Škoda Fabia R5: Nástupca S2000 sa ukáže v Essene. Nemá to ľahké

Na najväčšej európskej prehliadke tunigu, nemeckej výstave Essen Motor Show, ukáže Škoda nástupcu mimoriadne úspešnej Fabie S2000, vlastne vôbec najúspešnejšej rely škodovky všetkých čias.

28.11.2014 18:00
debata
Ostrá Fabia R5 má nadviazať na úspechy súťažnej... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia R5 - 2015 Ostrá Fabia R5 má nadviazať na úspechy súťažnej verzie S2000. Tentoraz s preplňovaným motorom 1,6 Turbo a pohonom oboch náprav. Výkon teda neklesne.

Od budúcej sezóny vymení Škoda Motorsport svoje športové náradie. Pôvodnú Fabiu S2000 na báze druhej generácie Škody Fabia, vystrieda nová Fabia R5, odvodená z už aktuálneho modelu. Nebude to mať však ľahké. Jej predchodkyni sa totiž podarilo zatieniť dokonca aj úspechy legendárnej Škody 130 RS. Ako možno vytušiť z označenia, Škoda prechádza zo špecifikácie S2000 o stupienok nižšie. Trieda S2000 to má pomaličky spočítané, takže zmena kurzu je celkom logická.

Podľa pravidiel FIA bude musieť mať súťažný... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia R5 - 2015 Podľa pravidiel FIA bude musieť mať súťažný špeciál minimálne 1 230 kg.

V porovnaní s Fabiou S2000, ktorá má na konte tituly majstra Európy, IRC aj ázijsko-pacifického šampióna si namiesto atmosférického dvojlitra bude musieť vystačiť so 4-valcom s objemom len 1,6 litra. Tentoraz však s turbom, čo znamená, že výkony budú porovnateľné. Pohon oboch náprav zostáva, takže o zábavu bude aj v rozvíjajúcej sa triede R5 nepochybne postarané. Odhaduje sa, že Fabia R5 by mala ponúknuť okolo 300 koní a k tomu 400 Nm krútiaceho momentu.

Dizajn sa nepochybne vydaril. A nejde len o... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia R5 - 2015 Dizajn sa nepochybne vydaril. A nejde len o rozšírené blatníky a mohutné zadné krídlo, ale aj dvojfarebný koncept, ktorý si R5 v podstate požičiava zo sériovej Fabie tretej generácie.

Tie bude spracovávať 5-stupňová sekvenčná prevodovka, ktorej krátke prevody zabezpečia zrýchlenie na stovku pod tri sekundy. Podľa pravidiel FIA bude musieť mať súťažný špeciál minimálne 1 230 kg. Dizajn sa nepochybne vydaril. A nejde len o rozšírené blatníky a mohutné zadné krídlo, ale aj dvojfarebný koncept, ktorý si R5 v podstate požičiava zo sériovej Fabie tretej generácie. Koncept, ktorý sa predstaví už zajtra na prehliadke tuningu v Essene, je obutý pneumatikami Michelin Pilot Sport 235/40 na 18-palových diskoch kolies. Reálnu súťažnú verziu uvidíme až na budúci rok.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda Fabia R5
Články podľa značiek