Test: Škoda Fabia Combi 1,4 MPI

Škoda Fabia je najväčším vozidlom vo svojej triede. Aspoň to teda o nej tvrdí výrobca. Na rodinné dovolenky však jej batožinový priestor nie je celkom ideálny. Do verzie kombi sa toho zmestí o 180 litrov viac.

Škoda Fabia 1,4i
Silueta kombi je vyváženejšia.
Autor: Ondrej Rabatin, Autovia.sk

Niekomu možno pripadá proporčná vyváženosť základného päťdverového hatchbacku diskutabilná. Napriek tomu, že kombi verzia je ešte dlhšia a šírka ostala nezmenená, „kombík“ na nás pôsobil o čosi súmernejšie. Podľa nás to má na svedomí oblý D-stĺpik plynulo naväzujúci na zvažujúcu sa líniu strechy.

Príjemný interiér

Aj keď testované kombi malo iba druhý stupeň výbavenia Ambiente a neprekypovalo luxusnými prvkami výbavy ako predtým testovaná verzia Elegance, jeho interiér bol celkom príjemným miestom. Kombinácia čierno-sivých plastov dobre ladila s veselými poťahmi sedadiel a nakoniec aj s farbou karosérie. Aj keď volant nemal kožený poťah, bol veľmi príjemný na dotyk. Opäť nechýbala lakťová opierka nerozumejúca si s ručnou brzdou a dvojitá schránka pred spolujazdcom, do ktorej sa takmer nič nezmestí. Predsa sme ale našli jednu výhodu oproti luxusnejšej verzii, aj keď v tom by s nami nesúhlasili páni z Euro NCAP. Súčasťou sériového vybavenia nie je upozorňovanie na nezapnuté pásy, takže vám nič neznepríjemňuje život, pokiaľ idete auto iba preparkovať.

Batožinový priestor

V interiéri je toľko miesta, ako aj v „krátkej“ Fabii, čiže dosť. Hlavná zmena sa ale odohrala za zadnými sedadlami. Batožinový priestor ponúka vo verzii kombi 480 litrov úložného priestoru a po sklopení zadných operadiel až 1460 litrov. Ani Škodovka nezaostáva za novými inteligentnými riešeniami krytov batožinového priestoru. Fabia Combi je vybavená podobnou roletkou ako väčšina „kombíkov“ doteraz, ibaže s tým rozdielom, že tá vo Fabii je automatická. Stačí ju iba slabo zatlačiť a zasunie sa sama.

Najlacnejší štvorvalec

Benzínová „jedna-štvorka“ je ten najlacnejší štvorvalec, ktorý môžete mať vo svojej novej Fabii. Slabšie zážihové „jedna-dvojky“ sú iba trojvalce, podobne ako vznetové motory 1,4 TDI. Aj vďaka tomu je tento motor veľmi kultivovaný a mimoriadne tichý. Vo vyšších otáčkach má jeho zvuk zdravý športový nádych, ale s jeho výkonmi to tak už nie je. Tie by sa dali označiť ako priemerné a primerané k motoru. Všimli sme si, že motor sa veľmi rýchlo zohreje a je schopný ohrievať vzduch v interiéri už po pár metroch jazdy. Opäť sme ocenili presné riadenie s malým odporom a veľmi príjemne sa pracuje aj s rýchlostnou­ pákou.

Keď sme auto preberali, malo najazdených iba 1300 kilometrov. Preto sa o spotrebe veľmi hovoriť nedá. Napriek tomu sa nám spotreba okolo 6 l/100 km mimo mesta zdala prijateľná. V meste Fabia spotrebovala iba o čosi viac paliva ako hovoria údaje od výrobcu. Budúci majitelia by však nemali mať problém po riadnom zábehu približovať sa so spotrebou k týmto údajom.

Resumé

Ak túžite po „kombíku“ z B-segmentu, Fabia by mohla byť vašim novým praktickým spoločníkom. Podľa nás by ale kombi verzii viac pristal vznetový trojvalec 1,4 TDI. Aj keď je v porovnaní s týmto motorom o dosť hlučnejší a o niečo drahší, prekvapí výrazne nižšou spotrebou a jeho krútiaci moment si určite s autom poradí aj pri plnom naložení. Ak predsa len trváte na benzínovej motorizácii, „jedna-štvorka“ sa nám javí ako prijateľný kompromis. S naloženým autom si určite poradí lepšie ako zážihový trojvalec a spotrebuje pri tom o niečo menej benzínu ako silnejšia „jedna-šestka.“

Cena základného modelu: Škoda Fabia Combi Ambiente 1.4 MPI 59 kW: 399 900 Sk

Cena testovaného vozidla:  458 150 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS vrátane MSR+Dual rate, elektrohydraulický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel (vyhrievané), centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlové svetlomety, príprava na rádio, výškovo a osovo nastaviteľný volant, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 10 000 Sk, „Climatic“ – klimatizácia s automatickou reguláciou a kombi filtrom: 26 150 Sk, „Maxi dot“ – bodový displej palubného počítača: 5200 Sk, rádio „Dance“- CD a mp3 prehrávač + audiovstup, 4×20W: 10 400 Sk, strešný nosič (čierny): 6500 Sk

Technické údaje

Motor: Radový štvorvalcový atmosférická zážihový motor, vodou chladený, ventilový rozvod 2×OHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1390 cm3, maximálny výkon 63 kW (85 k) pri 5000 ot/min, maximálny krútiaci moment 132 Nm pri 3800 ot/min.

Priemerná spotreba: 6,5 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, trecia suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na trojuholníkových ramenách a vzperách typu McPherson s priečnym skrutným stabilizátorom,  vzadu kľuková náprava s vlečnými ramenami, vinuté pružiny vpredu aj vzadu

Brzdy:  vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABS, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
5– dverové kombi, DxŠxV 4239×1642×1498 mm, rázvor osí kolies 2462 mm, pohotovostná hmotnosť 1075 kg, celková hmotnosť 1590 kg, objem batožinového priestoru 480/1460 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 12,7 s

Maximálna rýchlosť: 175 km/h

Škoda - MIrrorLink, SmartGate

Škoda: MirrorLink pre Yeti, SmartGate pre Rapid a Octaviu

14.10.2014 16:00

Nové informačné systémy MirrorLink a SmartGate nezostanú vyhradené len pre novú Fabiu. V modelovom roku 2015 si ich budú môcť dopriať aj zákazníci Rapidov, Yeti a Octavie.

Škoda Fabia Combi - 2015

Škoda ukázala novú Fabiu Combi. Kufor má rekordných 530 litrov!

01.10.2014 13:45

Na autosalóne v Paríži si už zajtra odbije svetovú premiéru nielen tretia generácia Škody Fabia, ale aj jej verzia kombi, ktorá bola až dodnes tajomstvom. Objemom kufra nenájde súpera.

Škoda Felicia

Škoda Felicia: 'Nemecký Favorit' má 20 rokov. Mnohí za ním smútia

27.09.2014 07:00

Roku 1991 kúpil koncern Volkswagen českú Škodu. Na to, aby vyvinul úplne nové modely, však potreboval čas. Dala mu ho Felicia.

Ukrajina, parlament,

Ukrajinci chcú nové tváre, ale ponúkajú im iba staré

22.10.2014 09:45

Honba na voličské hlasy sa stupňuje. Rovnako ako pokusy o podplácanie. Napríklad v Kyjeve niektorí vraj ponúkajú za hlas 1 200 hrivien (vyše 71 eur).

Ashoka Mukpo, ebola

Kameraman americkej televízie NBC sa vyliečil z eboly

22.10.2014 09:34

Americký kameraman Ashoka Mukpo, ktorý sa pri práci v Libérii nakazil vírusom eboly, sa uzdravil a v stredu ho prepustia z nemocnice.

Plyn

Slovenský Eustream je proti podpore South Streamu

22.10.2014 09:29

Šéf predstavenstva Eustreamu Tomáš Mareček by považoval podporu EÚ pre plynovod South Stream za nepriateľskú voči Ukrajine.

Viktor Orbán

Pošmykli sa orbánovci na oleji?

22.10.2014 09:19

Mená šiestich Maďarov blízkych vláde Viktora Orbána, ktorých pre podozrenie z korupcie Spojené štáty zaradili na čiernu listinu, zostávajú pre verejnosť stále neznáme.