Test: Toyota Corolla 1.6 VVT-i

S desiatou generáciou celosvetového bestselleru sme sa mali tú česť zoznámiť už dávnejšie. Pri našom prvom stretnutí poháňal Toyotu Corollu 1,4 litrový vznetový motor. Tentokrát sme Corollu podrobili nášmu redakčnému testu s 1,6 litrovým benzínovým agregátom pod kapotou.

12.11.2008 14:35
Toyota Corolla Foto:
Desiata generácia celosvetového bestselleru.
debata

Toyota Corolla 1,4 D-4D nás počas testu presvedčila o tom, že najnovšia generácia Corolly je celkom pekné, priestranné a pohodlné rodinné auto. Aj pri našom druhom stretnutí s týmto autom nás očarili veľmi podarené optitrónové ukazovatele na prístrojovej doske. Naopak, na kvalitné spracovanie interiéru, no s použitím tvrdších plastov, sme si už u tejto japonskej automobilky zvykli. Jediné, v čom sa však tieto dve autá od seba líšili, bol motor pod prednou kapotou. Preto sme sa 1,6 litrovej zážihovej pohonnej jednotke lepšie „pozreli na zúbok“.

1,6 Dual VVT-i

Nový atmosférický benzínový motor s objemom 1,6 litra používa technológiu duálneho variabilného časovania ventilov. Tá prispôsobuje časovanie sacích a výfukových ventilov pre dosiahnutie čo najvyššej účinnosti spaľovania za všetkých prevádzkových podmienok. Výsledkom je nárast krútiaceho momentu pri nízkych a stredných otáčkach a nárast výkonu pri vyšších otáčkach. Použitá technológia zároveň zlepšuje spotrebu paliva a znižuje úroveň emisií.

Toľko oficiálne prehlásenie automobilky. Ako to ale všetko funguje v praxi? Veľmi zaujímavo. Povedzme si úprimne, atmosférická „jednašestka“ nemôže dodať kto vie akú oslňujúcu dynamiku autu veľkosti Corolly. Iné je to už v prípade Suzuki Swift Sport, alebo ešte niečoho menšieho. Napriek tomu bolo na dynamike Corolly cítiť prácu duálneho VVT-i. Trochu nás však pri jazde vyrušovali oneskorené reakcie na plyn. V tomto prípade to s neochotou motora nemalo nič spoločné. Motor skrátka urobil presne to, čo ste chceli, ale až o sekundu neskôr, ako ste mu to naznačili plynovým pedálom. Najmä pri jeho púšťaní to vie byť trochu nepohodlné. Oveľa väčšie zázraky sa však diali v oblasti spotreby paliva.

Vynikajúca spotreba

Výrobca udáva, že Toyota Corolla 1,6 VVT-i spotrebuje v mestskom cykle 9 a v mimomestskej prevádzke 5,8 litra benzínu na 100 km. Nami testované auto si v meste vystačilo iba so 7,8 l na 100 km. Keď sme ho testovali mimo mesta, v prvom rýchlejšie prejdenom úseku si od nás vypýtalo 6,3 litra benzínu na 100 km. V druhom, oveľa pomalšom úseku nám palubný počítač ukázal hodnotu iba 4,6 l na 100 km. Priemer týchto dvoch hodnôt je teda 5,5 litra na 100 km, čo by mohla byť vynikajúca spotreba vzhľadom na veľkosť auta a výkonové parametre motora.

Agregát sme tiež skúšali na diaľnici. Pri 130 km/h nám palubný počítač ukazoval hodnoty aktuálnej spotreby okolo 7,8 l na 100 km. Motor na piatom prevodovom stupni pri 130 km/h točí rovných 4000 ot./min. Je to dosť, ale vďaka vynikajúcemu odhlučneniu to posádku nijako neotravuje. Už 1,4 litrový diesel nás prekvapil svojou kultivovanou prevádzkou, ale benzínový agregát cez dokonalé odhlučnenie Corolly takmer ani nepočuť.

Resumé

Aj s 1,6 litrovým benzínovým motorom pod kapotou nás nová generácia Toyoty Corolly presvedčila, že je mimoriadne vhodným adeptom na plnohodnotné rodinné auto. Ak preferujete benzín pred naftou, táto pohonná jednotka je jednou z najúspornejších a najkultivovanejších jednotiek danej kubatúry. Ak si k úspornosti a kultivovanosti prirátate povestnú spoľahlivosť a reprezentatívnu eleganciu karosérie typu sedan, máte v tejto triede už len málo konkurentov.

Základná cena modelu: Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Sol: 509.900 Sk (akcia 08 Edition)

Sériové vybavenie verzie Sol 08 Edition (vybrané prvky):
Airbag vodiča aj spolujazdca (s možnosťou deaktivácie), bočné a hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča, protiblokovací systém ABS+EBD+BA, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie okien a zrkadiel (vyhrievané), centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlové svetlomety, rádio s CD prehrávačom, 6 reproduktormi a ovládaním na volante, výškovo nastaviteľný kožený volant, palubný počítač, manuálna klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, tempomat s obmedzovačom rýchlosti

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový atmosférický zážihový motor, vodou chladený, ventilový rozvod DOHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1598 cm3, maximálny výkon 91 kW (123 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 157 Nm pri 5200 ot/min.
Kombinovaná spotreba: 6,9 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, trecia suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies typu McPherson, vzadu vlečné ramená spojené torznou tyčou
Brzdy:  vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu neodvetrávené kotúčové, protiblokovací systém ABS+EBD+BA, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
4– dverový sedan, DxŠxV 4540×1760×1470 mm, rázvor osí kolies 2600 mm, prevádzková hmotnosť 1330–1365 kg, objem batožinového priestoru 450 litrov,

Zrýchlenie z 0 – 100 km/h : 10,4 s

Maximálna rýchlosť: 195 km/h

debata chyba
Články podľa značiek