Test: Chevrolet Aveo 1.4 16V AT

Chevrolet Aveo nie je pre našinca neznámym pojmom. Veď v súčasnosti je v predaji už jeho tretia generácia. Jeho najnovšiu verziu sme si vyskúšali v trochu nezvyčajnej konfigurácii. Benzínovému agregátu s objemom 1,4 litra totiž sekundovala automatická prevodovka.

16.06.2009 14:13
Chevrolet Aveo Foto:
Táto farba Aveu naozaj pristane.
debata

Je jasné, že v prípade poslednej variácie na tému „Aveo“ dostali dizajnéri Chevroletu najvoľnejšiu ruku. Otázne však je, či sa pri tvorbe prednej časti troj a päťdverových verzií neodviazali až príliš. Aspoň nám je konzervatívnejšia predná časť sedanu asi sympatickejšia, no nový model je určite originálnejší a rozpoznateľný na prvý pohľad. Zadná časť Avea ničím neurazí a pre Európanov je „ľahšie stráviteľná“. Čo nás však veľmi nepotešilo je fakt, že pri pohľade z profilu sme aj v novom Aveu ešte stále videli Daewoo Kalos.

Na interiéri je vidieť, že už nie je práve... Foto: Ondrej Rabatin, Autovia.sk
Chevrolet Aveo Na interiéri je vidieť, že už nie je práve najnovší.

Jednoduchý interiér

Pred troma rokmi sme testovali štvordverové Aveo a jeho interiér sa s interiérom tohto modelu nijako nelíšil. Jeho vek sa podpísal nie len na dizajne, ale hlavne na kvalite použitých materiálov a ich spracovaní. V tejto oblasti sa Aveo nemôže porovnávať s konkurentmi na špičke tejto triedy. Aj keď vás teda interiér Avea nepoteší na pohľad a ani na dotyk, všetko funguje ako má a nenašli sme nič, čo by nám v interiéri Avea prekážalo, alebo neplnilo si svoju funkciu. Teda až na ľavé spätné zrkadlo. To je po vzore ostatných amerických áut zväčšujúce. Autá, ktoré sú ďaleko za vami vidíte, ako keby boli veľmi blízko a tie, ktoré veľmi blízko sú, už proste nevidíte. To môže byť dosť nebezpečné, pretože aj väčšie autá sa vám v spätnom zrkadle ľahko stratia. Na počudovanie je pravé spätné zrkadlo normálne.

Priemerne vysokí ľudia sa vzadu tlačiť nebudú. Foto: Ondrej Rabatin, Autovia.sk
Chevrolet Aveo Priemerne vysokí ľudia sa vzadu tlačiť nebudú.

V interiéri Avea nie je miesta na rozdávanie, no priestor na zadných sedadlách je úplne postačujúci. Štyria priemerne vysokí chlapi sa do auta bez problémov zmestia, no tí vyšší by už zrejme mali problém. Batožinový priestor objemom 220 litrov neoslní a na rodinné dovolenky určite nepostačí. To však od Avea ani nikto nečaká a na bežné nákupy vám úplne postačí aj takto veľký kufor. Jediná vec, ktorá nám však na ňom prekážala, bolo jeho otváranie. Kľučka nie je umiestnená v strede piatych dverí, ale je schovaná nad pravou časťou poznávacej značky. Kvôli nej je aj k samotnému madlu zlý prístup.

1,4 litrový motor produkuje 74 kW (100 k) Foto: Ondrej Rabatin, Autovia.sk
Chevrolet Aveo 1,4 litrový motor produkuje 74 kW (100 k)

Známy Ecotec

Pod kapotou nami testovaného exempláru pracoval 1,4 litrový benzínový motor s označením Ecotec. Tieto agregáty poznáme z vozidiel značky Opel a máme s nimi iba dobré skúsenosti. Inak tomu nebolo ani v prípade Avea, napriek tomu, že bol tento motor spriahnutý so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Báli sme sa, že napriek slušnému výkonu 74 kW (100 k) udusí automatická prevodovka všetok jeho potenciál. S prekvapením sme zistili, že sa tak nestalo. Motor si totiž s prevodovkou veľmi dobre rozumie. Tá ho za bežných podmienok nedrží v zbytočne vysokých otáčkach a keď otáčky potrebujete, prevodovka bez zaváhania podradí. Samozrejme, k dokonalosti jej ešte kúsok chýba, no aj tak nás táto kombinácia veľmi milo prekvapila. Auto síce nie je také dynamické, ako s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, no na vaše povely reaguje svižnejšie, ako základná „jedna-dvojka“ s manuálom.

Nová predná časť Avea pôsobí dravo. Foto: Ondrej Rabatin, Autovia.sk
Chevrolet Aveo Nová predná časť Avea pôsobí dravo.

Jazda

Ako sme už spomenuli v úvode, aj nové Aveo je technicky ešte stále iba Daewoo Kalos s novou karosériou. Zázraky teda nečakajte. Napriek tomu sa nám s Aveom jazdilo celkom príjemne. Keďže ide o konštrukčne pomerne jednoduché auto, prostredníctvom volantu vás nezabudne informovať o každučkom detaile, ktorý sa zmení pod prednými kolesami. To sa dnes už len tak nevidí a príjemne nás to prekvapilo. Keď sme pri volante, netušíme prečo musí byť aj v malých amerických autách taký obrovský volant. K Aveu sa nám vôbec nehodí a rozhodne by sme privítali menší. Okrem toho by sa zišlo aj výraznejšie bočné vedenie sedadiel a hneď by to bolo o poznanie lepšie. V zákrutách sa auto možno nakláňa o čosi výraznejšie, no nikdy sa nestalo, aby nás vystrašilo náhlou stratou stability či zmenou smeru. Jediné, čo vám pri jazde môže vadiť, je trochu hlučnejší motor pri vyšších otáčkach a poskakujúce plató zakrývajúce batožinový priestor.

15-palcové kolesá sú pri verzii LT štandardom. Foto: Ondrej Rabatin, Autovia.sk
Chevrolet Aveo 15-palcové kolesá sú pri verzii LT štandardom.

Resumé

Chevrolet Aveo je jednoduché auto pre nenáročného zákazníka. S automatickou prevodovkou je priam ideálne do mesta. Nevieme koľko benzínu si od vás auto vypýta, pretože sme do neho netankovali a palubný počítač prekvapivo neukazuje spotrebu paliva. No ako sme už spomenuli, za bežných podmienok drží prevodovka motor v nízkych otáčkach, takže spotreba  by nemala byť výrazne vyššia, ako keby bol motor spojený s tradičnou päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ak teda máte radi americký štýl a hľadáte malé auto do mesta, schvaľujeme vám Aveo aj s automatickou prevodovkou.

Základná cena modelu: Chevrolet Aveo 1,4 16v LT: 11 650 € (+ 1 200 € automatická prevodovka)

Sériové vybavenie verzie LT (vybrané prvky):
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlové svetlomety, rádio s CD/mp3 prehrávačom (6 reproduktorov, AUX vstup, ovládanie pod volantom), výškovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, manuálna klimatizácia, tónované sklá, 15-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, kožený volant a hlavica radiacej páky

Technické údaje
Radový štvorvalcový atmosférický zážihový motor, vodou chladený, ventilový rozvod DOHC – 16 ventilov, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1399 cm3, maximálny výkon 74 kW (100 k) pri 6400 ot./min., maximálny krútiaci moment 131 Nm pri 4200 ot./min.
Kombinovaná spotreba: 6,4 litra/100 km
Prevodovka: štvorstupňová automatická prevodovka, hydrodynamický menič krútiaceho momentu, pohon predných kolies

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies typu McPherson so stabilizátorom, vzadu náprava spriahnutá so skrutnou priečkou
Brzdy:  vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS, mechanická ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
5– dverový hatchback, DxŠxV 3920×1680×1505 mm, rázvor osí kolies 2480 mm, prevádzková hmotnosť 1213 kg, objem batožinového priestoru 220/980 litrov,

Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 12,3 s
Maximálna rýchlosť: 170 km/h

debata chyba
Články podľa značiek