Test: Peugeot 5008 - vpredu kupé, vzadu van

Po nie príliš vydarenom Peugeote 3008, ktorý nie je ani ryba, ani rak, prišiel Peugeot konečne aj so svojím prvým skutočným MPV nižšej strednej triedy - modelom 5008.

24.04.2011 13:16
Peugeot 5008 Foto:
Peugeot 5008
debata

Aby veľkopriestorový Peugeot neliezol sesterskému Citroënu C4 Grand Picasso do kapusty, dostal do vienka omnoho športovejší štýl. Vyskúšali sme ho v luxusnom vyhotovení Premium s naftovým štvorvalcom 2.0 HDI pod kapotou.

S motorom 2.0 HDi je to ideálna kombinácia.  Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 S motorom 2.0 HDi je to ideálna kombinácia. 

Športové vany sú dnes v móde, a tak Peugeot triafa päťtisícosmičkou rovno do čierneho. Jeho karoséria s výškou 1662 mm podlieza väčšinu konkurencie, čo mu spolu s extrémne skloneným čelným sklom a riešením oblúka kabíny bez pomocného predného stĺpika dodáva nezvyčajne dynamický strih.

Na MPV má Peugeot 5008 nezvyčajne úzke bočné okná. Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 Na MPV má Peugeot 5008 nezvyčajne úzke bočné okná.

To platí aj o prednej časti interiéru s pohodlnými sedadlami, kde vás obklopuje palubná doska a prístrojový panel akoby vystrihnutý zo športového kupé.

Menšia výška karosérie zlepšuje aerodynamiku. Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 Menšia výška karosérie zlepšuje aerodynamiku.

Priestorom a úžitkovými vlastnosťami je to však nepochybne van. Má tri rady sedadiel, aj keď tie zadné sú len za príplatok. O veľkom komforte cestovania v druhom a treťom rade sa však hovoriť nedá. Je to pochopiteľné, pretože rozmery sedadiel sú z dôvodu sklápania obmedzené.

Posed za volantom pripomína skôr kupé ako van. Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 Posed za volantom pripomína skôr kupé ako van.

Variabilitou vás však 5008 určite chytí za srdce. K tretiemu radu výklopných sedadiel, ktoré sú skryté v podlahe, je relatívne dobrý prístup vďaka dômyselnému systému odsúvania druhého radu. Sedadlá možno totiž posunúť úplne vpred, keďže ich sedáky sa vyklápajú podobne ako v kine.

Za príplatok dostanete pod podlahu kufra ďalšie... Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 Za príplatok dostanete pod podlahu kufra ďalšie dve sedadlá.

V päťmiestnom usporiadaní ponúka kufor Peugeotu veľkorysý objem od 679 litrov a ukážkovo nízku nakladaciu hranu. Zbaliť sa na dovolenku je teda hračka. K tomu musíte pripočítať veľké množstvo odkladacích priestorov či výklopné „letecké“ stolčeky pre zadných cestujúcich.

Zaujímavý je systém sklápania sedadla. Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 Zaujímavý je systém sklápania sedadla.

Vybavenie verzie Premium je naozaj bohaté. Z luxusných prvkov je tu tempomat, dvojzónová klimatizácia, head-up displej, navigácia, pôsobivá panoramatická strecha, elektrochromatické zrkadlá, parkovací asistent či vynikajúca audiosústava JBL.

Dvojzónová klimatizácia patrí k štandardu. Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 Dvojzónová klimatizácia patrí k štandardu.

Známy diesel 2.0 HDi FAP s výkonom 110 kW pracuje výborne. Jeho krútiaci moment 340 Nm nemá najmenšie problémy s pohotovostnou hmotnosťou na hranici 1600 kg a ponúka vyslovene športovú dynamiku. Je pritom nielen nesmierne tichý a kultivovaný, ale v spojení so 6-stupňovým manuálom aj veľmi úsporný. Bez obmedzovania v dynamike udržíte spotrebu hlboko pod siedmimi litrami nafty.

Vytáčať ho nad 4000 otáčok nemá význam. Foto: PATA, hotcars.sk
Peugeot 5008 Vytáčať ho nad 4000 otáčok nemá význam.

Aj správaním na ceste vás 5008 milo prekvapí. Úrovňou komfortu odpruženia prekonáva klasické kombi 308 SW. Dokonca aj na 17-palcových diskoch dokáže žehliť nerovnosti vo veľkom štýle. Pritom však nezabúda na bezpečnosť. Ťaží z veľkého rázvoru, ale najmä z nižšieho ťažiska, ako býva pri MPV zvykom. Takže aj v zákrutách máte vždy pocit istoty. Náklony karosérie sú prijateľné a sklony k nedotáčavosti ľahko kontrolovateľné ubratím plynu alebo citlivým zásahom ESP.

Výhody Nevýhody
variabilita  sedem sedadiel za príplatok
 úsporný motor  úzke zadné sedadlá
 posed za volantom  miesto na hlavu v treťom rade
Technické údaje
Model: Peugeot 5008 2.0 HDi Premium 5m.
Počet valcov/ventilov: 4/16 DOHC
Objem motora (cm3): 1997
Výkon (kW/ot.): 110/3750
Krútiaci moment (Nm/ot.): 340/2000
Prevodovka: 6-manuál
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4529/1837/1622
Rázvor náprav (mm): 2727
Objem bat. priestoru/nádrže (l): 679 – 2506/60
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): 9,9
Priemerná spotreba (l/100 km): 5,8
Cena: 25 900 €
Sériové vybavenie Executive Pack (vybrané prvky):
ESP, 6× airbag, el. parkovacia brzda, hill-holder, dažďový a svetelný senzor, predné hmlové svetlá, dvojosová regulácia volantu, head-up displej, dvojzónová klimatizácia, navigácia, elektrický balík na okná a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, diaľkové centrálne uzamykanie, tempomat, palubný počítač, päť sedadiel, cúvacie senzory, kožený volant a radiaca páka, okenné roletky pre zadných cestujúcich, audio s JBL CD + 6× repro + USB port, 17-palcové disky kolies.
Peugeot 5008: Aktuálne ceny, výbava a porovnanie s konkurentmi na Autozor.sk
Fotografie vznikli v spolupráci s portálom... Foto: PATA, hotcars.sk
Logo Fotografie vznikli v spolupráci s portálom hotcars.sk.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Články podľa značiek