Test: Suzuki Ignis – škaredé káčatko

Zo škaredého káčatka vyrastá labuť. Na trhu je naozaj veľmi málo áut, ktoré by viac klamali telom ako Ignis. Malé Suzuki najprv zníži vaše očakávania na minimum a potom prekvapí. Väčšinou vzhľad predbieha skutočné kvalita auty, no v tomto prípade to tak nie je.

29.07.2018 07:00
debata (12)
Z prednej strany je Ignis pekné auto. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Suzuki Ignis Z prednej strany je Ignis pekné auto.

Suzuki Ignis sa v predajniach objavil v roku 2016. Nebolo to však prvý raz, keďže japonský výrobca predával model s týmto menom aj v minulosti. Nový Ignis vychádza z konceptu s názvom iM-4, ktorý automobilka predstavila na ženevskom autosalóne v roku 2015.

Kým v minulosti Suzuki vyrábalo Ignis aj v maďarskom Ostrihome, aktuálne tam jeho produkcia neprebieha. Model schádza z výrobných liniek v Japonsku a v Indii. Veľkostne sa Ignis pohybuje kdesi na rozhraní segmentov A a B. Ide však o jednu z najlacnejších štvorkoliek na trhu.

Ignisu niečo chýba. Čo to je?

Na polovicu dobré

Najväčšou slabinou Ignisu je jeho vzhľad. Aj to len z jednej polovice. Keď sa na auto pozeráte z prednej strany, poviete si, že v Suzuki odviedli skutočne dobrú prácu. Predná maska takmer dokonalo ladí s hlavnými svetlometmi, v ktorých je integrované denné LED svietenie. Ignis z prednej strany vyzerá primerane asertívne.

Bočná silueta už však naznačuje mierne dizajnové zakopnutie výrobcu. Prudko stúpajúca spodná línia okien vytvára masívny C-stĺpik. Na pomerne veľkej ploche plechu je akýsi výlisok pripomínajúci logo značky Adidas.

Interiér ponúka všetko, čo od moderného auta... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Suzuki Ignis Interiér ponúka všetko, čo od moderného auta očakávate a možno ešte viac.

Najmenej lákavý pohľad na Ignis je z jeho zadnej strany. Pri pohľade na auto sme mali pocit, ako keby výrobca už nemal čas alebo prostriedky na dotiahnutie vzhľadu auta do konca. Zadné svetlá sa tvária, že pochádzajú z iného desaťročia. Automobil je pomerne úzky a vysoký. Túto dizajnovú disproporciu navyše podporuje aj vysoká línie zadného okna.

V interiéri sa dizajn poradil. Testovaný automobil kombinoval tmavo-svetlý interiér s oranžovými doplnkami. Suzuki použilo vo vnútri pomerne tvrdé plasty, čo je však v tejto cenovej kategórii bežným a akceptovateľným javom. Podstatné je, že dielenské spracovanie je na dobrej úrovni.

Vodič má k dispozícii všetky podstatné... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Suzuki Ignis Vodič má k dispozícii všetky podstatné informácie. Nízku teplotu chladiacej kvapaliny signalizuje len kontrolka.

Centrom interiéru je dotykový displej s informačno-zábavným systémom. Rýchlosť odozvy a grafika patrí k priemeru. Na predné sedadlá sa pohodlne zmestia dvaja stredne veľkí pasažieri. Problémom nie je ani šírka vozidla aj napriek tomu, že z vonkajšej strany auto vyzerá úzke.

Príjemné prekvapenie nastáva aj v druhom rade sedadiel. Za seba si pomerne pohodlne sadnú dvaja ľudia vysokí 185 cm. Cestujúci v druhom rade nie je limitovaný ani priestorom pre hlavu. Niekoľko desiatok minút strávených na zadných sedadlách nie je v tomto aute problém. Zadné sedadlá sú navyše posuvné, vďaka čomu môže narásť batožinový priestor. Pozor, v takom prípade je Ignis leen štvormiestny. S pevnými sedadlami má miest päť. Do batožinového priestoru sa zmestí od 260 do 1 100 litrov.

Ak sú zadné sedadlá posuvné, Ignis je 4-miestne... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Suzuki Ignis Ak sú zadné sedadlá posuvné, Ignis je 4-miestne auto. Priestoru nad hlavou je dostatok.

Málo bohato stačí

Pod kapotou Ignisu na našom trhu pracuje 1,2 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 90 koní. Pohonnú jednotku nedopuje turbo ani kompresor. S Ignisom vážiacim len 855 kíl dokáže divy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h oficiálne trvá 12,2 sekundy, čo je zľahka podpriemerný údaj.

Pohonná jednotka však vynikajúco reaguje na plynový pedál a s radosťou stúpa do otáčok. Pomáha jej aj správne sprevodovaný 5 stupňový manuál. Hlavným domovom auta je mesto, prípadne okresné cesty, kde nemusí lámať rýchlostné rekordy. Diaľnica mu nie je úplne po chuti, keďže na piatom prevodovom stupni motor točí takmer 3 500 otáčok.

Takto hravý, ochotný a úsporný motor bez turba... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Suzuki Ignis Takto hravý, ochotný a úsporný motor bez turba je dnes už raritou.

Vynikajúca je však spotreba. Testované vozidlo malo len pohon prednej nápravy. Pri jazde mimo mesta vo zvlnenom teréne rešpektujúc rýchlostné limity sme dosiahli spotrebu 3,9 litra benzínu na 100 km. V meste sme mohli robiť čo sme chceli, odber sa nechcel pohnúť nad 5,5 litra. Na diaľnici z nádrže ubúdalo palivo tempom 6 l/100 km.

Ľahkosť v jazde

Nízka hmotnosť sa prejavuje aj na pocite z riadenia. Automobil s radosťou mení smer jazdy a vodičovi často mimovoľne stúpajú kútiky úst. Vďaka svetlej výške 180 mm sa Ignis vie vyvarovať s mnohým nástrahám mestskej džungle.

Pri vyšších rýchlostiach na nekvalitnom asfalte má automobil tendenciu v zákrutách odskakovať. Ale nielen zadná náprava. Celé auto. Korekcie na volante sú nutné. Mimo mesta nás trochu trápil ustráchaný predkolízny systém, ktorý pri snahe predbehnúť mal potrebu nás vždy upozorniť pred blížiacim sa nárazom. Ignis však nebol stvorený na rezanie zákrut. Vďaka vyššej svetlej výške, možnému pohonu všetkých kolies a nízkej hmotnosti má veľké schopnosti v teréne.

V pohonom len prednej nápravy sa uplatní najmä v meste. Vďaka jeho malej šírke sa zmestí na rôzne parkovacie miesta. Riadenie je rovnako ľahké a polomer otáčania pomáha v úzkych priestoroch. Vo vyšších rýchlostiach do interiéru začína prenikať aerodynamický hluk. Motor vo vnútri nepočuť. Rovnako sa na diaľnici stráca aj stabilita auta vďaka jeho krátkemu rázvoru a úzkym kolesám.

Výbava ako sa patrí

Suzuki svojim zákazníkom dopraje skutočne bohatú výbavu. Už v základnej výbave je okrem armády bezpečnostnej výbavy dostupná klimatizácia spolu s Bluetooth, ovládaním rádia a telefónu na volante alebo tónované zadné okná.

Dotyková obrazovka a informačno-zábavný systém... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Suzuki Ignis Dotyková obrazovka a informačno-zábavný systém združujú nastavenia auta, rádia, telefónu a navigáciu.

V najvyššej výbave je už na palube automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, elektrický ovládateľné všetky štyri okná, dotyková obrazovka a cúvacia kamera, tempomat, volant potiahnutý kožou a iné. Najdôležitejšiu úlohu v tejto ponuke hrá cena.

Záver

Tá je skutočne viac ako konkurencieschopná. Stojí Ignis 9 590 eur. V plnej výbave s pohonom prednej nápravy a metalízou má cenovku 12 290 eur. Ak sa uspokojíte so strednou výbavou ale chcete pohon oboch náprav, tak si priplatíte ešte 200 eur navyše. Maximálna cena, za ktorú Ignis môžete mať je 13 990 eur. V takom prípade je automobil vybavený všetkým čo výrobca ponúka spolu s pohonom oboch náprav.

Svetlá výška 180 mm umožňuje Ignisu aj pohyb v... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Suzuki Ignis Svetlá výška 180 mm umožňuje Ignisu aj pohyb v teréne.

Ak hľadáte malé auto na krátke vzdialenosti, s ktorým sa občas dostanete aj mimo asfaltovej cesty za rozumnú cenu, Ignis je presne pre vás. Musíte však urobiť kompromis a pravdepodobne zľaviť z požiadaviek na vzhľad a imidž. Za cenu, ktorú si výrobca za toto auto pýta je to rozhodne veľmi zaujímavá voľba.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 700
Šírka (mm) 1 660
Výška (mm) 1 595
Rázvor (mm) 2 435
Objem palivovej nádrže 32 l
Objem batožinového priestoru 260/1 100 l
Pohotovostná hmotnosť od 810 kg

Technické údaje

Typ Motora zážihový radový štvorvalec
Zdvihový objem motora 1 242 cm3
Výkon 66 kW (90 k ) pri 6 000 ot./min
Max. krútiaci moment 120 Nm pri 4 400 ot./min
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Pohon predná
Max rýchlosť 170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 12,2 s
Spotreba (kombi) 4,6 l/100 km
Spotreba (test) 4,9 l/100 km

Cena a záruka

Základná cena 9 590 EUR
Cena testovanej verzie 12 290 EUR
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
+21Suzuki Ignis

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #test #4x4 #Suzuki #Suzuki Ignis
Články podľa značiek