Nový model S je v podstate päťdverový hatchback, ale tvári sa ako štvordverový sedan, prípadne v súčasnosti tak obľúbené štvordverové kupé. K dĺžke piatich metrov mu chýbajú iba dva centimetre. Jeho úctyhodné rozmery ho teda pasujú niekde na hranicu modelov vyššej strednej triedy a luxusných automobilov.
Ako napovedá už samotný názov automobilky, na pohon modelu slúži 9-palcový elektromotor, ktorý je chladený kvapalinou. Energiu mu dodáva batéria zložená z 8000 článkov. Aby bolo ťažisko auta situované čo najnižšie, batérie sú umiestnené v podlahe. Prospieva to aj celkovému rozloženiu hmotnosti vozidla a otvára nové možnosti využitia priestoru. Pod prednou kapotou napríklad nájdete batožinový priestor a do klasického „kufra“ vzadu sa dajú umiestniť dve menšie sedadlá pre deti otočené proti smeru jazdy.
Napriek tomu, že batérie sú v aute umiestnené úplne ideálne, predsa len majú svoju hmotnosť. Aby tak inžinieri znížili výslednú hmotnosť auta na minimum, pri konštrukcii vo veľkej miere využívali hliník. Konečný údaj o hmotnosti predstavuje hodnota 1735 kg.
Nový model S spoločne s prvým modelom Roadster
Aj keď je model S praktickejší a viac rodinne orientovaný ako vyslovene na zábavu zameraný Roadster, nevzdal sa pôsobivých jazdných výkonov. Veď na stovku sa dokáže rozbehnúť iba za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je bohato postačujúcich 193 km/h. Chystá sa vraj aj silnejšia verzia modelu S, ktorá by mala zrýchľovať na stovku pod 5 sekúnd.
Na záver trochu praktických informácii. Záruka na auto poskytovaná výrobcom by sa mala pohybovať medzi 3–4 rokmi. Na batérie by to malo byť 7 až 10 rokov. Cena sa bude v závislosti od trhu pohybovať okolo 37 000 €. Bohužiaľ, auto sa vraj začne predávať až v treťom štvrťroku 2011.