green E Line Strecha získava energiu zo slnečného žiarenia.

Ďalšou súčasťou elektrického pohonu sú batérie. Lítium-iónové články sú umiestnené v stredovom tuneli, pod zadnými sedadlami a čiastočne aj pod podlahou batožinového priestoru. Energia sa uskladňuje v 180 článkoch s priemerom 15 cm a dĺžkou 65 cm, ktoré prispievajú k celkovej hmotnosti elektrickej Octavie slušným dielom 315 kilogramov. Celková kapacita je na úrovni 26,5 kWh, čo by pri plnom nabití malo postačovať na dojazd 140 kilometrov. Údaj o čase úplného nabitia prázdnych akumulátorov výrobca nezverejnil, no pravdepodobne pôjde o obligátnych šesť až osem hodín.

Škoda Octavia Green E Line

Koncept Octavie Green E Line príde do Paríža v novom obleku. V exteriéri sa zmenili niektoré detaily ako napríklad svetlomety, nárazníky, disky kolies. Najviac upúta čierna strecha z fotovoltaických panelov v kontraste bielym perleťovým lakom karosérie. Interiér taktiež naznačuje, že táto Octavia nie je celkom bežná. Ukazovatele sa prispôsobili elektrickému pohonu a vodič v každom momente vie, koľko energie využíva, koľko mu zostáva a či náhodou práve energiu nevyrába napríklad pri brzdení.

Škoda sa neuspokojí iba s jedným prototypom. V roku 2011 vyšle na cesty-necesty flotilu testovacích vozidiel, ktoré budú zbierať údaje pre ďalšie využitie pri vývoji.

7 debata chyba
Články podľa značiek