Dlhodobý test: Peugeot 308 má za sebou prvý záručný servis

Po najazdení približne 5 000 kilometrov s naším Peugeotom 308 e-HDi prišiel čas na povinný záručný servis. Žiadne poruchy zistené neboli.

30.05.2014 12:00
Peugeot 308 1,6 e-HDi - servis Foto:
Na tachometri mal síce testovací Peugeot 308 e-HDi len necelých 15 000 km, pričom prvý záručný servis sa vykonáva až pri 25 000 km, no blížil sa rok prevádzky, čo je limit. Preto sme prehliadku absolvovali v predstihu.
debata (20)

Na našom tachometri zobrazoval odometer v čase pristavenia na servisnú prehliadku síce len 14 438 km, čo je podstatne menej ako predpísané maximum 25 000, no nebezpečne sa blížil prvý rok od registrácie, čo je limit. Takže naša tristoosmička už nemala na čo čakať. Navyše sme ju potrebovali urýchlene prezuť na letné pneumatiky. Stúpajúce teploty už zimnému obutiu veru dobre nerobili.

Dobrou správou je, že celková diagnostika vozidla, ktorá sa skladá zo šestnástich kontrolných okruhov, od diagnostiky riadiacich jednotiek cez kontrolu svetiel, brzdovej sústavy, tesnosti motora či výfuku až po kontrolu stavu prevádzkových náplní, neodhalila žiadny problém. Celý záručný servis sa tak obmedzil len na povinné úkony ako výmenu oleja a olejového filtra.

Najväčšou položkou z ceny prvej záručnej... Foto: Ivan Majerský
Peugeot 308 1,6 e-HDi - servis Najväčšou položkou z ceny prvej záručnej prehliadky bol olej. Za štyri litre sme zaplatili 77,52 eura. Samotná práca stála 29,92 eura, čo predstavuje cenu za jednu predpísanú normohodinu prác na servisnej prehliadke.

Koľko nás to stálo? Za prvý záručný servis sme zaplatili 155,53 eura, v čom však boli aj nepovinné úkony, ako výmena kolies s letnými pneumatikami (25 €) ale aj cena za náplň do ostrekovača (4,27 €) a pár drobností, ako cena za chýbajúce tesnenie pod skrutku či cena za čistiace prostriedky (2,44 €). Samotný záručný servis preto vyšiel len na 123 eur, čo je dokonca menej, než odporúča výrobca (139,72 €).

Ako to už býva, najväčšiu položku predstavoval olej. Štyri litre oleja Total 5W-30 (predpísaná náplň je 3,75 l) nás vyšli na 77,52 a olejový filter na 13,69 eura. Túto položku však môžete výrazne zredukovať, ak si olej kúpite cez internetových predajcov. Samozrejme, autorizované servisy to veľmi rady nemajú, ale rešpektovať to musia. Cena práce predstavovala 29,92 eura, čo je v podstate cena za jednu predpísanú normohodinu dielenských prác pri prvom povinnom záručnom servise.

Diagnostika vozidla neodhalila žiadne nedostatky. Foto: Ivan Majerský
Peugeot 308 1,6 e-HDi - servis Diagnostika vozidla neodhalila žiadne nedostatky.

Druhá povinná záručná prehliadka je však drahšia. Absolvovať ju musia majitelia Peugeotu 308 e-HDi po najazdení 50 000 km alebo do dvoch rokov. Okrem oleja a olejového filtra sa totiž menia aj vzduchový a peľový filter, a tiež brzdová kvapalina. Aj s prácou je to potom 287,41 eura. Tretí povinný servis (75 000 km/2 roky) je cenovo zhodný s prvou prehliadkou (139,72 €).

Do 100 000 km alebo troch rokov, však musíte absolvovať aj štvrtý „veľký“ záručný servis. Úkony sú totožné s druhou prehliadkou. Rozdiel je len v absencii výmeny brzdovej kvapaliny. Cena je tak znížená z 287,72 na 265,63 eura. Všetky povinné prehliadky môžu majitelia uhradiť už pri kúpe vozidla v cene 767 eur cez inštitút „zmluvnej údržby“ Je to výhodné, pretože pri samostatnom platení vás štyri servisné prehliadky do 100 000 km vyjdú až na 832,48 eur, teda o 65 eur viac.

Pri povinnej prehliadke sme náš Peugeot prezuli... Foto: Ivan Majerský
Peugeot 308 1,6 e-HDi - servis Pri povinnej prehliadke sme náš Peugeot prezuli na letné pneumatiky. Tiež už boli prichystané na diskoch, takže ich stačilo vymeniť. V servise nám za to naúčtovali 25 eur.

Zmluvná údržba tiež znamená, že majiteľ auta je počas troch rokov chránený pred rastom cien za prácu a materiál. Zmluvná údržba môže byť navyše súčasťou ceny vozidla, a teda aj lízingu, ktorý umožňuje podnikateľom rýchlejší odpis. Peugeot však ponúka aj rozšírenú "servisnú zmluvu“. Tá je síce tiež limitovaná na 100 000 km alebo tri roky prevádzky, no v porovnaní so zmluvnou údržbou obsahuje v cene aj výmenu opotrebovaných dielcov.

Napríklad brzdových doštičiek, čapov, tlmičov, stieračov a ďalších. Priplatiť si 1 543 eur sa však určite oplatí najmä tým, ktorí najazdia ročne veľa kilometrov. Pri zistení opotrebovania týchto dielcov si totiž bez servisnej zmluvy musíte platiť tieto úkony a náhradné diely v plnej sume. A navyše opäť platí, že vďaka servisnej zmluve je majiteľ chránený pred rastom cien náhradných dielcov a práce.

Záručnú prehliadku sme absolvovali v bratislavskom autorizovanom dílerstve Final-CD. S prácou v servise sme boli spokojní. Servis dodržal telefonicky dohodnutý termín, vozidlo bolo okamžite prijaté a rovnako platil aj termín odovzdania. Ako bonus nám vo Final-CD vyčistili bezplatne exteriér aj interiér vozidla. Profesionálny bol aj prístup v komunikácií. Ocenili sme tiež transparentnosť zákazky, ktorá presne popisovala servisné úkony, ceny za prácu a materiál.

Koľko a za čo sme platili pri prvom povinnom záručnom servise
Položka normohodina/ks/ob­jem cena
Práca 1,0 h 29,92 €
Výmeny kolies 0,6 h 25 €
Spotrebný materiál 1 ks 1,97
Tesnenie pod skrutku 1 ks 0,72
Olejový filter 1 ks 13,69 €
Zmes do ostrekovača 4 l 4,27
Čistič 1 ks 2,44 €
Olej Total 4,0 l 77,52 €
Spolu 155,53 €
Koľko zaplatíte za záručný servis do 100 000 km
Prehliadka 25 000 km/1 rok 50 000 km/2 roky 75 000 km/2 roky 100 000 km/ 3 roky
Spotrebný materiál 1,80 € 1,80 € 1,80 € 1,80 €
Olej (3,75 l) 71,25 € 71,25 € 71,25 € 71,25 €
Olejový filter 13,42 € 13,42 € 13,42 € 13,42 €
Vzduchový filter 24,13 € 24,13 €
Peľový filter 23,14 € 23,14 €
Brzdová kvapalina 6,95 €
Palivový filter 38,06 € 38,60 €
Kvapalina do ostrekovača 1,96 € 1,96 € 1,96 € 1,96 €
Práca 28,00 € 58,80 € 28,00 € 47,60 €
Spolu 139,72 € 287,41 € 139,72 € 265,63 €
Peugeot 308 1,6 e-HDi - servis
Peugeot 308 1,6 e-HDi - servis
+9Peugeot 308 1,6 e-HDi - servis

© Autorské práva vyhradené

20 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 308
Články podľa značiek